IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Peugeot пусна най-мощния си модел

Стартират продажбите на RCZ R с 270 к.с.

Peugeot пусна най-мощния си модел

Peugeot обяви началото на продажбите в Европа на новото си купе RCZ R. Голяма част от детайлите на автомобила, който е най-мощният в моделната гама на френската компания, са създадени от подразделението Peugeot Sport.
Peugeot пусна най-мощния си модел
Показаното през 2010 г. Peugeot RCZ можеше да се похвали с 1.6-литров бензинов турбо-двигател с мощност 200 к.с. Моторът на новото RCZ R е още по-силен - 270 к.с. Моделът бе показан последователно на Фестивала на скоростта в Гудууд (Вбр) през август и на международното изложение във Франкфурт (Гер) през септември.

Докато повечето конкуренти на Peugeot решиха да залагат на 2.0-литрови мотори, французите избраха 1.6-литровия агрегат EP6CDTR, който отговаря на стандарт Euro6. Той достига максималната си мощност при 6000 об/мин., а максималният въртящ момент е достъпен в диапазона 1900-5500 об/мин.

Peugeot RCZ R ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.9 секунди и развива максимална скорост от 250 км/ч. Блокът на цилиндрите на мотора е подложен на специална термична обработка, за да се увеличи неговата издържливост. Новите ковани бутала са разработени от компанията Mahle Motorsport, която се е специализирала в производството на агрегати за състезателни автомобили. За тяхната направа е използван същия алуминий, какъвто и в болидите от Формула 1.

В автомобила се използват 6-степенна ръчна скоростна кутия, по-голям интеркулер и нов турбо-компресор. Диференциалът Torsen е включен в новото техническо обзавеждане на автомобила, за да подобри неговата управляемост. Сред новостите са променени параметри на амортисьорите, повишена твърдост на пружините и на стабилизаторите. Аеродинамичната ефективност и стабилността при високи скорости са постигнати, благодарение на фиксиран заден спойлер.

Peugeot RCZ R разполага с 19-цолови джанти от лека сплав. Предните спирачни апарати са боядисани в червено и имат логото Peugeot Sport. Дисковете с диаметър 380 мм и дебелина 32 мм са вкарани в алуминиева главина, за да намалят теглото и да подобрят охлаждането. За максимално сцепление с повърхността се използват гуми  Goodyear Eagle F1 Asymmetric 235/40 R19.

Въпреки порасналите динамични характеристики, купето харчи около 5.25 л/100 км (при нормално шофиране). От Peugeot са категорични, че в 120-годишната историята на компанията не е имало подобен автомобил.

Снимка: Peugeot

Тагове: peugeot rcz peugeot rcz r
0 от 500