IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lada Samara е вече история

След 30 години в производство ръбестият хечбек напусна окончателно поточните линии

Lada Samara е вече история

Производството на руската Lada Samara, ръбестия хечбек с предно предаване, пуснат на пазара през 1984 година, най-накрая е спряно, съобщи руското електронно издание Газета, цитирано от БТА.
Lada Samara е вече история
Така изглежда най-новата версия на Samara. Снимка: Lada

Общо 5 427 000 автомобила, кръстени на приток на река Волга, са напуснали поточната линия до края на декември 2013 година. През последната година Samara, която се произвежда в завода на Автоваз, притежаван от Renault, в Толиати, е била пожелана от едва 60 000 клиенти в Русия и бившите съветски републики.

Именно слабото търсене е причината за спирането от производство. Запасите при дилърите са обаче достатъчни, за да се задоволи търсенето до края на годината, става ясно от информацията.

Lada Samara вече има заместник - седанът Granta, който е на пазара от 2011 година и отговаря на съвременните мерки за безопасност.
Lada Samara е вече история
Samara бе базов автомобил, лишен от модерни технологии, включително въздушни възглавници и електронна стабилизираща система. Произвеждана е във варианти с три, четири и пет врати. Двигателите са разработени с помощта на спортната германска марка Porsche, но въпреки това не се отличават с нищо специално.

Прекратяването на производството на Samara е част от стратегията на Автоваз за модернизиране на предлаганите автомобили и поетапно спиране всички стари модели.
Lada Samara е вече история
Още по темата:
Lada 2104 вече е история

Тагове: Lada Samara
0 от 500
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    FenIX ( преди 11 години )
    Навремето на тая кола се учих да карам - брат ми я имаше, а бащата не си даваше скъпоценнта Жигулка ;DСпрямо Жигулетката беше по-добре обаче си беше дърво. Братока като я купи веднага се завря под нея и така докато не я продаде ;)П.П. Само при братушките го има това толкова морално остарели автомобили да се продават с години.
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Първа скорост беше малко дълга, но иначе не мога да кажа лошо за Самарата. Управлението също беше на ниво.
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе ,не мога да кажа ,какво не е правено по тези коли,то нямаше част която да не е сменена,да кажеш била е дефектна бройка,ама те бяха 4бр.Имам място за сравнение със всичкия соц.автопарк,включително и камиони,бусове,пикапи ,западни коли -немски,френски,японски,американки+джипове и някои бусове и камиони,така,че дай да не спориме излишно,а и не ми се пише толкова много.Нали знаеш поговорката не питай старило -а ,патило.А,в съюза им казват 8-***,9-ки и така.Руснаците са добри във военните модели.
  • #17
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Karacho do бъчваря ( преди 11 години )
    Приятелю,не знам каква Самара си карал,но явно е била ,чисто нова и за малко.По изказването ти мога да кажа ,че не си прав.Сравнение с Ескорт не може да има ,карал съм такъв Форд и мога да ти кажа ,че там управлението е в пъти по-добро от Самара,за двигателя също няма място за сравнение,тапите на блока на Самарата гният на 5-6година,скоростите са им доста проблемни,двуцевките на генерацията ,тоците,бушониерите,вярвай ми от 4 бр Самари ,всяка седмица се чупеше една от тях,не че споря ,ама това е
  • #16
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Автомобил сравним със западни модели от преди четвърт век.Супер няма що.Какво значение има,че частите са и евтини когато се разваля по два пъти на ден ?Хората вече не автомобили ами летящи чинии измислиха в света на автомобилостроенето тия още не искат да сложат серво на волана.Или пък климатична инсталация и ел стъкла..Щом могат да направят самолет или подводница с климатична инсталация би трябвало да могат да направят и автомобил?Може би..
  • #15
    16 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Карачо, то се вижда на кого се смеят с минусите. Аз казвам какво съм изпитвал тогава. Бях в седми или осми клас, когато за сефте видях "Спутник" в голямото междучасие. И да, в СССР се казваше "Спутник", а не "Самара". И да, карал съм Самара, макар и само карал, без да притежавам, макар по едно време да исках да купувам и такава кола. А когато излезе през 1984-1985 година, "За Рулем" я сравняваха с Escort. Или по-точно бяха копирали една статия от западно списание. Вярно, изкараха Ескорта по-добра в много отношения, но що се отнася до моторизацията, там Самара спечели. Има обаче нещо в Самара, което по ми харесва от предните модели на ВАЗ. А именно кормилното управление. Позволява по-добро поддържане на глокса особено в бързи завои. Реечно управление без хидравлика истинска класика. Освен това имаме и предно предаване, което е много по-подходящо за малък автомобил. Но най-важното достойнство на тоя автомобил е напредъка при моторизациите. За първи път се появи и пет степенна скоростна кутия, която позволи да се смъкне доста разхода спрямо Жигули и тем подобните лами. Абсурд е да се сравнява ВАЗ 2105 с ВАЗ 2108. Място за сравнение няма.
  • #14
    17 rate up comment 4 rate down comment
    много хейт ( преди 11 години )
    Хайде стига с глупостите бре!! Не съм защитник на рукото автомобилостроене ,но за 80-те години самарата си беше супер. Не виждам с какво един Голф от 84-та бил той и 2-ка е по-ергономичен от самарата. Данеби линиите на купето да са по-плавни или пък интериора е по-впечатляващ с разделения джам стил жигула. Или пък можеби Ескорта е нещо повече или Кадета. Бедата на Самара е ,че е трябвало да излезе на пазара когато е била готова ,а не когато партията е казала ,а именно 80-та !
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    konq ( преди 11 години )
    Що бе за пияните руснаци,е бонбон ,че кат я тряснат да не ги е жал. Кви мотори ся,аджеба защо в рали бг,състезанията са тургали от Фиат двигателчета и то масово.
  • #12
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Karacho не му обръщай внимание, сигурно е някое номенклатурно чадо на червени чугунени глави дето е мечтало да отиде да учи в сАюза!
  • #11
    17 rate up comment 18 rate down comment
    KKK ( преди 11 години )
    Това е антикола, която никога не е била нещо особено (не говоря за бившите соц държави). Руснаците може да са най- добри в правенето на машини за убиване, когато обаче трябва да направят нещо за цивилното население, резултатите са отчайващи...