IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изобретателят на Prius предрече ръст за хибридите

В момента подобни автомобили заемат едва 2 % от пазара в Европа

Изобретателят на Prius предрече ръст за хибридите

В най-близко време интересът към хибридите на световните пазари ще се увеличи от сегашните 13-14 % до над 20 %, заяви председателят на съвета на директорите на Toyota и главен разработчик на хибридния модел Prius - Такеши Учиямада, пред Automotive News Europe.
Изобратетелят на хибрида предрече увеличение на продажбите
Такеши Учиямада. Снимка: Ройтерс

Такеши Учиямада е човекът, който през 90-те години на миналия век ръководи групата, работила върху създаването на първото поколение Prius. Този модел е световният бестселър в класа и това прави японеца един от най-големите експерти в областта на хибридните технологии.

"В момента хибридите са ключов играч на пазарите в САЩ и Япония, но си остават нишов продукт в Европа - споделя Учиямада. - Сигурен съм, че това скоро ще се промени. Най-големият производител в Европа - Volkswagen, започва да залага все повече на подобен тип автомобили, което ще се отрази на продажбите."

Според данни на агенция JATO Dynamics, през 2013 г. продажбите на дизел-електрически и бензин-електрически автомобили в Европа е нараснало с 40 % до 214 237 единици. В тази бройка влизат и хибридите plug-in (с възможност за зареждане от електрическата мрежа). Като цяло обаче това е само 2 % от общия брой продадени нови автомобили на Стария континент. За сравнение за същия период само в САЩ Toyota е продала 234 228 хибрида Prius.

"Ние в Toyota внимателно следим какво правят конкурентите ни - каза още Учиямада. - По-големите от тях са на мнение, че най-голям потенциал имат хибриди от типа plug-in. В момента нашата компания предлага общо 25 хибридни модела в цял свят, като само един от тях е plug-in."

Трябва да се добави, че именно Такеши Учиямада бе човекът, който на заседание на Икономическия клуб във Вашингтон преди година призова колегите си да увеличат продажбите на хибридни машини в САЩ до 5 млн. бройки през 2016 г. Това е с цели 72 % повече от общите продажби на такива машини от излизането им на пазара през 1999 г. - 2.9 млн. броя.

Тагове: Toyota Prius
0 от 500
  • #15
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Остави Порше, но Ауди са правели плъг ин хибриди преди Тойота да чуе думата хибрид. Даже като гледам, как няколко години след Ауди правят първия си хибрид, оставам с впечатлението че именно от Ауди са копирали идеята. Тойота знаем, че краде и нищо не измисля, от един краде идея, от друг дизайн от трети технология. Като се сетя че и хибридната им технология се оказа крадена и след като ги осъдиха платиха сумати милиони на американския инженер от руски произход на когото Тойота копирала патента.
  • #14
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Karacho ( преди 11 години )
    Ето,нещо интересно...
  • #13
    10 rate up comment 10 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Като ги питам за Приуса и почват да го хвалят и като ми кажат колко гори питам, добре де, то и един съвременен дизел гори повече, пък е с 15-20 бона по-евтин и почват и те като вас да ми обясняват колко били космически технологиите и че тва е бъдещето бля-бля. Истината е, че докато приуса не стане 30-35 хиляди няма да се продава по много. Иначе може да ми ръсите маркетингови клишета колкото искате.
  • #12
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Неработещи спирачки, самоускоряващи *** на газта и т.н. А при "трошливия" ваген такива неща няма.Анонимен, за това ли Порше спряха един от моделите си, защото не се троши а направо се самозапалва, а в Русия искат със закон да се забрани прословутото ВАГщайн изобретение, ДиЕСДжи щото въобще не се троши, а Ауди дори ги осъдиха в Щатите?
  • #11
    10 rate up comment 9 rate down comment
    ПП до фолк с ваген ( преди 11 години )
    Не знам дали има смисъл да ти отговарям, но ще го направя, да има лаф. Значи да сравняваш *** с кредита за Е36ца и човек, който прави по 200км. градско на ден е супер смешно. Кой прави по 200 км. градско ако не е таксиджия или някакъв доставчик/разносвач. Значи ако разнасям разни стоки по града ще ми е супер изгодно да дам 50 бона за приус вместо 15 бона за Дачия например, така ли? И таксиджиите виждам колко им е изгодно с 5-6/100 градско.
  • #10
    10 rate up comment 12 rate down comment
    охобохо ( преди 11 години )
    Че делът на хибридите и електричките ще нараства е ясно, но лично аз се съмнявам, че японците и специално Тойота ще се задържат като лидери на този пазар. Иначе браво на г-н Такеши за "изобретението", но нека да уточним някои неща. Първо той не е "изобретил" хибридите, тъй като те са били "изобретени" някъде преди около век-век и нещо. Второ, браво за разработката му, но това неговото в случая си е чиства пропаганда и маркетинг. Нека по-добре си се фокусира върху разработките, а не в рекламите.
  • #9
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Бъдеще няма за хибридите на Приус. Достатъчно е да се проверят тестовете в нета и става ясно, че Приус не става за нищо. Евтини пластмаси, които се пукали по-бързо от колкото можело да се напише, разхода по-висок от на БМВ 520Д. Динамика нулева, возия твърда, кофти окачване. При динамично каране разхода по-висок от на БМВ М3(ако въобще това се нарича динамично каране). Пълна пародия. Куц автомобил, с евтини пластмаси, кофти возия и окачване с разход по-висок от дизелов автомобил.
  • #8
    11 rate up comment 14 rate down comment
    примус ( преди 11 години )
    5000 лв за к-т батерий за този чайник-добре ли е?Да, тези варели не се чупят ,тези ги разправяй,на някой таксиджия с примусите,те да не използват извънземни технологий и сплави,айде бегай на село да садиш картофи,големи професори сте.
  • #7
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не знам дали има смисъл да ходи в Тойота и да пита, при положение, че няколко милиона клиенти на Тойота я съдиха и Тойота плати милиарди обезщетения за дефектната си продукция, десетки милиони коли в сервиза, глода от над милиард долара наложена в САЩ, за това, че Тойота укривала дефектите по колите си. Освен това има още 4 глоби за последните 3 години наложени по същата причина. Неработещи спирачки, самоускоряващи *** на газта и т.н. А при "трошливия" ваген такива неща няма.
  • #6
    18 rate up comment 12 rate down comment
    фолк с ваген ( преди 11 години )
    Не ти е изгоден хибрида ако се казваш *** и си си изтеглил заем от 5-8 хиляди лева за гъзарска бегачка. Ако караш само нови коли и въртиш по 200 километра градско на ден, тогава хибрида излиза супер на далавера.А долния балък с ремонтите да ходи в сервиза на тойота и да ги пита колко приуса са ремонтирали и колко им струват частите - яко ще му се смеят муахахахаха - тва да ти не е ваген че да се троши бе хахахаха!!!!