6/94 Представяне на новата генерация Е38, два V8 мотора с 3.0 и 4.0 литра.9/98 Фейслифт и нови дизелови агрегати: 3.0 литров шестцилиндров в 730d с 184 к.с. и 4.0 литров осемцилиндров в 740d с 238 к.с.9/99 DSC (система за регулиране на динамаката на управлението) серийно във всички модели9/01 Смяна на модела (представяне на Е65)7/02 Нови дизели: 730d с 218 к.с. и 740d с 258 к.с.
Някои автомобили умело прикриват истинската си стойност - BMW 7 предлага пространство, без излишна горделивост
Седмицата е доказателство, че дори 5-метровите автомобили могат да изглеждат елегантно. Ниската линия на лайсните и плоския покрив позволяват на дългия баварец да изглежда изпънат, но сметката за толкова много елегантност е платена с багажника - няма много място за багаж. Само 430 литра, което е по-малко отколкото в 5-серия. За сметка на това в купето е комфортно, всички места предлагат свобода на движението и удобни кресла. Гамата на моторите е добра, в повечето случаи под капака има 8 - цилиндров агрегат, понякога дори мощен V12. По рядко се среща 6-цилиндров редови мотор. 2.5 литровия турбо дизел (96-98 г.г.) е препоръчителен, но по-динамичен естествено е актуалния 3.0 литров с директно впръскване. Рядко срещан на пазара втора ръка е 740d с V8 дизел, защото като нов е прекалено скъп.Ясно е, че тези които обичат да икономисват посягат към дизела, а за останалите са препоръчителни V8 версиите, защото V12 е прекомерен лукс - харчи твърде много.
Най-често срещани повреди:
Мотор: Прегрявания, прегорели гарнитури на главата, дефектни турбокомпресори (дизел, особено 99-01 г.г.)
Електрика и Електроника: Смущения в мениджмънта на мотора, дефектен генератор (до 98 г.), дефектни инструменти
Охладителна система: неуплътнени маркучи (до 2000 г.), дефектни водни помпи и термостати
Проблеми в предната ос, обратно повикване в сервизите 1996 г.