IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Chevrolet Volt трябваше да е пикап, не хечбек

Това заяви бившият заместник-председател на GM Боб Луц, който сега се занимава с разработването на хибридни технологии

Chevrolet Volt трябваше да е пикап, не хечбек

Chevrolet Volt трябваше да е пикап, не хечбек
Chevrolet Volt. Снимка: Chevrolet

"Chevrolet Volt трябваше да е пикап, не хечбек", заяви пред Seattle Times бившият заместник-председател на GM Боб Луц. И уточни, че колкото по-голям е даден автомобил, толкова по-ефективна е хибридната му система.

"В GM искахме да направим конкурент на Toyota Prius, затова създадохме Volt, сподели Луц, който по това време беше заместник-председател на американския автомобилен гигант. - Ако Volt беше пикап успехът му щеше да бъде далеч по-голям".

Боб Луц поясни, че колкото по-голям е даден автомобил, толкова по-ефективна е хибридната му система. Модерните седани и хечбеци с малък размер и бензинов или дизелов двигател са доста икономични, затова интегрирането на хибридна технология в такива автомобили не е особено ефективно.

В момента Луц ръководи фурмата VIA Motors, която се занимава с разработването на хибридни технологии. Един от най-известните й автомобили е именно пикап, чието задвижване обединява бензинов двигател и електромотор. Името на машина е X-Truck, като представлява версия на серийния Chevrolet Silverado, но оборудвана с 5.3-литров V8 двигател и литиево-йонна батерия с капацитет 24 kWh. Тя е само концепт, но според Луц потреблението на гориво, което предоставя, е с над 30% по-ниско спрямо стандартния модел.

Концептът трябва да се превърне в сериен модел, който ще бъде показан през следващите няколко месеца. Задвижването ще бъде различно - 4.3-литров V6 двигател и електромотор, чиято обща мощност ще бъде около 400 к.с. А що се отнася до потреблението на гориво, то ще бъде водещо в класа, заяви Боб Луц.

Тагове: chevrolet volt
0 от 500