IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf е "Автомобил на годината в Япония"

За първи път в историята на конкурса победител става чуждестранен модел

VW Golf е

Volkswagen Golf е Автомобил на годината в Япония
VW Golf GTD. Снимка: Volkswagen

За първи път в 33-годишната история на конкурса "Автомобил на годината в Япония" (JCOTY) победител става чуждестранен модел. Това е Volkswagen Golf, който получи отличието по време на автомобилно изложение в Токио, съобщава The Japan News.

Германската кола е събрала най-много точки - 504, по време на гласуването, в което участват 60 японски автомобилни журналисти.

"Оценихме високо новата платформа на колата, споделят от журито. - Тя дава на Golf прецизно управление и отличен комфорт, които са водещи в класа. Не на последно място е и цената на модела, която също му помогна за крайния резултат".

На второ място в конкурса остана Honda Fit, която получи от журито 373 т., а на трето - Volvo V40 със 167 т.

Ето и пълната класация, в която половината от автомобилите са чуждестранни:

1. Volkswagen Golf – 504 т.
2. Honda Fit/Fit hybrid – 373 т.
3. Volvo V40 – 167 т.
4. Mercedes-Benz S-Class – 149 т.
5. Mitsubishi Outlander PHEV – 99 т.
6. Mazda Atenza (Mazda6) – 96 т.
7. Toyota Crown Royal/Athlete/Majesta – 59 т.
8. Fiat Panda – 27 т.
9. Subaru XV Hybrid – 18 т.
10. MINI Paceman – 8 т.

Любопитен факт е, че същото жури организира още един конкурс - Japan Import Car of the Year, в който участват автомобили, произведени извън Япония. Volkswagen Golf е печелил тази титла два пъти - през 2004 и през 2009 година.

Важно е да се отбележи, че преди 10-ина дни няколко японски издания съобщиха, че Honda Fit/Jazz е победител в конкурса. Информацията обаче се оказа невярна.

Ето и всички победители от създаването на конкурса:

1980/1981: Mazda Familia (323)
1981/1982: Toyota Soarer
1982/1983: Mazda Capella (626)
1983/1984: Honda Civic
1984/1985: Toyota MR2
1985/1986: Honda Accord
1986/1987: Nissan Pulsar
1987/1988: Mitsubishi Galant
1988/1989: Nissan Silvia SX
1989/1990: Toyota Celsior (Lexus LS)
1990/1991: Mitsubishi Galant
1991/1992: Honda Civic
1992/1993: Nissan March
1993/1994: Honda Accord
1994/1995: Mitsubishi FTO
1995/1996: Honda Civic
1996/1997: Mitsubishi Galant
1997/1998: Toyota Prius
1998/1999: Toyota Altezza (Lexus IS250)
1999/2000: Toyota Vitz (Yaris)
2000/2001: Honda Civic
2001/2002: Honda Fit (Jazz)
2002/2003: Honda Accord
2003/2004: Subaru Legacy
2004/2005: Honda Legend
2005/2006: Mazda MX-5
2006/2007: Lexus LS460
2007/2008: Honda Fit (Jazz)
2008/2009: Toyota iQ
2009/2010: Toyota Prius
2010/2011: Honda CR-Z
2011/2012: Nissan LEAF
2012-2013: Mazda CX-5
 

0 от 500
  • #36
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Бочку ( преди 12 години )
    Дошо, остави ги да се наспят бре човек! От тебе нямат мира, посипаха форума да доказват, че Das Auto e Нумеро уно! А колко от тях ще си купят същия Голф? Или подобен нему? Или само плакатите на стената им пълнят главата? ;)
  • #35
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    Е, ВАГончета, фактите са че японските коли се продават много повече в Германия от немските в Япония. А пък вие си вярвайте на "обективните" немски списания дето правели "обективни" тестове и все излизало че Гоуфо е гоуемата работа.
  • #34
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    Королата в Япония излезе миналата година. Дизелова Корола в Япония никога не е имало. Интелекта не е сред силните страни на ВАГ-фенчетата. Нищо ново под слънцето.
  • #33
    5 rate up comment 4 rate down comment
    поправка ( преди 12 години )
    два варианта,sorry!
  • #32
    8 rate up comment 10 rate down comment
    до Чичето ( преди 12 години )
    "Голфа може да е спечелил единствено защото няма нов модел Приус или Корола тая година"А,чиче,нещо много си се объркал. Golf 7 е точно една година преди последната генерация на Corolla./чиято премиера беше в Бг,между другото тази есен/Няма как даже да се сравняват двата модела - Corolla има само два безинови двигатела 1.33 с 99к.с и 1.6 с 132к.с и само един дизел 1.4D с два вариянта на мощност 75 и 90к.с.Така,че,Чиче/Дошо/ ходи си търкаляй аспирина и не коментирай неща,които не разбираш!
  • #31
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Кисинджър ( преди 12 години )
    Смятай, щом и японеца признава за най-добро немското... :D Само бай ти *** се пени, че японското си е японско, понеже никога няма да си признае, че се е прекарал ("аз пари съм давал за тая кола", което автоматично означава, че е най-добрата в света). Остава им само да се убеждават един друг, че японеца си е японец... досущ като кучето на Павлов, което предпочитало сиренето да не е прясно. :)
  • #30
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    от: Анонимен ( преди 1 секунда )Golf-овете за Японския пазар, се произвеждат в Китай. -и ги харесват.представяте ли си къде са японските хаха коли.а ако им докарат немски голф.ще е почетен победител.
  • #29
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    Най-големият успех на Фолксваген и най-силната страна на Голф 7 според мен е, че са превърнали управлението му в чисто и неподправено автомобилно изживяване. При това с дизелов двигател! Автомобил за удоволствия. Греховни, от гледна точка ограниченията на скоростта.
  • #28
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    Мотото, под което се представя новия Голф е The Key to Perfection (ключът към перфектност).а ето и доказателството-VW Golf е "Автомобил на годината в Япония"...
  • #27
    22 rate up comment 9 rate down comment
    напълно заслужено!! ( преди 12 години )
    Тази седмица върви по Auto,Motor und Sport сравнение между 7-мото поколение на Golf и 9-тата генерация на Civic. Golf-a е категоричен победител в теста във всички дисциплини: ускорение от 0-100км/ч,спиране от 100-0 км/ч.,18-метров слалом. Отделно е с по-голям товарен обем,по-тих и с по-добри материали в салона.Който иска може да се увери сам - на АМuS.Тук няма неясни критерии - всичко се измерва в секунди,метри,км/ч.,обем и децибели. А Civic е безспорно най-добрата "японка" в компактния клас.