IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Twingo навърши 20

Първото поколение на мъника се произвежда цели 14 години

Renault Twingo навърши 20

Един от най-интересните модели на френската компания Renault - първото поколение Twingo, навърши 20 години. Малката и иновативна кола се появи през 1993 година, като реализира на пазарите над 2 млн. продажби.
Renault Twingo навърши 20
Животът на Twingo стартира още през 1989 година, когато Renault моли проектния директор Ив Дубреил да предложи малък автомобил, който да е компактен, практичен, икономичен и комфортен – но не пряк конкурент на по-голямата му сестра, Clio. За да се постигне исканото, той на решава да съблече излишното и да го замени с иновации.

За разлика от разнообразните моделни гами, предлагани от много от конкурентите му, Twingo излиза в една единствена версия и със само с един 1,2-литров двигател с 55 к.с. Twingo е наличен в само четири екстериорни цвята, както предлага едва две опции: сгъващ се платнен покрив и климатик.

Предимството му е друго - той има монобокс архитектура, а колелата му са избутани в четирите ъгъла на каросерията, като по този начин се постига по-добро разпределение на пространството между двигателния отсек и кабината. Благодарение на това Twingo оглавява класа си в сегмента на малките градски автомобили по отношение на височина, широчина и пространство за коленете на пътниците – най-вече заради своята плъзгаща се задна седалка. В действителност, четирите седалки могат да се сгънат, създавайки импровизирано двойно легло.

Името на Twingo, наречен от някои „Жабата от Биянкур“, е смес от „Twist“, „Swing“ и „Tango“. Ето и най-важните дати в историята му:
Renault Twingo навърши 20
Март 1993: Търговското лансиране на Twingo, дошло след първоначалното му представяне няколко месеца по-рано на автомобилното изложение в Париж.

1994: Французин изминава 240 000 км с Twingo през суровата австралийска пустош, демонстрирайки надеждността на този автомобил, чийто таланти не са ограничени само до градското шофиране. В края на пътуването автомобилът е нарисуван от аборигенски художник.

1994: Лансиране на Twingo Easy, оборудвано с механична предавателна кутия, но без педал на съединителя.

1996: Лансиране на ограничените версии Twingo Benetton и Twingo’Matic, оборудвани с автоматична 3-степенна трансмисия. Освен това, двигателят е подсилен с 5 к.с., за да достигане 60 к.с.

1998: Първи основен фейслифт за Twingo: подобрения по шасито, седалките, арматурното табло, светлините и предната броня. Въвеждане на ограничената версия Elite.

1999: Лансиране на върховата в гамата версия Initiale Paris.

2000: Лансиране на 16V двигател със 75 к.с. и Quickshift секвенциална скоростна кутия.

2005: Поява на Kiss Cool лимитираната серия.

28 юни 2007: Производство на последното Twingo 1 в Европа, дошло след 2 075 300 продажби в кариера, продължило 14 години – изключителен жизнен цикъл за кола по стандартите на индустрията.

Източник: Renault. Снимки: Renault

Тагове: renault twingo
0 от 500
  • #11
    10 rate up comment 0 rate down comment
    соло ( преди 10 години )
    Много сме зле,много ,много,много!Карам си аз последното Туинго ,на 18000км. и съм постоянно на рециркулация на въздуха, че ще ме отровят миризмите на всякакви"елитни"таралясници".Повечето черни на по над 300000км.-радост за цървула от село, който си е оставил мотиката на гардероб.Така е, късата чурка се компенсира с голяма кола,за чиято подръжка нямаме пари!!!
  • #10
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ама с главни букви пишеш... Да не се обиди на рено? Хахаха карай си я със здраве и никога не я ремонтирай. Най-здравата кола е с най-свеж дизайн и страхотна динамика.
  • #9
    12 rate up comment 6 rate down comment
    ФАС ( преди 10 години )
    ДО АНОНИМЕН Аз съм притежател на Рено Туинго и ти давам следния приятелски съвет :ЕЛА ПРЕД НАШИЯ БЛОК ДА СЕ РАДВАШ НА КОЛА КОЯТО НЕ СЕ РЕМОНТИРА.
  • #8
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Към ФАС. Да. И изпитвам гордост като видя липсата му сутрин пред блока. Някой друг да го ремонтира.
  • #7
    19 rate up comment 4 rate down comment
    ФАС ( преди 10 години )
    Към всички:Вие които коментирате притежавали ли сте този автомобил?
  • #6
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Помня ги от началото на 90-те когато бях дете и за времето си наистина имаха доста екстравагантен вид и се отличаваха доста от другите малолитражки по това време.
  • #5
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Жермани TheConqueror ( преди 10 години )
    Не е точно така, анонимни. Там също писаха като слаби страни "Турбокомпресор и пукнатини в цилиндровата глава при ТДИ, проблеми със скоростната кутия, неприятности с тампоните на окачването и спирачките, както и с електрическите стъклоповдигачи." за голф и "ТДИ с проблеми при разпределителните валове (В6) и цилиндровата глава (помпа-дюза), както и дефектни дебитомери." за А4
  • #4
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Жермани TheConqueror ( преди 10 години )
    Според някое списание, чието име не си спомням, това е най-чупливия автомобил с най-много проблеми след малко километри.
  • #3
    6 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    По-добре пеша, отколкото с това
  • #2
    5 rate up comment 16 rate down comment
    груди ( преди 10 години )
    Изключителна гавра с автомобилите е съществуването на това недоразумение!