IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda2 ще е най-яркият и най-агресивен модел на марката

При концептът Hazumi дебютира новият дизелов мотор на японците

Mazda2 ще е най-яркият и най-агресивен модел на марката
Mazda демонстрира в Женева концепта Hazumi, който официално бе обявен за предшественик на най-компактния хечбек на марката. Прототипът на бъдещата Mazda2, според официалното заявление, обединява в себе си четирите основни направления на развитие на японския производител.
Mazda2 ще е най-яркият и най-агресивен модел на марката
Първото от тях е фирменият корпоративен стил, който прави нова крачка напред, тъй като дизайнерите на Mazda за първи път го използват при толкова компактен автомобил. Според главния конструктор на проекта – Рю Янагисава, Mazda Hazumi напомня на животно, което се готви за скок и напълно отговаря на очакванията на младите купувачи. 
 
Самата машина е дълга 4070 мм, което е със 150 мм повече от настоящото поколение на Mazda2. Широчината на Hazumi e 1730 мм, а височината – 1450 мм. Разстоянието между двете оси достига 2585 мм, което е с 95 мм повече от сегашната генерация на модела.

Второто направление е наборът от технологии за спестяване на гориво, обединени под името SkyActiv. Засега японците предпочитат да не дават подробности, но в Hazumi е дебютирал нов дизелов мотор с обем 1.5 литра. За него се знае само, че работи при същата компресия, както и по-големия му събрат с обем 2.2 литра. Агрегатът отговаря на стандара Еuro6, като въглеродните емисии при него са ограничени до 90 г/км. Моторът разполага със система start-stop и със система за рекуперация на енергията.

На трето място – в този модел Mazda показва нов комплекс от системи за сигурност, наречен i-ActivSense. Той олицетворява философията за безопасност на компанията и трябва да сведе до минимум опасностите от инциденти на пътя.

Последното направление е напълно новата мултимедийна система MZD Connect. Всъщност тя се появи още при Mazda3, но в случая с концепта Hazumi е обновена.

