Автомобилопроизводителите все по-рядко са в състояние да вдъхновят младите хора да си закупят нова кола. Според наскоро проведено проучване възрастта на клиентите на нови автомобили се увеличава от години насам. Една от причините – сред по-младите колите не се считат за символ на социален статус.
Средната възраст на тези, които купуват ново превозно средство сега е 52,2 години. Това показват резултатите от проучване, публикувано в неделя от Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Университета в Дуисбург-Есен. През 2011 г. средната възраст на купувачите на нови коли е била 51,3 години, а година по-късно - 51,9 години.
Експертите смятат, че новите данни показват удължаване на дългогодишна тенденция : само 27,4% от купувачите на нови автомобили през миналата годиан са били по-млади от 45 години. За сравнение, през 1995 г. процентът е бил 48,1. От друга страна, средната възраст на клиентите непрекъснато нараства.
Според ръководителя на изследването Фердинанд Дуденхьофер това е „нов рекорд на възрастта“. Докато през 1995 г. средната възраст е 46,1 години, тя нараства до 50,1 през 2005 г., а сега вече достига 52,2 години.
Една от причините за намаляващия интерес на младата клиентела е променящата се роля на колата от символ на социален статус към обикновена стока, казва Дуденхьофер.
Снимка: Ройтерс


3