IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche с още по-смели прогнози за Macan

Вместо 50 000, германците очакват 80 000 продажби годишно

Porsche с още по-смели прогнози за Macan

Porsche с още по-смели прогнози за Macan
Porsche обяви, че има дори по-смели очаквания за своя нов модел Macan. Досегашните прогнози за 50 000 продажби годишно бяха увеличени почти двойно - до над 80 000, съобщава WirschaftsWoche, позовавайки се на информация на агенция Reuters.

Любопитното е, че прогнозите не са базирани на увеличено търсене или пък дълъг списък със заявки. Моделът Macan беше представен официално, но все още не е излязъл на пазара. Продажбите му ще стартират най-напред в Германия - през април 2014 година, на цени от 57 930 евро.

Злите езици твърдят, че оптимизираните прогнози на Porsche са най-обикновен ПР, който цели да убеди евентуалните клиенти на Macan, че това истинско Porsche. Факт е обаче, че експериментите на компанията до този момент са повече от успешни. Одумваният, че не е истинско Porsche проходим модел Cayenne, генерира повече от половината продажби на компанията - цели 84 000 екземпляра през 2013 г..

Въоръжен и с Macan германският производител планира да увеличи годишните си продажби до над 200 000. Целта е това да стане през 2018 година, но е много вероятно границата да бъде премината по-скоро. През 2013 компанията реализира 162 145 машини на световните пазари.
Porsche с още по-смели прогнози за Macan
Porsche Macan - най-малкия SUV на марката, е със 146 мм по-къс, с 16 мм по-тесен и с 82 мм по-нисък от Cayenne. Моделът използва платформата на Audi Q5, но е със 70 мм по-дълъг, с 24 мм по-широк и с 30 мм по-нисък от него. Освен това предната следа на Macan е с 35 мм по-широкa, а задната - с 36 мм.

Macan разчита на двойни носачи отпред и на многораменно окачване отзад. Системата за управление е електро-механична, а като опция се предлага въздушно окачване, чрез което просветът на модела може да достигне 230 мм. Всички компоненти по шасито на този модел са създадени специално за него, подчертават от Porsche, заявявайки, че Macan има най-динамичното поведение в този сегмент.

При пазарната премиера на модела ще бъдат налични три задвижващи двигателя. При Macan S това е V6 би-турбо двигател с обем 3.0 литра, който развива 340 к.с. и 460 Нм. Ускорението от място до 100 км/час отнема 5.4 секунди, а максималната скорост достига 254 км/час. Предлага се и спортен пакет Sport Chrono, чрез който ускорението се извършва с 0.2 сек по-бързо. Средното потребление на гориво е в рамките на 9 литра на 100 км пробег, а вредните емисии на CO2 са 204 г/км.

За Macan S Diesel е предвиден V6 би-турбо двигател с обем 3.0 литра, при който стойностите са 258 к.с. и 580 Нм. Те позволяват ускорение 0-100 км/час за 6.3 сек. (6.1 сек. със Sport Chrono) и максимална скорост от 230 км/час. Потреблението на гориво е едва 6.1 л/100 км, а вредните емисии на CO2 са в рамките на 159 г/км.

Най-силната версия на модела - Macan Turbo, се оборудва V6 би-турбо мотор с обем 3.6 литра, който генерира 400 к.с. и 550 Нм. Ускорението 0-100 км/час при този модел отнема едва 4.8 секунди (4.6 сек. със Sport Chrono), а максималната скорост на движение достига 266 км/час. Разходът на гориво е почти аналогичен с този на Macan S - 9 л./100 км, а вредните емисии на CO2 са 208 г/км.

Всички версии се оборудват стандартно с трансмисия с два съединителя и със система за задвижване към четирите кола, оборудвана с диференциал Torsen.

Малко след пазарната си премиера Macan ще получи и два четирицилиндрови двигателя. Това са бензинов и дизелов двигатели, чийто обем е 2.0 литра. Компанията Porsche не е имала модел с четирицилиндров агрегат от 1995 година, когато бе спряно производството на модела 968.

Цените в Германия, където моделът ще се предлага от пролетта, стартират от 57 930 евро за Macan S и Macan S Diesel. Топ версията Macan Turbo започва от 79 826 евро.

Снимки: Porsche

Тагове: Porsche Macan
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Продавам нивите на дядото, продавам гоуфо и ще си кача заднуга на тоз новия тихан да видите къф съм гоуемец!
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    фермера ( преди 11 години )
    Малките СУВ са много практични.С него не закъсвам по нивите,а когато идвам в София лесно паркирам по тротоари и градинки.Бързи са на темпо и имат мека возия на кола.Иначе Макан не предлага технологично нищо ново и накичен с екстри би струвал 140хиляди.Този пазар е пренаситен от модели и след първоначалната ейфория няма да има голям успех.Ако няма и N1 в БГ рядко ще го срещаме
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    селяк с колело ( преди 11 години )
    Това е поредното Троше за комплексари от провинцията от тези миекащите хитреци, това е ,по ясно как да се изрази човек.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Алфа и Мазерати скоро идват на този пазар такаче Скудария винаги е преди тези аденца и поршенца с индийски имена макан
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Въпроса е за какво ти е малък градски СЪВ, ако имаш подобни средства? Малки СЪВ автомобили са с цел да са евтини, икономични и леко над проходимостта на обикновен автомобил заради по-голямата си височина... За млади комплексарчета на тати става ама иначе е пълна безсмислица. Торба с пари за повдигнат хеч? А иначе тестовете на АБ хич не ги давай за пример, особенно след статията и за АДАК и гоуфа.. Статий от журналисти не са меродавни. АЙ със здраве.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    На бедните и злобни мишки пак им е кисело гроздето. Църкайте на воля.
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    СУВ , порше и класика в едно изречение? Пий си хапчетата и спри да коментираш автомобили.
  • #11
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Този СУВ на Порше е класика, просто красота, същото важи и за спортните коли на марката, а за Панамерата просто нямам думи освен една, тоест две - мноого красива! От всички марки, единствено Ламбото прави по-красиви спортни коли, но те нямат СУВ и седан, така че Порше май ще се окаже на върха заради върховите си три типа автомобили-спортен, СУВ и седан!
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    ...Пък нека лисицата им казва, че гроздето е кисело.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Всъщност, бих си купил това Порше, ако имах доходите. Ама нямам. Явно само хората, които никога не са избирали автомобил по свой вкус, могат да напишат подобни неща. карал съм автомобили, които други са избирали или някакви базови модели с малко екстри. Сега карам автомобил, в който има 80% от това, което бих искал. Е разликата е огромна, но нито за момент не съжалявам, че съм дал повече пари, за да се погъделичкам. Та и едва ли тия, дето ще купят това Порше, ще съжаляват някога за покупката си.