IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изобретателят на Prius предрече ръст за хибридите

В момента подобни автомобили заемат едва 2 % от пазара в Европа

Изобретателят на Prius предрече ръст за хибридите

В най-близко време интересът към хибридите на световните пазари ще се увеличи от сегашните 13-14 % до над 20 %, заяви председателят на съвета на директорите на Toyota и главен разработчик на хибридния модел Prius - Такеши Учиямада, пред Automotive News Europe.
Изобратетелят на хибрида предрече увеличение на продажбите
Такеши Учиямада. Снимка: Ройтерс

Такеши Учиямада е човекът, който през 90-те години на миналия век ръководи групата, работила върху създаването на първото поколение Prius. Този модел е световният бестселър в класа и това прави японеца един от най-големите експерти в областта на хибридните технологии.

"В момента хибридите са ключов играч на пазарите в САЩ и Япония, но си остават нишов продукт в Европа - споделя Учиямада. - Сигурен съм, че това скоро ще се промени. Най-големият производител в Европа - Volkswagen, започва да залага все повече на подобен тип автомобили, което ще се отрази на продажбите."

Според данни на агенция JATO Dynamics, през 2013 г. продажбите на дизел-електрически и бензин-електрически автомобили в Европа е нараснало с 40 % до 214 237 единици. В тази бройка влизат и хибридите plug-in (с възможност за зареждане от електрическата мрежа). Като цяло обаче това е само 2 % от общия брой продадени нови автомобили на Стария континент. За сравнение за същия период само в САЩ Toyota е продала 234 228 хибрида Prius.

"Ние в Toyota внимателно следим какво правят конкурентите ни - каза още Учиямада. - По-големите от тях са на мнение, че най-голям потенциал имат хибриди от типа plug-in. В момента нашата компания предлага общо 25 хибридни модела в цял свят, като само един от тях е plug-in."

Трябва да се добави, че именно Такеши Учиямада бе човекът, който на заседание на Икономическия клуб във Вашингтон преди година призова колегите си да увеличат продажбите на хибридни машини в САЩ до 5 млн. бройки през 2016 г. Това е с цели 72 % повече от общите продажби на такива машини от излизането им на пазара през 1999 г. - 2.9 млн. броя.

Тагове: Toyota Prius
0 от 500
  • #85
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Бъъъъъъъъъ - извинявай че от Тойота не са раздали безплатни приуси в твойто умряло село. Горките японци - продават си в Америка и не се сещат, че бай *** не вижда приуси на мегданя - ужас!!!!!
  • #84
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ааааааа,за това ли,всяка втора кола в Бг е Приус,много са изгодни и икономични направо да паднеш от смях,я се огледайте днес и вижте колко ,такива коли ще видите по улиците,то ако беше така ,всеки 3-ти щеше да кара чайник......
  • #83
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Абе ВАГончо, ти от някаква паралелна вселена ли си??? Приус е топ пик грийн кар на кънсюмър рипортс всяка година от 2004-та насам! The Toyota Prius is the Consumer Reports Top Pick Green Car. The Prius has held that honor every year since since 2004.
  • #82
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ама да бе нагласено. На всякъде където покажат истината за Приус, Дошо казва , че е нагласено. Нагласено е че Хюндай е най-икономичния хибрид/според Гинес/, нагласено е че Инфинити бе най-бързия хибрид, нагласено е че най-икономичната кола според Гинес е дизелов Пасат/той пък подобри рекорда на друг дизелов Пасат/. Никъде няма Приус нито при икономични, нито при динамични./Динамика ли? теста на Топ Гиър показа че ако понастъпиш малко повече Приус, той харчи повече от БМВ М3/ . В САЩ Кънсюмър рипортс призова американците да не купуват Приус, защото колата е с евтини пластмаси, вози твърдо, има ужасно окачване и скъпа поддръжка. Като добавим и неработещите *** на газта и спирачките, за което Тойота до момента не знам колко милиарда е изплатила в съдебни споразумения, наложени глоби и сервизни акции.. за Дошо всичко е нагласено, ама не е!
  • #81
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    В реалността на големите числа нещата стоят така: според 1039 юзъри на Спритмонитор, 2 генерация Приус има среден разход 5.22/100. Според 132 юзъра, 520д има среден разход 6.66/100 дизел (или колкото 7.65/100 бензин). Та, в реалността чистият хибрид е около 50% по-ефективен от канцерогенния тракащ вибриращ и дизел.
  • #80
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Дечица, тоя нагласен в полза на дизела тест показва само че Приус всъщност е по-ефективен. Специалнио за технически неграмотните - 4.7 литра дизел (средния разход на БМВ) има енергия колкото в 5.4 литра бензин, а разхода на Приус е 4.9/100. Въпрос с повишена трудност - кое е повече? 4.9 или 5.4. Математиката е трудна наука, особено за празноглавите ВАГончета.О, а това че Приус бил с изключен климатик е чиста измислица. В оригиналния текст на Сънди Таймс такова нещо отсъства.
  • #79
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нагласеният тест с БМВ-то отдавна се разбра,че е нагласен само ти не си се усетил.Ама то човек с капацитет,като твоя как да се усети.И понеже баварците по-икономични сега Тойота ще им прави хибридите.Е нали са по-икономични,що така става?Човек не е трудно да се сети,но трябва да има нещо в главата,за да го направи!
  • #78
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За съставяне на класацията германците взимат предвид потреблението на гориво, обезценяването на автомобила и постоянни разходи като данъци, застраховки и техническа поддръжка. Накрая се изчислява цена на километър, като взима примерен годишен пробег от 7 500 км.http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/19199-nai-ikonomichnata-kola-v-germaniia-e-iaponska/Това не са нагласените класации на които печелят ВАГените.Всичко може да се провери от всеки,защото е точно.
  • #77
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Полезно платено четиво. Опел Ампера отнася тоя Ярис и Приус плъг ин. Няма да коментирам, че тестовете на Приус плъг ин в Германия показаха, че този Приус, който според Тойота харчел само 2,1л. на 100км. Всъщност показал среден разход 5,02л./естествено докато е заредена батерията разхода бил 3 литра, но след двадесетия километър става 5л./ Разход с който могат да се похвалят дизелови автомобили с доста по-добра динамика, всъщност динамиката при Приус е нулева. Така, че чети си платените рекламки.
  • #76
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Slav78 ( преди 11 години )
    Гледай сега, дали съм *** или елементарен незнам, но мога да ти пратя данъчната си декларация да си направиш изводите сам. Последните ми две коли съм ги вземал нови и имат история в сервиза, която може да се провери от всеки сервиз на опел. Ще се учудиш колко редки са ми посещенията там.