+ пъргав автомобил с директен волан, мощни и култивирани мотори, спортна позиция на седене- относително качество на изработката, голям кръг на обръщане, високи разходи
История на модела10/94 Представяне на моделите купе и роудстер. Мотори: 2.0 литров четирицилндров Twin Spark с 150 к.с. и 3.0 литров V6 с 192 к.с.1/97 3.0 V6 24V с 220 к.с.5/98 Фейслифт и нови мотори: 1.8 литров TS с 144 к.с., 2.0 литров TS с 155 к.с.10/00 2.0 литровия мотор отново с 150 к.с., 1.8 литровия отпада от гамата6/03 Фейслифт. Нови мотори: 2.0 JTS с 165 к.с. и 3.2 V6 24V с 239 к.с.
Spider (кабрио) и GTV вървят изгодно на пазара втора ръка, но трябва да се внимава с последващите разходи. Двата расови автомобила предлагат много удоволствие от шофирането, любовта обаче лесно може да се превърне в омраза. Двете версии се произвеждаха малко повече от 10 години. Въпреки това всеки нов контакт с тях действа освежаващо. Моторите теглят здраво, а акустиката им е направо невероятна, точно както може да се очаква от една Алфа. При това няма значение дали става дума за четирицилиндровите или за V6 моторите, дори най-слабите версии задоволяват напълно всяка претенция за динамика. Твърдото шаси участва пълноценно в играта, а предното предаване не капитулира дори пред 239-те коня на 3.2 литровия мотор. Единствено каросерията на кабриото търпи критики, поради силните ветрове, които вилнеят в купето, но това се компенсира донякъде от неподправеното роудстер - усещане.
Spider и GTV изобщо не подлежат на трезва преценка. Кой изобщо се интересува от високите разходи, след като всеки километър е изпълнен с такава емоция?Най-често срещани повредиМотор: тотални повреди в следствие на скъсани ангренажни ремъци, прегорели гарнитури на главата, особено при екземпляри от 96 годинаОхладителна система: течове и разкачени маркучи предизвикват скъпи ремонти по мотораЕлектрика: дефекти на електр. на горивната помпа, проблеми с имобилайзера, акумулатора, генератора и електрическото управление на гюрук{moscomment}