IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-нелепите закони в Европа и Азия

Правилникът за движение по пътищата регулира шофьори и пешеходци, но понякога наистина изумява

Най-нелепите закони в Европа и Азия

Още от изобретяването на автомобила през 1886 година власите по света създават различни правила и закони за автомобилистите. Благодарение на тях по пътищата има разбирателство, което позволява на колите и пешеходците да съжителстват относително безопасно.

Въпреки това обаче някои от законите за движение по пътищата са меко казано озадачаващи. С помощта на спедиторската компания Barrington Freight ви представяме най-идиотските правила за движение в света. В тази част обръщаме внимание на Европа и Азия.

Великобритания
ОК Най-нелепите закони в Европа и Азия
В страната все още действа закон, който задължава така наречените "hackney carriages" винаги да се движат по пътищата с бала сено и торба с овес. Това са автомобили под наем за превоз на пътници и стоки, но във Великобритания с това име се наричат популярните лондонски таксита.

Дания

Всички шофьори в страната са длъжни да погледнат под колата си преди да потеглят. Отдолу може да има човек...

Кипър

Яденето и пиенето по време на шофиране са абсолютно забранени в Кипър. Водачите нямат право дори да пият вода.

Люксембург

Абсолютно всички автомобили са задължени да имат чистачки на предното стъкло. Дори тези, които нямат предно стъкло (колкото и малко да са те).

Русия

Шофьорите, които управляват мръсни коли, подлежат на глоба. Това правило го има и в България, има и още едно общо нещо между двете страни - мръсните пътища...

Германия

В Германия е забранено да ти свърши бензина докато си на аутобан. На нарушителите се налага глоба. Спирането на магистрала, освен при технически проблем, е забранено и в България, така че ние не виждаме нищо странно в този закон...

Испания

Шофьорите, които носят очила са задължени да разполагат с допълнителен чифт очила в колата си.

В някои испански градове автомобилите трябва да се паркират от тази страна на шосето, от която се нечетните номера на сградите. Но това важи само за дните от месеца с нечетна дата... сложно!

Скандинавия
ОК Най-нелепите закони в Европа и Азия
Фаровете са задължителни, дори когато грее слънце. Според британската спедиторска компания това е идиотски закон, само че той действа и в България.

Естония

Във всеки автомобил трябва да има поне два застопоряващи клина - дървени блокчета, които се поставят пред или зад гумите, за да не може колата да потегли неволно.

Турция

Отново нещо познато. Във всеки автомобил в Турция трябва да има пожарогасител, светлоотразителен триъгълник и аптечка за първа помощ. В противен случай се налага глоба. В България си носим и светлоотразителна жилетка, носим си и кутия с инструменти, въпреки че законът не го изисква.

Франция

Всеки шофьор трябва да има в колата си дрегер за алкохол. Ако няма, глобата е 11 евро.

Сърбия

Всички коли в страната трябва да имат теглич и въже за теглене с дължина поне 3 метра.

Филипини

Ако живеете в столицата Манила и регистрационният номер на колата ви завършва на 1 или 2, няма да можете да я карате в първия ден от седмицата. Подобен закон действа и в други страни, като целта е ограничаване на трафика.
ОК Най-нелепите закони в Европа и Азия
Япония

Още един осмян от британците закон, който добре познаваме в България. В Япония, както у нас, шофьорите са длъжни да пазят пешеходците. Ако автомобил премине през локва и изпръска пешеходец, на шофьора му се налага глоба. В Япония тя е 65 долара.

Факт е, че някои от изброените закони са остарели и дори идиотски. Сред тях обаче има и такива, от които има смисъл.

Очаквайте утре най-безумните правила за движение по пътищата в Америка.

