Легендарната германска писта Нюрбургринг e една крачка по-близо до спасението си, пише Worldcarfans, позовавайки се на информация на германската преса.

Според добре информирания вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) Германският автомобилен клуб ADAC е предложил тайна оферта за съоръжението, в чиито рамки влиза и небезизвестната Северна дъга, на която се изпробват всички нови автомобили със спортни амбиции.
“С предложението си се надяваме да получим достъп до актуалното финансово състояние на Нюрбургринг, след което ще решим как да постъпим,” коментира говорителят на ADAC Ларс Соутшка.
“С предложението си се надяваме да получим достъп до актуалното финансово състояние на Нюрбургринг, след което ще решим как да постъпим,” коментира говорителят на ADAC Ларс Соутшка.
До момента ADAC се свързваше с пистата Хокенхайм, също домакин на кръг от Формула 1, но през тази година изяви желание да придобие правата за стопанисване и на затъналата във финансови проблеми Нюрбургринг. Сегашната управа на пистата едва успя да събере парите, нужни за провеждането на тазгодишното състезание от престижния шампионат.
От FAZ твърдят, че предложената сума е 100 млн. евро. Първоначално състезателният комплекс бе оценен на 125 млн. евро.
“С тази оферта се надяваме да получим достъп до актуалните задължения на Нюрбургринг, след което ще решим как да постъпим,” коментира говорителят на ADAC Ларс Соутшка.
История:
„Нюрбургринг“ е проектирана от Густав Айхлер, който започва работа по трасето през 1925. Идеята е да се създаде съоръжение специално за моторни спортове, които до този момент са се провеждали на обществената пътна мрежа. Първоначално трасето се състои от 187 завоя и е дълго бруталните 28.265 метра.Най-добро време на него е дал Луи Широн в своето Bugatti, което постига средна скорост от 112.31 км/ч.
Състезанията са прекратени през 1939 и подновени след края на Втората световна война, когато състезанията от Формула 1 вече се провеждат на по-късата Южна дъга (Südschleife), която е само 7.7 километра.
На „Нюрбургринг“ са карали моторспорт легенди като Алберто Аскари, Хуан Мануел Фанджо, Стърлинг Мос, Джим Кларк, Джон Съртийс, Джаки Икс и незабравимият шотландец сър Джеки Стюарт. След поредното изпиващо силите състезание, последният измисля прякора на Северната дъга – „Зеленият Ад“ – имайки предвид гористата местност около трасето и изключителната палитра от трудни завои, изискващи постоянна концентрация от пилотите.
Още по темата:
Зеленият Ад в цифри
Снимка: Reuters
Още по темата:
Зеленият Ад в цифри
Снимка: Reuters


0