IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot - изборът на Енцо Ферари за дълги пътувания

Създателят на Ferrari е имал три модела на френския производител

Peugeot - изборът на Енцо Ферари за дълги пътувания

В днешно време френската марка Peugeot не може да се похвали с особено завладяващи автомобили. В миналото й обаче има машини, чиито качества са били оценени от легендарни конструктори като Енцо Ферари. Създателят на италианската спортна марка Ferrari е имал няколко модела на Peugeot, които е използвал ежедневно.
Peugeot - изборът на Енцо Ферари за дълги пътувания
Peugeot 504 Coupe

Енцо Ферари сяда в първото си Peugeot през 1966 година. Това е седанът 404, произвеждан между 1960 и 1975 г. Автомобилът разполага с бежов кожен салон, както и с допълнителни компоненти, поставени по желание на Енцо Ферари - волан Nardi, фарове против мъгла от Lancia Flaminia и др.

Италианският конструктор шофира колата чак до 1969 година, когато я заменя с друг модел на Peugeot - лимузината 504. Малко след това той става собственик и на купето 504, което използва в периода 1971-1973 г. След това Енцо Ферари започва да кара модели на Fiat - по това време италианският концерн става собственик на 50% от активите на Ferrari.
Peugeot - изборът на Енцо Ферари за дълги пътувания
Peugeot 404

Италианецът е имал и Mini Cooper, който получил като подарък от сър Алек Исигонис - създателят на класическото Mini. Енцо Ферари шофирал малката британска кола най-вече през зимния сезон, заради предното й предаване.

Представителите на френската марка, които е имал Ферари, са със задвижване към задния мост. В днешно време Peugeot не прави такива автомобили.
Peugeot - изборът на Енцо Ферари за дълги пътувания
Peugeot 504 Coupe

Информацията за колите на Енцо Ферари разпространи изданието Carscoops, което цитира един от шофьорите на легендарния конструктор - Дино Таглиазуцчи. Той твърди, че Енцо Ферари е карал своите модели най-вече, за да рекламира марката. А при по-дълги пътувания е избирал винаги Peugeot.

Снимки: Peugeot

Още по темата:

60 факта за Ferrari, които може би не знаете
110 години от рождението на Енцо Ферари
Ferrari – 60 години славна история

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Pg 305 ( преди 10 години )
    Аз съм имал Пежо 304 комби. Навремето го бях взел почти ново на година и 8 месеца от един дипломат. С нея минах почти 350 000 км и съм сменил само един съединител. Много здрава и удобна и едновременно с това много евтина за подръжка кола беше това. След това съм имал други коли от този клас, Голф, Кадет, Астра, Алмера, но никоя не ме е радвала толкова, колкото 305-тицата. Сега мисля да си взема новата 308 комби, но малко да и падне цената, че над 30 000 лв ми се струва малко надценено.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Аутомаен ( преди 10 години )
    Да но сега има други производители, които правят автомобили. Тогава тези производители ги е нямало. Нормално е едни потъват, други изплуват.Симка или Талбот ги няма вече, а има Хюндай и Кия например
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Йордан ( преди 10 години )
    През '50; '60 и '70-те марки като Пежо, Фиат, Ланчия правеха автомобили и то истински автомобили не като сега. Сега кой конструктор или шеф на Ферари ще ти седне в Пежо или Фиат??? Колкото до Последния истински модел на Пежо, това си е 607. Хванете една Е-класа от началото на века и я сравнете с Пежото :)
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до v1ts ( преди 10 години )
    Купето с 4 врати по принцип се определя по това, че отзад е с 2 седалки, но явно в случая имаш предвид дизайна и по-скоро извития таван. Впрочем Ауди започнаха да правят подобен таван преди Пежо( на C5-цата), но въпреки това и двете не могат да се определят като купета.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    GTE ( преди 10 години )
    За мен едно от последните здрави Пежа е 407 второто издание, след фейслифта. Не случайно и в много държави този модел все още го има като такси и като полицейски автомобил, а и се среща хората да си ги карат.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    v1ts ( преди 10 години )
    607-цата постави ерата на купе-лимузините колкото и да им се иска на немците да кажат ,че това е било ЦЛС-а на Мерцедес.И като цяло 607-цата беше един страхотен автомобил но без никакви други иновации освен дизайна. Нямаше и голямо предлагане на двигатели който могат да се противопоставят на немските му конглокенти и това в крайна сметка доведе до посредствения успех на модела. В крайна сметка този клас се държи от немците или по точно Мерцедес /БМВ/Ауди и няма изгледи скоро това да се промени.
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    1234 ( преди 10 години )
    Истината е ,че след 505 Пежо изгуби в този клас, 605-цата макар и много красива отстъпи не само по качество ,но и заради предното за 607 дори не ми се говори то беше направо посредствено. Навремето Пежо правеше доста качествени и надеждни автомобили !
  • #3
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Poster ( преди 10 години )
    Peugeot 404 - автомобил с уникана возия, не случайно е предпочетен от Енцо Ферари.
  • #2
    29 rate up comment 1 rate down comment
    Веско ( преди 10 години )
    Ами то на калника се забелязва ембламата на Пининфарина все пак. Класика!
  • #1
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ехе, купето много добро!