Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Този автомобил е за тези, които не признават никакви граници. Направен от германското тунинг ателие Weineck за всекидневни разходки, пише изданието Silodrom. Но уточнява, че за да отидеш с него на работа трябва да имаш шофьорските умения на Найджъл Менсъл или Михаел Шумахер.
Причината е, че машината разчита на 12.9-литров V8 двигател, чиято мощност е 1100 к.с. Такива „кобри” има едва 15, като цената на всяка от тях е 545 000 евро. На някой тя може да му се стори прекалено завишена, но все пак не бива да се забравя, че е близо 2 пъти по-ниска от тази на други суперколи с мощност над 1000 к.с. като Bugatti Veyron, Koenigsegg Agera R и Hennessey Venom GT.
Моторът на автомобила е конструиран по поръчка на компанията Donovan Engineering. Може да звучи абсурдно, но изпъкналият въздухозаборник действително е нужен на машината. Причината е, че на двигателя не му достига въздух при 4500 об/мин. А максималната мощност се достига чак при 7000 об/мин.
Характеристиките на автомобила са действително впечатляващи. От 0 до 100 км/ч Weineck Cobra ускорява за 2.5 секунди. А от място до 300 км/ч достига за 10 секунди. Максималната скорост на машината не се съобщава.
Снимки: Silodrom