Снимки: Automedia.bg
 
Тагове: Mazda2 mazda hazumi
0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Баровец, ами точно въпрос на вкус е, но не само. Ти искаш биксенон, аз не бих взел кола без безключов достъп и стартиране. 3 години съм с тия системи и много отдавна съм забравил какво е това ключ на автомобил. Да, знам какво е адаптивен автопилот. Сигурно е добра екстра, но аз си ползвам обикновен автопилот без проблеми. Адаптацията мога да си я направя сам ;) Но рядко ми се налага . А и доколкото чета мнения, все още тоя автопилот е далече от съвършенството, за да се разчита изцяло на него. Но ето и една тема за размисъл, макар да става въпрос за Фокус, а не за Фиеста. Система за паркиране, която не само паркира, но и изкарва автомобила след това. За такова нещо не съм чувал още при конглокенцията. С всеки нов модел или фейслифт се въвежда нещо ново, което изпреварва по някакъв начин конглокенцията. Общо взето като се купува автомобил се гледат и тия неща, но доста често е важна главно цената. А тя по принцип е ниска при модели, които им предстои спиране на производството. Понеже говорим за Поло, ако има нещо което не ми харесва, то това е политиката за екстрите. Например преди не се предлагаха стандартно електрически огледала, а трябваше да се поръчват допълнително. Това при Фиеста е стандарт дори при най-бедно оборудваната версия. А нали говорим за градски автомобили, за които от най-голяма важност са огледалата и тяхната лесна употреба? Сигурен съм, че едва ли някой би си взел Поло без електрически огледала, та от тая гледна точка това е кофти политика. Не че и при Фиеста нямат такава, като например липсата на стандартен климатик при базовите версии. И понеже стана въпрос за безключовия достъп и липсата му при автомобилите на Фолксваген, то се сещам за един украински клип, който гледах през 2011 година. Едно телевизионно предаване, в което учавстват три дилъра на автомобили, които за 10 минути трябва да представят автомобила си на клиента. След това следва тест драйв и накрая клиента избира автомобила. Учавстваха Citroen C3, SEAT Ibiza и Ford Fiesta. Та накратко купувачът от женски пол налкрая се колебаеше между Фиеста и C3. Отряза Ибизата заради твърдото окачване, въпреки ксеноновите фарове. И познай кое надделя в избора. Ами точно безключовия достъп и бутона за палене, колкото и да е странно за някои. Защото фаровете ще пуснеш много рядко, особено дългите. Аз всеки ден карам по тъмно, но винаги има движение и почти никога не включвам дълги светлини. А и да ги включа, Фиеста има отлични дълги светлини, за разлика от късите. Та кога се налага на един градски автомобил да включва дълги? Много рядко. Така, че за мен е оправдано зарязването точно на тая екстра при Фиеста. Не, че не бих я поръчал ако съществува, но пък и не ми е от първа необходимост, к акто някои други неща.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Александр Макаронски ( преди 11 години )
    MPS версия да бъде направена веднага!
  • #18
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Мишо ( преди 11 години )
    Опел е номер 1 !!!
  • #17
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Мишо ( преди 11 години )
    Ехе... Много се ядосах какви глупости сте писали!!! Майка кара Корса 98 година и е идеална!! Няма ръжда и гори много малко!! Нищо не разбирате вие, моите авери разбраха коя е колата, купете си и ще се уверите!!!
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    баровеца ( преди 11 години )
    Може би безключовото палене е единствената екстра която фиестата има а в поло няма. Адаптивен круиз контрол е автоматичен автопилот който се движи на определена дистанция от предната кола. Новото поло, което излиза до 2-3 месеца предлага всички екстри от класа на пасат. Гледах новата фиеста, пробвах и новата им гласова система. Наистина е най-добрата в класа. Но за мен е абсурдно кола да не предлага би-ксенон. Все пак сме 2014 година. И като цяло за мен полото надделява. Може би е въпрос на вкус
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    А не знам какво разбираш под адаптивен круиз контрол, обаче след фейслифта, Фиеста разполага със система за автоматично спиране в града. Това едва сега се въвежда при Поло. Едва сега при Поло поставят и еднолитрови трицилиндрови турбомотори. Изобщо, не Фиеста следва Поло, а обратното и то с доста изоставане в годините.Затова и Фиеста е най-продавана в Европа и света,що се отнася до тоя клас. Не само има по-добър дизайн, който допада на много хора, а и разполага с екстри, които липсват при други.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Според мен Мишо дори не е младеж. Оставете детето на мира. Баровец, прав си за някои неща, но имай предвид, че Фиеста се появи през 2008 година. Тогава тя разполагаше с такива неща, които и досега няма в Поло. Например безключов достъп и стартиране на мотора, както и гласови команди на почти всичко в автомобила. А нова Фиеста ще има скоро, та тогава да говорим какво има и какво не.
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    баровеца ( преди 11 години )
    Концепта е много хубав. Ако в момента беше в серийно производство можеше достойно да се конглокира с ауди А1 и новото поло, които са флагманите в този сегмент. И новата фиеста не е за подминаване, но тя е на второ място заради отсъствието на ксенон, адаптивен круиз контрол и други глезотии. Новия ярис се оказа пълен провал, отново изостава с 2-3 години от тенденциите в компактния клас. Интересно ми е как ще се движат новите кии и хюндаи, доста дръпнаха миналата година но остават назад. Ще видим!
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Комишо ( преди 11 години )
    Да цитираме АвтоБилд относно един от най-продаваните модели от Рюселхайм: Опел Корса - "Малка кола с голям списък от проблеми". Може да прочетете и как проблеми от времето на Вектра А от 80-те години все още ги има при пред последния модел на Корса. Щом немците го признават не виждам какво подскачат феновете на ръждоходите. Дайте му един памперс на тоя младеж, че се е подмокрил според мен...
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Мише, спокойно сега лекарите ще монархия на визитация и ще ти сменят терапията, че от досегашната няма никакъв ефект.