Снимки: Barrington Freight

0 от 500
  • #29
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Подкрепям коментарите против. Извън града става, въпреки че и аз не виждам смисъл през лятото но в градско шофирапе няма абсолютно никакъв смисъл от каране на светлини. Дори светлините само правят пешеходците и велосипедистите по трудни за виждане. Абсолютна тъпня.
  • #28
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не виждам тъпотии, давали са факти, за разлика от теб, който не дава факти а само празни приказки. Ако бизнеса ти е с крушки те разбирам, но това не оправдава постъката ти да обиждаш хора, които определено са по-умни и знаят повече от теб по темата.
  • #27
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Имам предвид Финландия и Дания.
  • #26
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И аз да дам един факт в ущърб на светлините през деня. Единствените страни освен в България където са задължителни са въпросните скандинавски държави, където причините са както знаем липсата на слънчева светлина. Та след въвеждането на закона там пътните инциденти са се увеличили, познайте с колко? Звучи невероятно, но може да го проверите в гугъл. Увеличили са се с цели 40%.
  • #25
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Пичове, минете на пешеходство, че като ви чета какви тъпотии пишете ме е страх да сте зад волана...
  • #24
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Уважаеми водачи, светлините на превозното средство не са лампи за сплашване, нито за красота. Помнете, че неправилната им употреба "вади" очите на другите водачи! Късите осветяват пътя пред колата нощем или когато видимостта е намалена. Дългите светлини може да се ползват само когато насрещните водачи са над 150 метра, попътните над 50 и това не ги заслепява. Фаровете за мъгла може да се ползват при мъгла, дъжд, снеговалеж, а допълнителна задна светлина е разрешена едва когато видимостта падне под 50 метра. Габаритните светлини се ползват извън населено място при спряно на платното МПС през нощта или при намалена видимост. Аварийният сигнал може да се включва за предупреждаване за опасности и когато сте спрели след катастрофа. Нито един от изброените видове светлини не служи за "обозначаване" на пътя и не е предвиден за непрекъсната работа. Късите светлини изразходват сумарно около 150-200W, което от своя страна повишава разхода на гориво. В градски условия акумулаторът системно недозарежда, което в крайна сметка означава замяна. При високи летни температури е съществен рискът от прегаряне на кабели, което може да доведе до пожар. Същото е в сила и при ниски температури по отношение на по-старите автомобили, тъй като тяхните осветителни и електрически системи са проектирани с предположението, че ще бъдат използвани основно през нощта. Като резултат от ускореното износване рефлекторите на фаровете много по-бързо пожълтяват и се пукат, а крушките отслабват силата си на светене и в крайна сметка изгарят. Осветителната система става неефективна точно когато ви е необходима - по здрач или през нощта! В реалността светлините през деня не спасяват хора, а убиват: В Хърватска от май 2009 година дневните светлини са отменени.В Австрия са отменени от януари 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% непосредствено след въвеждането им.В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочиха с 5.7%.В България след 2006 година убитите са 8.7% повече;В САЩ от 1997 насам General Motors вграждат дневни светлини в колите си и ръстът е 3.7%.В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключи, че "светлините нямат статистически значима полза".
  • #23
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Закона е не само *** ами дори е вреден. Повишава разхода на гориво, унищожава акумулатора, особенно при каране само на градско, унищожава фара и крушките.През шятот може да доведът на прегаряне на кабелите и да предизвикат пожар. Но това е най-малкия проблем. ДОКАЗАНО,увличават произшесвията на пътя, това че *** ганьовски се мисли за професор и не чете а разчита на слабоумната си логика, че виждал по-побре като колите карат през деня на фарове е смешно този закон е отменен в почти цяла Европа
  • #22
    14 rate up comment 3 rate down comment
    &l ( преди 10 години )
    Естествено, че закона е нелеп, особенно през лятото. Като напече това слънце аз не мога от два метра да видя светофара какво свети. Логига няма никаква, кой е доказъл че са намалели катастрофите от фарове през лятото? Катастрофите стават заради загуба на контрол над автомобила или неправилно изпреварване. И ако пък помага да задължим пешеходците да пресичат със светлоотразителни жилетки или автомобилите да карат с постоянно включен клаксон, особенно в завой за да предупреждава при изпреварване
  • #21
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Карам bmw730d. Тиако караш голф с крушки от 20лв. Неозначава автоматич о, че и останалите са ***. А искам не искам карам презлято на светлини и това не ми пречи да не харесвам този закон,който ако беше прочел съществува само в страни където има бели нощи и през зимата се радват на слънце по 2-3 часа само за толкова изгрява и бързо залязва. Само че България не е скандинавия. И хората са го разбрали и го оценят като нелеп а охлювите може да го си го харесват.
  • #20
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Ime ( преди 10 години )
    "Закона е признат за хората като глупост"Всъщност не от хората, а от някаква измислена британска спедиторска фирма, която просто няма база, въз основа на която да дава експертно мнение. Все едно разносвач на пици да ми обяснява какъв е проблема при различните инсектициди с които се пръскат чушките и доматите, влагани в пицата...