Концернът Volkswagen смята да пусне най-късно до 1 година нова марка, с която да навлезе на пазара на евтините автомобили. Това потвърди по време на изложението в Токио шефът на отдела за развитие на компанията Хайнц-Якоб Нойсер.
Най-достъпната кола в гамата на марката - VW Up!. Снимка: Volkswagen
Засега проектът е в стадий на проучване какъв точно трябва да бъде първият нов автомобил на марката. Германците са категорични, че най-важното при създаването на машината е тя да отговаря на високите стандарти на Volkswagen, но същевременно да има ниска себестойност. Целта пред бранда е да се пребори най-вече с конкуренцията на Dacia.
"Ние продължаваме да работим по въпроса с цената - коментира Нойсер пред Autocar. - Вече сме наясно, че ще се решим на подобна продукция, единствено в случай, че успеем да осигурим на новия автомобил високо ниво на безопасност, пътни качества, управляемост и комфорт, които да отговаря на изискванията на Volkswagen. Разбира се, новата марка трябва да носи приходи, но и да съхрани надеждността, на която са свикнали нашите клиенти.".
Нойсер бе категоричен, че новият модел ще бъде пуснат под нов бранд, към който ще има специално отношение от страна на ръководството на Volkswagen. Той обаче категорично отказа да каже как ще се казва новата марка, въпреки че нейното име вече е избрано.
Само преди година топ-мениджърът на Volkswagen AG Улрих Хакенберг съобщи, че новата марка ще заеме ценова ниша в рамките на около 6000 евро. Германците вече предлагат на пазара в Китай модели на стойност от около 8000 евро. Новите бюджетни автомобили на компанията ще се предлагат не само на пазара в най-многолюдната държава, но и в Европа. По предварителни данни първи ще излязат седан, комби и миниван.