IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Все по-възрастни хора купуват нови коли

Производителите срещат трудности при привличането на млада аудитория

Все по-възрастни хора купуват нови коли

Автомобилопроизводителите все по-рядко са в състояние да вдъхновят младите хора да си закупят нова кола. Според наскоро проведено проучване възрастта на клиентите на нови автомобили се увеличава от години насам. Една от причините – сред по-младите колите не се считат за символ на социален статус.

Средната възраст на тези, които купуват ново превозно средство сега е 52,2 години. Това показват резултатите от проучване, публикувано в неделя от Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Университета в Дуисбург-Есен. През 2011 г. средната възраст на купувачите на нови коли е била 51,3 години, а година по-късно  - 51,9 години.

Експертите смятат, че новите данни показват удължаване на дългогодишна тенденция : само 27,4% от купувачите на нови автомобили през миналата годиан са били по-млади от 45 години. За сравнение, през 1995 г. процентът е бил 48,1. От друга страна, средната възраст на клиентите непрекъснато нараства.

Според ръководителя на изследването Фердинанд Дуденхьофер това е „нов рекорд на възрастта“. Докато през 1995 г. средната възраст е 46,1 години, тя нараства до 50,1 през 2005 г., а сега вече достига 52,2 години.

Една от причините за намаляващия интерес на младата клиентела е променящата се роля на колата от символ на социален статус към обикновена стока, казва Дуденхьофер.

Снимка: Ройтерс

0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Mercedes fen ( преди 11 години )
    190 и 124 между 1990 и 1995 не се продават. Ще те надживее. Който е имал или има ме разбира какво пиша. Останалите - да сте живи и здрави!
  • #17
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Някой ( преди 11 години )
    Който е балък да си зима нова кола. Истината е, че няма смисъл да се купува нова кола. След 4-5 години (максимум) цената вече и е една трета. Вярно е че повечето коли са направени да се чупят след точно 4-5 години. Но има и по-издръжливи модели. А и ако съвсем се разпадат това е сериозен проблем на ПР на всяка компания. А за колегата с Мерц-а от 95-та, ами моя е 92-ра и нямам никакво намерение да го продавам.
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Иначе естествено, че ако взимам 10 бона заплата на месец ще си купя нова кола, но аз както и огромен процент от младите хора не взимам тея пари, съответно не си купувам нова кола и те така... Който може да си купи и да си я кара с кеф, таман после ще ми я продаде на 40% от цената, та и аз да я карам с кеф : )
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Виж сега, етикети не съм поставял тук никъде, нито когато и да е. Други са хората дето се обясняват кой къв бил и защо харесвал Тойота или Ауди. Всеки има право да харесва каквото и да е и да харчи както иска. В статията пише, че много малко млади хора избират да си купят нова кола от магазина. Аз като част от тях си изказвам логиката. А и не знам какво само говорите за тея въпросните богаташи с яхти, като процента им спрямо средната класа, които са основния двигател на икономиката е минимален..
  • #14
    6 rate up comment 4 rate down comment
    kirpich ( преди 11 години )
    Абе какви та тия "проучвания"? Следващото ценно изследване очаквам да е "Бедните по малко си купуват черен хайвер.." - А добро утро! То е ясно че младите:1. нямат такива финанси (в общият случай)2. много от тях имат семейкства който издържат с деца3. Имат и други цели - като жилище и т.нПри над 50 годишните - тези неща от горе или ги няма или са редуцирани сериозно..
  • #13
    10 rate up comment 2 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Естествено, че всичко опира до пари. Но след парите идват приоритетите. В момента има толкова много начини да си изхарчиш парите за нещо, че не виждам защо да го правя за нов автомобил от магазина. И това, както се вижда не е само от моята черга, а от чергата на доста млади хора. Иначе чичковците в критическата, дето искат да им се върне младостта, както се вижда пазарят най-много и в това няма нищо лошо. Всеки си харчи парите както сметне за най-добре...
  • #12
    14 rate up comment 1 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    ...По-добре да пратя детето на частна детска градина за 500лв. на месец отколкото да ги изсипвам в неква купчина ламарини...
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Само да вметна, че тая средна заплата, дето сте я написали за Германия, сте забравили да махнете данъците от нея. Не повече от 2,5к евро е заплата за 30г. инженер чисто в банковата сметка. Иначе това за колата и статуса за мен е пълен смях, дреме ми кой какво си мисли за мен и как ми намира социалното положение, че да изсипвам една купчина пари за чисто нова кола, вместо да си взема някаква на 5г...
  • #10
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Баровец изобщо не си прав. Ако работиш в Германия или Англия. Заплатата ти е достатъчна за да си купиш нов автомобил. При средна заплата 3000 евро. това са около 6 заплати за един чисто нов автомобил среден клас. При един двугодишен лизинг, спокойно можеш да си я изплатиш без да ти тежи чак толкова много.
  • #9
    9 rate up comment 13 rate down comment
    баровеца ( преди 11 години )
    Вижте, това е напълно нормално. Малко са хората под 25 които са получили парите от родители за да си купят чисто нова кола. А пък тези на 30 обикновено си купуват някоя карана 2-3 години защото е по-изгодно. Рядко има оферти както у нас където няколко модела се продават под стойността им в западна европа. Така че няма нищо учудващо, освен това младите не държат чак толкова на издържливостта като по-възрастните. Но не съм съгласен че колата не е статус... статус е, и то повече от всякога!