fallback

Официална статистика за продажбите у нас през 2013 г.

В данните на ААП е отбелязан и реекспортът, който някои автомобилни вносители очевидно извършват

От няколко години насам Асоциацията на автомобилните вносители (ААП) в България не публикува данни за пазара на коли у нас. Разбира се, в интернет изтича неофициална информация за това кой представител колко автомобила е продал, но никой не носи отговорност за достоверността на данните. През годините все по-усилено се говори и за реекспорта като дейност, която някои компании извършват, без да си признават публично. 
Става въпрос за тези коли, които се регистрират като нови, след което се свалят от регистрация в рамките на половин година и след това се изнасят към трети страни. Досега тези коли се пишеха в графата “продадени в България”, тъй като нямаше информация колко точно са те, както и кои точно компании се възползват от възможността. Това от своя страна изкривяваше много резултатите и пречеше да се направи равносметка за реалния ръст/спад на годишна база. 
Единственият начин обществеността да се запознае с коректните данни, е ако някоя заинтересована страна плати на КАТ за детайлна информация – услуга, която е доста скъпа. 
Кой има нужда от всичко това? Факт е, че количеството продадени автомобили от даден модел не свидетелства задължително за неговите качества, но също така е факт, че клиентското доверие означава много на ограничен пазар като нашия, който в голямата си част се контролира от корпоративните поръчки. 
Сега, подробни данни за пазара на автомобили в България през 2013 г. до медиите изпрати самата ААП, която от своя страна ги е поръчала от КАТ. От тях разбираме, че топ 5 на най-успешните марки се състои от Dacia (2118 продажби), Volkswagen (2059 продажби), Toyota (1951 продажби), Peugeot (1695 продажби) и Skoda (1495 продажби). 
При прекратените регистрации води Nissan (872), следвана от Kia (611), BMW (200).Снимка: Reuters 
Тагове:
fallback
  • #23
    Анонимен ( преди 11 години )
    В интерес на истината над 50% от новите автомобили с марки Шкода и Фолксваген са служебни автомобили. Масово кметствата и министерствата карат Шкоди, а миналата година купиха тия спорните нагласените пасати CC на парламента - скандалната поръчка с технически изисквания с точни литри на резервоара, 4x4 система и тем подобни точно специфицирани за пасата неща. Вместо да вземат нови E-класи да изкарат поне 5-10 години... Ама корупция баче, какво да правиш. Та махнете едни 50% от тия марки.
  • #22
    doc ( преди 11 години )
    Интересно че тойота още е на 3-то място. Очаквах да падне предвид ниското им качество. Е, явно безплатните екстри които предрагат от 6 месеца и безплатния ъпгрейд на мотора си казват думата и привикват клиенти.. както и десетките хиляди лева вложени в реклами по телевизията и постоянните билбордове.. Иначе отдавна да са паднали наполовина с продажбите!
  • #21
    g ( преди 11 години )
    Нали правите разлика между продажби и качество...
  • #20
    вярно е! ( преди 11 години )
    Какъв *** са моторите на рено се доказа именно с калпавия дизел който натресоха на Инфинити! Та един иначе добър СУВ като FX с рено-дизел ,уж 240 (умрели) коня изостава от Кайен дизел с 245коня с близо 2 сек до 100!
  • #19
    О'ГРОГ ( преди 11 години )
    ако сложат и едно винтче от рено в Инфинити джапанките ще направят масово харакири! веднъж вече изпатиха от нафтовата печка с рено-произход , струваха-преправяха и нищо не излезе, та сега се чудят как да продават на килограм
  • #18
    брат ( преди 11 години )
    алфа и след седмица в сервиза
  • #17
    брат ( преди 11 години )
    ford i wsicki ostanali.
  • #16
    бавареца ( преди 11 години )
    излиза че най тарикатско е да караш нова Алфа - само 8 продадени. супер ексклузивно - то порше турбо има повече бройки в БГ. хаха
  • #15
    О РОГ ( преди 11 години )
    А Инфинити къде са?
  • #14
    Анонимен ( преди 11 години )
    ако пък извадите разните камиони, бусове и т.н. дори КИА и Шкода са с по-добри резултати от реното
fallback
Последни