fallback

Официална статистика за продажбите у нас през 2013 г.

В данните на ААП е отбелязан и реекспортът, който някои автомобилни вносители очевидно извършват

От няколко години насам Асоциацията на автомобилните вносители (ААП) в България не публикува данни за пазара на коли у нас. Разбира се, в интернет изтича неофициална информация за това кой представител колко автомобила е продал, но никой не носи отговорност за достоверността на данните. През годините все по-усилено се говори и за реекспорта като дейност, която някои компании извършват, без да си признават публично. 
Става въпрос за тези коли, които се регистрират като нови, след което се свалят от регистрация в рамките на половин година и след това се изнасят към трети страни. Досега тези коли се пишеха в графата “продадени в България”, тъй като нямаше информация колко точно са те, както и кои точно компании се възползват от възможността. Това от своя страна изкривяваше много резултатите и пречеше да се направи равносметка за реалния ръст/спад на годишна база. 
Единственият начин обществеността да се запознае с коректните данни, е ако някоя заинтересована страна плати на КАТ за детайлна информация – услуга, която е доста скъпа. 
Кой има нужда от всичко това? Факт е, че количеството продадени автомобили от даден модел не свидетелства задължително за неговите качества, но също така е факт, че клиентското доверие означава много на ограничен пазар като нашия, който в голямата си част се контролира от корпоративните поръчки. 
Сега, подробни данни за пазара на автомобили в България през 2013 г. до медиите изпрати самата ААП, която от своя страна ги е поръчала от КАТ. От тях разбираме, че топ 5 на най-успешните марки се състои от Dacia (2118 продажби), Volkswagen (2059 продажби), Toyota (1951 продажби), Peugeot (1695 продажби) и Skoda (1495 продажби). 
При прекратените регистрации води Nissan (872), следвана от Kia (611), BMW (200).Снимка: Reuters 
Тагове:
fallback
  • #33
    f ( преди 11 години )
    За рено какво да кажа -френски *** произведени в Турция...Имам астра г супер непретенциозен и здрав автомобил за Бг пътищата. Двигатела ми издуха гарнитура на 235000км. + сменена блок бубина и два шарнира.... И едба диодна плочка . Това са всички ремонти откакто съм го взел от магазина!
  • #32
    Анонимен ( преди 11 години )
    В нашата фирма имаме 3 Дачии Логан и 2 рено меган. Спокойно мога да твърдя, че Дачия са много по-добрите автомобили - здрави, надежни и непретенциозни. От друга страна рено се чупят много често, създават доста главоболия и за това решихме - никога повече рено!
  • #31
    бъчваря ( преди 11 години )
    Вчера си говоря с колегата, който търси някаква кола на старо, различна от Пежо, каквото кара. Казвам му, да не взема стара Астра за без пари, а той ми излиза с думите, че баща му 6-7 години имал Астра и нямал никакви проблеми с нея. Така, че всичко е и до поддръжка и до това, каква кошница си взел на старо. А пък за новите никой от вас не е прав, защото статистиката говори друго - Астра и особено Инсиния са едни от най-надеждните ако не и най-надеждни нови модели.
  • #30
    бъчваря ( преди 11 години )
    Абе що говорите за фирми, а не говорите за собствените си автомобили? Или викаш, фирмената е ***, макар и на една година, ама моята 15 годишна Убавица няма грешка и ще я карам още 15 години. Аз не вярвам на нито една думичка, написана за Астра тук. Правите го, а да се заяждате с онова дете, но това не ви прави чест.
  • #29
    СААСАДФА ( преди 11 години )
    Наистина са много зле опелчетата. Големи ядове с тях и в нашата фирма. Двете ни корси постоянно разбиват предница и имат проблеми с електрониката на двигателя. И двете са бензинови и имат повишен разход на масло. Съединителя на едната се прецака на 32 хил. км а на другата на 47хил. Скоростната кутия на едната я смениха гаранционно защото и изтече маслото от семеринга на избирача. Климатика се прецака на 1.4 литровата. А вътре е доста калпаво изработена и бая поскърцват.и двете са на 85хил. км
  • #28
    Анонимен ( преди 11 години )
    "805 нови Бмв-та. Там е истината"Я виж таблицата - от тях 200 са реекспорт към Западна Европа. Те там е истината!!!!!!
  • #27
    Iosif ( преди 11 години )
    podkrepqm choveka koito pishe za astrata ,che sa golemi bokluci! Moqta e 2012g. zakupena chisto nova ot bulvaria i do sega vliza za smqna na turbo i interkuler, smqna na syedinitel i problem s mahovika. Golqma grshka che kupih takyv *** no chovek greshi vednyj. Opel nikoga poveche!
  • #26
    бъчваря ( преди 11 години )
    Имате, дедовия. На 10 000 км сменил всичко. А акъла си смени ли го? Ама, то кво да го сменяш, като го няма.
  • #25
    Анонимен ( преди 11 години )
    Имаме служебни Астри дизелови , 2011 година и вече са абсолючтен дроб. Турбота, инжектори,скорости,съединител всичко се смени след 10000км. Вътре е абсолютен ад, цялата тропа и мирише на китай. Абе най големия *** който може да си купи човек. Имаме и една Дачия коми и е 100 пъти по добра и качествена кола от тоя ***. Не знам дали ще ни изкарат докато ги сменят след 2 години тия *** Опелчетат, то през ден съм в сервиз с тях.
  • #24
    Анонимен ( преди 11 години )
    805 нови Бмв-та . Там е истината !!!
fallback
Последни