.jpg)
LaFerrari - най-скъпото Ferrari по време на премиерата си в Женева през 2013 г. Снимка: Ferrari
По правило производителите се стараят да продадат колкото се може повече автомобили, за да увеличат своята печалба. При Ferrari обаче подходът е различен - през 2013 г. компанията умишлено намали производството, но пък значително увеличи печалбите си. Това съобщава агенцията Brand Finance, която за втора година обяви италианският производител за най-влиятелната автомобилна марка в света.
Нестандартното решение се оказва правилно - по-малкият тираж автомобили ги прави по-ексклузивни и съответно повишава и цената им. А оттам нараства и интересът към тях. В крайна сметка оборотът на Ferrari за 2013 г. е 2.3 млрд. евро, което е с 5 % повече от предишната година. А печалбата на компанията възлиза на 363.5 млн. евро. И всичко това при намалено с 5.4 % производство в сравнение с 2012 г.
Основният пазар за италианците си остава Америка, където през миналата година са продадени 2035 автомобила. Увеличението е с 10 % в сравнение с 2012 г. Трябва обаче да се отбележи, че по-голямата част от печалбата се инвестира в компанията. Само за изследователски програми през 2013 г. във Ferrari са похарчили 337 млн. евро.
Още по темата:
Ferrari ограничава продажбите си


1