IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-икономичният Opel в света струва 425 000 долара

Прототипът P1 харчи едва 0.6 л/100 км

Най-икономичният Opel в света струва 425 000 долара

Рядко може един автомобил да съчетае характеристики като „екологичен” и „колекционерски”, но прототипът Opel P1 е точно такъв. Това е най-икономичният представител на германската марка, съобщава изданието Greencarreports.
Най-икономичният Opel в света струва 425 000 долара
Машината е произведена през 1959 г., но след редица реконструкции, 14 години по-късно попада в Книгата на рекордите Гинес, след като инженерите успяват да намалят разхода на гориво до 0.6 л/100 км. Прототипът е изложен на търг, но така и не успява да си намери собственик. Причината е само една – цената от 425 000 долара.

Какво обаче ще получи купувачът за тези пари? Opel P1 е построен на основата на модела Olympia Rekord от 1959 г. В началото на 70-те години екип инженери на компанията Shell се заема с реконструкцията му, като го превръща от стандартен автомобил в опитен прототип с напълно модернизиран салон.
Най-икономичният Opel в света струва 425 000 долара
Двигателят на машината – 1.5-литров бензинов с 4 цилиндъра, е снабден с малък карбуратор от косачка за трева Tilotson. Моторът задвижва задните колела, които са максимално приближени към центъра. Задвижването се осигурява чрез верига. Звучи добре, но сали си струва парите?

Снимки: Greencarreports

Тагове: opel p1 olympia rekord
0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Този леген освен за вторични суровини за друго не става.От злато да го бяха направили,нямаше да му искат тази ненормална цена.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    напълно е възможно да харчи 0.6 / 100 , стига да успеят да намерят достатъчно дълго спускане ( 100 километрово) по което да се търкаля с изключен двигател . Това нещо харчи половин литър само докато запали и още 100 грама за първата половин минута след това
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Този разход може да се получи и от специална обработка на горивото. Според мен това е начина, още повече ако забелязвате колата е била прототип на Шел.
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    хахахаха и един мармот завива карбуратор в станиол.този 2-тонен кютук на снимката може да харчи 0.6/100 само в сънищата и фантазиите на някой.Дори на 10 км съм сигурен,че повече ще харчи от обявеното
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Няма начин просто автомобил с подобна аеродинамика да харчи толкова малко.Абсурд!Другото абсурдно нещо е карбуратора от сенокосачка.Звучи икономично,но дори сенокосачките горят повече.А да не говорим,че дозирането на горивото от карбуратор е много по-лошо от инжекционите управлявани от ЕКУ.При сегашните технологии не може да се докара подобен разход,а за тогава е напълно невъзможно.Още повече,че сегашните мотори са много по-прецизни,с намалено *** и работещи със специални синтетични масла.
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ха-ха! Та той прилича все едно е бил забравен в някакъв двор през 1959г. Просто трябва да засадят цветя отзад в коша и да го оставят за атракция някъде:)