IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

България е в центъра на класацията за смъртност на пътя

Най-опасно е да се кара в Намибия, а най-безопасно – на Малдивите

България е в центъра на класацията за смъртност на пътя

България е в центъра на класацията за смъртност на пътя
Снимка: Ройтерс

България заема място между 97 и 109 в класацията за смъртност при катастрофи на пътя. Това сочи проучване на Мичиганския научно-изследователския институт по транспорта (UMTRI). В него са използвани данните от Световната здравна организация, която е изследвала 193 страни.

Благодарение на тях експертите са определили държавите с най-опасни пътища. Резултатът се базира на смъртните случаи от катастрофи на пътя при население от 100 000 души. За България резултатът е 14 на 100 000, като толкова имат още 14 държави. Сред тях е и САЩ. Показателят на България е по-нисък от средния за света – 18 на 100 000.

Оказва се, че най-опасно е да си на път в държави от Африка, Близкия Изток, Азия и Южна Америка. С най-висок показател е Намибия – 45 загинали на 100 000, следват Тайланд – 44, Иран – 38, Судан и Свазиленд – по 36, Венецуела – 35, Конго – 34, Малави, Доминиканска република и Ирак– по 32, и др.

На обратния полюс са Малдивите – 2 на 100 000. В първата десетка са още Таджикистан и Малта – по 3, Фиджи, Маршалови острови, Израел, Тонга, Антигуа и Барбуда, и Холандия – по 4, Швейцария, Великобритания, Норвегия, Япония – по 5, и др.

 

 

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Ами сега ще се увеличат още малко, след като забраниха мобилните камери на КАТ. Вече всеки си кара както иска и колкото му позволява резервоара. Ето, днес пак един по средата между двете платна, качен на мантинелата и забит в уличен стълб. Страхотна картинка. Само не знам как е успял да направи такъв пирует. А само допреди 2-3 години на това място нямаше ден, без катаджийски пост.А и аз отнесох една глоба, че искаха и книжката да ми вземат. Сега няма ни пост, ни дявол. все едно КАТ не съществува
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Абе очовечват се вече джигитите, ама много бавен е процеса на културизиране, ще почакаме още дъълго преди да стане приятно и спокойно шофирането.
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    опетков ( преди 11 години )
    Статистиката у нас показва стабилна тенденция за спадане на загиналите от катастрофи у нас за последните 2-3 години. За 2012 бяха около 500, за 2013 не съм видял окончателните данни. Все още сме далеч от средното за Европа. ЕС иска от България смъртността по пътищата да спадне още 2 пъти. Но дори и по-безопасните коли не могат да компенсират малоумието на безразсъдните български шофьори.
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Борис ( преди 11 години )
    Интересно къде е Индия в тези класации. Обезателно трябва да заеме някое от местата в топ 20, ако не и топ 10. Предполагам, че просто катастрофите там не се регистрират документално и това би обяснило защо не ги споменават.
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До до 12 ( преди 11 години )
    Сбъркана е и ясно съм писал защо. Какъв е шанса за инцидент в град с 1000 коли където по улиците тук, там можеш да видиш кола и в един Лос Ажелис където само на магистралата в задръстване има 1000 коли на километър. Добави изнервянето на шофьорите и предпоставките нарастват още повече. Ако аз съм букмейкър и правя залози ще дам коефициент 1:1,20 за инцидент в Ел Ей срещу 1:20 за такъв в Малта.
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дали не е свързано с лунния пейзаж по улиците и раздаване на книжките на кило!? Питам аз и отговор не искам
  • #13
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 11 години )
    Класацията не е сбъркана, хората са посочили цифри - 2 на 100 000. Дали страната е 300 млн или 3 млн - няма значение.У нас причините са : нервни, нагли или комплексирану шофьори + лоши пътища + стари коли. Даже са малко жертвите предвид тези фактори.
  • #12
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да бе катаджиите били виновни. На всяка кола-катаджия, а! Нали гледам по селата какво става. Напият се в кръчмата и всеки кара както си иска. Кой без книжка, кой пиян залян, кой с кола не минавала техн.преглед откакто е внесена и т.н. Да не говорим, че мног оселяни продадат няколко телета и си вземат БМВ или Ауди та станат най-големите състезатели току що слезли от старата Жигула. Културата на водачите е слаба
  • #11
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Критериите са сбъркани в тази класация. Да сравняваш Малта със САЩ е безумие. Едната държава е с население над 300 милиона, другата с население по-малко от гр.Варна. В САЩ от 16г. всички са с автомобили. Малта е остров където автомобилите са доста по-малко и не можеш да видиш много автомобили на куп, просто защото държавата е от три острова, а на островите има доста градчета от пет, десет до 20-30 хиляди жители. Как да сравниш това с движението в Ел Ей, където яйце да хвърлиш на кола ще падне.
  • #10
    6 rate up comment 8 rate down comment
    пора ( преди 11 години )
    Основния проблем са ужасните пътища - всеки се чуди как да заобиколи милионите дупки с цел да запази колата. Втория проблем са старите неизправни коли. Третия ниската култура на българския шофьор. 4-тия - пишлегарите с МБВ-тата ...И 60 коня няма как да ти стигнат при нормално каране - с такава мощност не може да изпревариш дори Дошо с умрялата хонда...