Ето как изглежда първата десетка:
Кралят на германското автомобилостроене. Той превзе властта в почти банкрутиралата компания Porsche в началото на 90-те години и я издигна до фирмата с най-висока норма на печалбата в световната автомобилна индустрия. В момента Porsche е най-големият акционер в Групата VW.
Брилянтен инжинер, издънка на фамилията Porsche, той разработи оригиналната Quattro технология в Audi. Теоритично пенсиониран като главен изпълнителен директор на Фолксваген Груп през 2003. Той беше провъзгласен за "председател" на компанията. Неговият най-голям недостатък е, че уволняваше всеки, който не е съгласен с него, включително и човека, който го замести.
Неговият прякор е "господин 10 милиарда". Защото се говореше, че ако Ford или General Motors го назначат на работа в компанията, цените на техните акции ще се повишат с толкова. Всъщност от Форд се опитаха, но Госн ги отряза, защото "не му се работи за семейна фирма". Спасяването на почти банкрутиралия Nissan през 90-те години е едно от най-драматичните събития в индустрията.
Боб Луц (Bob Lutz GM)
Бивш пилот на изтребител, "Максимум Боб", както го наричат в Щатите, наскоро беше върнат от пенсия, за да "върне щастието" в GM. Сега той е шеф на развитието на нови продукти и влезе в новините с шегите по адрес на продуктите, които завари. GM трябва да извърви дълъг път, но изглежда по-добре отколкото преди няколко години.
Лука ди Монтедземоло (Luca di Montezemolo Ferrari)
Вероятно най-харизматичният човек в индустрията. Той има и най-лъскавата биография. Мениджър на отбора на Ferrari, когато Ники Лауда спечели първенството във F1 и шеф на Ferrari през "златните" години на Шумахер. Той беше и в инициативния комитет за световното по футбол в Италия през 90-та и шеф на италианската работодателска организация. Той е просто олицетворение на идеала за италиански бизнес – лъскав, успешен и честен.
Рон Денис (Ron Dennis McLaren)
Защо шефът на състезателен отбор е тук? Защото той ръководи и звеното за "нормални" автомобили в McLaren и като такъв носи отговорност за създаването на McLaren F1, вероятно най-великия супер автомобил на всички времена, а също и за настоящия Mercedes SLR. Той иска занапред да се занимава повече с автомобили, допуснати да се движат по нормалните пътища, а Денис е човек, който получава това, което иска.
Не сте чували за него? Не се тревожете, ще чуете. Той е шеф на Shanghai Automotive и е на път да го превърне от китайска фирма за асемблиране в глобален играч в автомобилната индустрия. Китайската компания SAIC първо купи корейската SsangYong, а после и правата за производството на Rover 75, преименуван на Roewe.
Той има цялата заслуга (или вина) за превръщането на автомобилите Volvo от "кутии с прави ъгли" в стилни съвременни лимузини. Сега Ford го назначи в Щатите да изпробва магията му върху местното производство.
Той е причината за космическия скок, който Форд направи от производител на коли, "които също се движат" като Escort до лидери в своите класове като Focus или S-Max. Когато нещата опрат до правене на коли, човекът има "магическа формула".
Макар че още е малко рано, изглежда, че Маркионе е на път да превърне Фиат от безнадеждна (и в двата смисъла) бюрокрация във фокусирана автомобилна компания. Когато той пое поста шеф на Фиат, каза че най-големият проблем на фирмата е тоталната липса на амбиция у нейните мениджъри. Проблемът (мениджърите) вече е отстранен.

