IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

БМВ 5/BMW 5

+ много добра изработка, балансиран автомобил, много култивирани мотори, високи стандарти на безопасност- малко пространство и неудобна позиция на седящите отзад, високи фиксирани разходи

БМВ 5/BMW 5
История на модела9/95 Представяне на четвъртата генерация (E39) Мотори: 2.0 литров 150 к.с., 2.5 литров 170 к.с., 2.8 литров 193 к.с. и 2.5 литров турбодизел с 143 к.с., предни и странични въздушни възглавници серия3/96 Нови V8 мотори 3.5 литров 235 к.с. и 4.4 литров 286 к.с.3/97 Представяне на новата генерация на комби модела touring9/97 6 Еърбега серия9/98 Нов 6-цилиндров дизел 530d с 184 к.с. и М5 с 5.0 литровV8 мотор и 400 к.с.9/99 Система за стабилност DSC II опция, от 528i нагоре серия9/00 Фейслифт и нови 6-цилиндрови мотори: в 520i един 2.2 литров с 170 к.с., в 525i един 2.5 литров с 192 к.с., в 530i  - 3.0 литров с 231 к.с., 3.0 литров турбодизел в 530i вече 193 к.с.7/03 Представяне на следващия модел при лимузината (5/04: touring)Спорт или комфорт, често пъти това е въпросът. Петицата свързва двете "par excellence" 
В края на 95 г. BMW успя чрез новата Петица да щурмува комфортния бастион на Мерцедес - Е39 има по-меко окачване, по-безшумна е и е по-малко податлива на страничен вятър от представената горе-долу по същото време Е-класа. И всичко това без недостатъци на поведението. Прави впечатление лекотата, с която се управлява доста тежкия автомобил. Съвсем леко докосване на волана е достатъчно, за да придвижвате Петицата по накъдрен със завои път. Изключение представляват 8-цилиндровите версии, които по пространствени причини са с различна кормилна уредба. Но и те от 535i до М5 са отлични пътнически лимузини с допълнителни резерви за ускорение. Дори за малко по-култивираните 6-цилиндрови версии от 520i до 530i ускорението е чувствително по-тежка задача, което не е чудно като се има предвид теглото на Петицата - 1.6 тона. В това отношение различните версии дизел се справят по-добре, заради високия си въртящ момент, а позицята на върха се пада на 530d.Сравнително тясното пространство в купето не се промени с представянето на Е39. Отзад има чувствително по-малко място отколкото в конкурентни модели от горната средна класа, особено пък ако отпред са монтирани комфортни седалки. Обемните многопосочно настройващи се предни кресла са по-дебели от също така удобните серийни седалки и стестняват допълнително мястото за краката на седящите отзад. Багажникът също е незначително по-голям от този в серия 3. Който предпочете представеното през 1997 година комби ще получи съвсем малко по-големи възможности. Освен това липсва задължителното за по-големи транспортни нужди регулиране на нивото, което позволява да се намали риска от потъване на задницата и влошаване на поведението на автомобила.  Докато предните въздушни възглавници и ABS бяха задължителни още в средата на 90-те, новата Петица въведе серийно и странични еърбегове, а от средата на 97 г. и такива за главите на седящите отпред. По този начин в сферата на сигурността BMW играеше водещата роля, изпреварвайки конкуренцията от Щутгарт.
Употребяваните Петици са по-изгодни от Е-класи на същата възраст, но сервизните и фиксираните разходи са по-високи.
На по-спокойните шофьори 520i им е достатъчен, но 8-цилиндровите версии втора ръка са съвсем малко по-скъпи и такова прегрешение вероятно си струва, а за тези които карат по много са подходящи солидните и дълготрайни дизели с директно впръскване.Най-често срещани повреди:
 
Мотор: Проблеми с 6-цилиндровите бензинови версии, причинени от неуплътнени водни съединения, помпи или дефектни термостати.

Турбокомпресорите на дизеловите версии (99-01 г.г.)
Съединители (95-96 г.г.)
Електрика: Проблемни имобилайзери, дефектни генератори, празни акомулатори, по-нови модели с малък проблем в електрониката.   
0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    goce sax ( преди 12 години )
    as imam 530d i mnogo si go obicam,brzo e malko harci i e mnogo zdravo!i za mene BMW-e najdobrata kola na sveta!
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    krasi - barcelona ( преди 14 години )
    Az imam 520i - 24 klapana - 150 k.sZa6to kogato e studeno im a dobur rqz i tqga , a kogato zagree stava tromavo , i nqma taq sila , opitvah da reguliram pove4e vuzduh , no vse taq ??? Zaedno s tova , imam inst. 4ip za o6te 2o k.s , no vse taq... tursq suvet za dobavqne na mo6tnostta , koqto ima , kogato e studeno...
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Костадин Иванов ( преди 15 години )
    Посочените тук характеристики /129 к. с./ са за БМВ 520 Е34 от ранните години: 89-91. Имам петица с 24-клапанов двигател, със 150 к.с. Колата е здрава, с добро поведение в завои и добри спирачки. Нямам оплаквания от електрическата инсталация. Купето е тежко за този двигател и ускорението е далеч от славата на БМВ. Пикът на въртящия момент е прекалено високо, 4700 оборота, което частично се компенсира от системата Ванос. Вътре е тясно като в кола с един клас по-ниско. Недостатъците са туширани в модела Е39 523.
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Joro ( преди 16 години )
    As karam takowa bmw i sam mnogo dowolen a sto se otnasja do podrajkata :-))) To ne se chupi pichowe zdrawo e kato stomana s iskluchenie na termostatite i kranchetata za parnoto no towa e wsichko na patja ne mojesh da ostanesh:-))) Moito e 520 i e awtomatik godina na proiswodstwo 1999 gori 10 na sto smesen rashod samo iswangradsko 8 litra do 9wet:-))) Super awtomobil !!!!!!
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    интересуващ се ( преди 16 години )
    На вниманието на авторите:Здравейте, от известно време имам такъв автомобил и съм член на БМВ Клуб България. Ако имате желание да бъдете по изчерпателни и информацията Ви да е по точна (вярна) влезте в сайта и ще добиете реална представа за - и чести повреди!А, конкретно мога да допълня, рейката е слабо място, както и парното (духа студено при ниски обороти) (и това са наистина ЧЕСТО срещани проблеми за модела)Въпреки неточностите, уважавам труда Ви и се надявам да ставате все по добри
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Vlado ( преди 16 години )
    Zna4i koito kara bmw zna4i ima pari i da go podarja brat mi ima 525 benzin i si e podarja i ne se oplakva az shte si vzimam starata 3 ka 320 zashoto si znam do kato moga da se sprqvam kato nqmate pari da gi podarjate bavarcite ne si gi kupuvaite tova mislq az .
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    bmw owner ( преди 16 години )
    Neshto ne ste osobeno kompetentni po vuprosite za BMWtata mai!?Kak da nqmat nivomat kombitata, imat i to ot samoto nachalo!