IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изобретателят на Prius предрече ръст за хибридите

В момента подобни автомобили заемат едва 2 % от пазара в Европа

Изобретателят на Prius предрече ръст за хибридите

В най-близко време интересът към хибридите на световните пазари ще се увеличи от сегашните 13-14 % до над 20 %, заяви председателят на съвета на директорите на Toyota и главен разработчик на хибридния модел Prius - Такеши Учиямада, пред Automotive News Europe.
Изобратетелят на хибрида предрече увеличение на продажбите
Такеши Учиямада. Снимка: Ройтерс

Такеши Учиямада е човекът, който през 90-те години на миналия век ръководи групата, работила върху създаването на първото поколение Prius. Този модел е световният бестселър в класа и това прави японеца един от най-големите експерти в областта на хибридните технологии.

"В момента хибридите са ключов играч на пазарите в САЩ и Япония, но си остават нишов продукт в Европа - споделя Учиямада. - Сигурен съм, че това скоро ще се промени. Най-големият производител в Европа - Volkswagen, започва да залага все повече на подобен тип автомобили, което ще се отрази на продажбите."

Според данни на агенция JATO Dynamics, през 2013 г. продажбите на дизел-електрически и бензин-електрически автомобили в Европа е нараснало с 40 % до 214 237 единици. В тази бройка влизат и хибридите plug-in (с възможност за зареждане от електрическата мрежа). Като цяло обаче това е само 2 % от общия брой продадени нови автомобили на Стария континент. За сравнение за същия период само в САЩ Toyota е продала 234 228 хибрида Prius.

"Ние в Toyota внимателно следим какво правят конкурентите ни - каза още Учиямада. - По-големите от тях са на мнение, че най-голям потенциал имат хибриди от типа plug-in. В момента нашата компания предлага общо 25 хибридни модела в цял свят, като само един от тях е plug-in."

Трябва да се добави, че именно Такеши Учиямада бе човекът, който на заседание на Икономическия клуб във Вашингтон преди година призова колегите си да увеличат продажбите на хибридни машини в САЩ до 5 млн. бройки през 2016 г. Това е с цели 72 % повече от общите продажби на такива машини от излизането им на пазара през 1999 г. - 2.9 млн. броя.

Тагове: Toyota Prius
0 от 500
  • #35
    7 rate up comment 8 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Не знаех, че Приус е бил изобретен, че да има изобретател ;)Хибридите са междинна технология, която ще изчезне с навлизането на електромобилите. Затова и са в отделна ниша в която японците си ги правят сами. Нещо като световните шампиони по американски футбол, нищо че само там се играе, те са световни! ;)Като гледам как някои получават оргазъм като пишат за хибриди мога да ги посъветвам да прочетат подзаглавието и първото изречение на статията! 14% хибриди и 86%!!! конвенционални автомобили!;)
  • #34
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Нев ( преди 11 години )
    Та да ди потрийстя за хибридите на Ауди. Audi Duo бензинов хибрид, модел 1989г. Дали тогава в Тойота са чували за хибрид? следва Audi 100 Duo II от 1991г.,Audi A4 Duo III 1997г. вече дизелов хибрид и забележи пълг ин, със зареждане от контакта. Анонимен, извинявай моето момче, ама тия хибриди на Ауди трябва или да са биле единични бройки, както винаги, или проекти на хартия само, както повечето от великите им изобретения! Аз Приуси съм виждал много, ама такива Алудита не съм!
  • #33
    5 rate up comment 7 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Иначе колкото и минуси да нацъкате, няма да промените цените в каталога на Тойота.
  • #32
    3 rate up comment 11 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Пичове, няма ли да ми отговорите защо бихте си взели хибрид пред не-хибрид, след като изгодата идва след 230 000км. при един и същ модел на една и съща марка, която впрочем е най-технологична на земята и е измислила тая свръх-технология, при която пестиш 1,7л/100км??За вагонетките и вагините съм чел достатъчно глупостите ви, кажете нещо смислено, макар да се съмнявам, че можете...
  • #31
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Тия смешни хибридни прототипи от 90-те на Алди защо въобше ги споменавате? Те само доказаха че немците не могат да правят хибриди, защото разхода им беше по-висок от на обикновените версии. Батериите им бяха с оловна киселина. Смях. Добре че бяха Тойота да разработят Никел-метал хидридните батерии заедно с панасоник, че иначе хибридите нямаше да съществуват в момента. Бива да сте неграмотни техничеки, ама това вашето си е направо престъпление. Е, ако бяхте грамотни нямаше да сте ВАГонетки де..
  • #30
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Евала Дошо за пореден път доказаха, че нищо не знаеш за коли. Направо те забиха 10 боя в земята, накефих се максимално. Дошо:Хахахаха Алуди моля ви се правили хибриди преди Тойота да разбере какво е това.Ей не те знам кой си ама ми се иска да те видя и да ти се изсмея в тъпата мутра.Отг.Дошо досега 20 пъти съм ти го доказвал. Време е да осъзнаеш, кой е тъпия и да го търсиш в огледалото. Това, че ти след 10 минути забравяш, не прави другите *** а просто покзва че имаш мозъчни увреждания,деменция,склероза и вероятно за това си с IQ по нисък от на овца. Та да ди потрийстя за хибридите на Ауди. Audi Duo бензинов хибрид, модел 1989г. Дали тогава в Тойота са чували за хибрид? следва Audi 100 Duo II от 1991г.,Audi A4 Duo III 1997г. вече дизелов хибрид и забележи пълг ин, със зареждане от контакта. Тойота направиха плъг ин миналата година.
  • #29
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До Дошо ( преди 11 години )
    Не знам кой е ***, може би поради мозъчните увреждания, речника ти е останал само с десетина думи и за това пишеш само едно и също. В Магазина можеш да си купиш Ауди хибрид разбира се. Може да ти звучи невероятно но е така. Може да прочетеш и да видиш доста инфо в нета за тестове на хибридните Аудита.
  • #28
    7 rate up comment 6 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Ще ви улесня със сметката. След като минеш грубо 230 000км Аурис хибрид ще е по-изгоден от Аурис не-хибрид сметнато със смесения каталожен разход, даден от производителя... Далаверата е страшна...
  • #27
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хахаха, *** съвсем изтрещя. Алуди били правили еди какви си хибриди, ама на книга само. Къде са им хибридите питам аз, като са толкова напреднали? Къде? В кой шоурум мога да отида и да си купя? Кажи *** в кой? Ама Приусите наистина са ти влезли много надълбоко и колкото повече шаваш, толкова по-добре ти става.
  • #26
    4 rate up comment 10 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Току що проверих и най-евтиния възможен приус струва точно 48150лв с намалението. Най-евтиния Аурис хибрид струва точно 39150лв с намалението. Най-евтиния аурис не-хибрид струва точно 29000лв или с 10150лв по евтино. За тези 10000лв. получаваш 4000 литра бензин. Въпросът е колко километра трябва да навъртиш, за да ти излезе на сметка да си купиш свръхтехнологичния хибрид? Няма да включвам други марки като Форд и Опел, че ще мога да си купя още 1000 литра с разликата между Фокус и тоя хибрид.