Това позволява, когато е снабден с един от най-ефективните двигатели, дизеловия HDi с обем 1.6 литра, да има вредни емисии от въглероден двуокис само 120 грама на км.
Бензиновите двигатели започват от 1.4 литра и мощност 95 к.с. и стигат до 150 к.с. при двигателя с обем 1.6 литра. Дизеловите започват с мощност 90 к.с. при двигателя с обем 1.6 литра и стигат до 136 к.с. при агрегата с обем 2.0 литра. Много вероятно Peugeot ще прибави и версия с бензиновия “BioFlex”, както и дизелов хибрид в малко по-далечен срок.
Безопасността на пътниците също е приоритет при този автомобил, предлагащ 7 въздушни възглавници още при стандартната версия. Ще се предлага и системата на Peugeot предупреждаваща за напускане на лентата на движение, както и самонастройващи се при завой би-ксенонови фарове.
Интериорът прилича на този при досегашния модел, но е доста по-луксозен. При смъкнати задни седалки багажникът е с обем 1398 литра.
По-късно ще се представят и версиите комби и купе/кабрио на Peugeot 308. Има предположения, че на базата на 308 ще се появи и кросоувър, но това все още не е потвърдено официално.