IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европарламентът подкрепи системата eCall

Автомобилните компании трябва да имат готовност да инсталират технологията след октомври 2015 г.

Европарламентът подкрепи системата eCall

Устройства за спешно повикване, които автоматично ще предупреждават спасителните служби за автомобилни катастрофи, ще трябва да се монтират на всички нови модели леки и лекотоварни превозни средства след октомври 2015 г., заявиха евродепутатите в сряда при гласуването на законодателството за въвеждане на системата „eCall“.
Европарламентът подкрепи системата eCall
Само през 2012 г. пътнотранспортни произшествия в Европейския съюз са отнели 28 хил. живота и са оставили 1,5 милиона ранени, се посочва в съобщение на пресслужбата на Европейския парламент.

Технологията „eCall” ще използва номера за спешни повиквания 112, за да предупреждава службите за спешна помощ автоматично за сериозни пътни инциденти. Тя ще показва точното местоположение и ще дава възможност на спасителите да достигат възможно най-бързо до местата на катастрофите.

„Инсталирането на общоевропейска система за спешни повиквания представлява важно постижение за безопасността на участниците в пътното движение. Около 2500 човешки живота могат да бъдат спасени всяка година в Европа. Сериозността на нараняванията също може да бъде значително намалена в десетки хиляди случаи. „eCall“ ще бъде безплатна, в полза на всеки водач в Европа, независимо от колата, която управлява“, заяви докладчикът Олга Сеналова.

„eCall“ — задължителна от 2015 г.

2015 г. е записана в законодателството като крайна дата за производителите да имат готовност да инсталират „eCall“ устройства в новите модели леки автомобили и лекотоварни превозни средства. За да отговорят на настояванията на индустрията за повече време за разработване и тестване на системата, депутатите оставиха отворена възможността за отлагане на крайния срок.

Депутатите включиха по-силна формулировка на клаузата за защита на данните, за да се гарантира, че превозните средства с „eCall“ няма да бъдат обект на постоянно следене. При настъпване на инцидент данните, изпращани автоматично до центровете за спешна помощ, ще бъдат ограничени до тип на сигнала, клас на превозното средство, вид на използваното гориво, време на инцидента, точното местоположение на превозното средство, посока на пътуването и брой на закопчаните колани, гласи изменението на парламента.

Според оценки на Комисията устройствата за системата „eCall“ може да струват около 100 евро, при инсталиране във всички автомобили. Депутатите добавиха, че системата „eCall“ е обществена услуга, която използва номер 112 и следователно трябва да бъде безплатна за потребителите.

Регламентът за „eCall“ беше одобрен на първо четене с 485 гласа „за“, 151 „против“ и 32 въздържали се. Съветът може да приеме позицията на парламента или да приеме собствена позиция за по-нататъшно обсъждане с парламента.

Снимка: e-call.at

Още новини от света четете в Investor.bg

Тагове: ecall
0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Форд имат такава система в някои модели, казва се SYNC и ползва телефона през блутуут. Интересно ми е само: тази система при 5 годишна кола дали няма да дава дефекти и да звъни от време навреме?.... произволно.Особено ако има един-два тотала, преди да я внесат за Горубляне :)
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Що така се изнежи тоя свят бе да го...
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нека пише, разсмя ме ;)
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    "За немската света троица непрекъснатата връзка със сервиза е наистина необходима..."Пич, направи ни услуга, спри да пишеш в този сайт, става ли?БЛАГОДАРЯ!
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    МОже би са притеснени от милионите сервизни акции на тойота, що народ се изтрепа в тия Тойоти, очевидно са се притеснили хората и са решили да инсталират устройства, за да могат линейките веднага да потеглят към поредната Тойота без спирачки или самоускорила.
  • #3
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Биг Брадър ( преди 11 години )
    За немската света троица непрекъснатата връзка със сервиза е наистина необходима...Тук става на въпрос за други неща.Биг Брадър ряпа да яде. Вече ще ни следят съвсем официално. Всъщност те и сига го правят чрез смартфоните и ГПСите в колите. Някой ако не знае всички наши маршрути се записват а също така и скоростта с която се движим а данните се предоставят в полицията. Всичките тези неща ги правят уж с намерението да ни помагат, но всъщнос целите са съвсем други. Тотален контрол над всички.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Че това си го има в премиум марките, поне при БМВ,Ауди и Мерцедес, за Лексус,Аглока и Инфинити няма представа. Нарича се телематик. Включително при повреда в колата, чрез борд компа подава сигнал към сервиза какъв точно е дефекта, та когато изпратят екип да са предварително подготвени. както естествено служи и за телефон.
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Big Brother is watching... Soon in our cars ;)