IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW 1 Coupe - първи впечатления

Може би много хора са си задавали въпроса, дали хечбек версията с три врати на BMW 1 е достатъчно добре обмислен автомобил, и обратно, дали от самото начало не трябваше да бъде решен само като хечбек с три врати.

BMW 1 Coupe - първи впечатления
И двата възгледа имат достатъчно основания. Вероятно една единствена форма на каросерията щеше да бъде напълно достатъчна. Така щеше да се мисли преди 25 години, когато имаше по-малко от половината на сегашните форми на каросериите.

Сега всяка възможна ниша на автомобилния пазар се атакува с всички средства, независимо колко е малка. Към такава малка ниша е прицелен и новият BMW 1 Coupe – автомобил, който от една страна изглежда напълно излишен, но от друга е толкова "интересен", че човек се чуди кой изобщо ще купува предишните версии на Единицата при наличието на тази... "Интересен" в смисъл, че е микс от компактен клас, купе, спортен автомобил, а защо не и малка лимузина, при това без да прилича на някакви "потпури", а тъкмо напротив – олицетворение на колела на израза "удоволствие от шофирането". 



Подправките: дълъг моторен отсек и съответно силно изнесена назад позиция на шофьора, която маркетингът на BMW илюстрира с понятието"Greenhouse". Към това добавете стегната задница с изцяло нов дизайн на стоповете. Гарнирайте с хубави колела и чисто оформени линии на колесните арки, странична раменна линия на височината на дръжките на вратите, които всъщност нямат рамка.... И най-важното – единственото в този клас предаване на движението към задните колела.
Интериорът се придържа към познатото от Серия 1 до момента, т.е. функционален, но суховат, нещо което ще бъде простено от феновете на марката. 



Има място за четирима пасажери, багажникът побира 370 литра (330 в хечбека) и може да се увиличи чрез делене на облегалката на задната седалка в съотношение 40:60.
Моторите като начало са само три. Топверсията е 135i с цифром и словом 306 (триста и шест) коня. Обемът на този дявол е 3.0 литра, цилиндрите са шест, максималният въртящ момент е 400 Nm, а стандартният спринт до 100 км/ч става за 5.3 секунди. При 250 км/ч електронната бариера спира ускорението. Средният разход е 9.2 л/100 км. 

към галерията

Двата дизела са естествено много по-икономични, но в никакъв случай мързеливи. 120D разполага със 177 к.с. Той ускорява до 100 км/ч за 7.6 секунди, максималната му скорост е 228 км/ч, а средният разход 4.8 л/100 км. След това идва новият 2.0 литров дизел, който се продава като 123i, а мощността му е 204 к.с. Той разполага с "трето поколение" комън-рейл техника, която работи с налягане от 2000 бара. Към техническия пакет на този двигател има и TwinTurbo. Ускорението 0-100 км/ч в този случаи става за 7.0 секунди, максималната скорост е 238 км/ч, а средният разход е 5.2 л /100 км.

Новото купе ще бъде първият представител на Серия 1 на пазара в Съединените щати.
На финала една добра и една лоша новина: цената е достатъчно висока, за да не може и дума да става за "бюджетен" автомобил, но все пак 120d ще тръгва от около 29000 евро, т.е. около 7000 по-малко от Серия 3 купе.
0 от 500