IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново начало за Opel

Adam доказва, че в Рюселсхайм знаят как се правят малки автомобили

Ново начало за Opel
Истината е, че позабравихме малките коли на Opel. Corsa вече е в пределна възраст, а да видиш Opel Agila си е цяло предизвикателство, да не говорим, че в България моделът вече не се предлага. Сега обаче на сцената излиза Adam, който с името си демонстрира желанието на Opel да поеме по нов път. Ново начало, което всички очакваме от години.
 Ново начало за Opel
Adam е компактен градски модел, който може да побере трима по-фини пътници и един шофьор. С дизайна си колата ясно иска да покаже, че Fiat и MINI има за какво да се притесняват. Отпред Adam прилича на нещо средно между симпатичен крокодил и жаба, а задницата му е вертикална, просто за да ви е по-лесно паркирането. 
 
Opel се надява да изкуши младите клиенти с десетки възможности за персонализация. Ако сте от романтичните, можете да поръчате таван със светещи звезди или облаци на небесно син фон. Ако пък имате амбиции в майсторското градско шофиране, можете да вземете Адам с различен цвят на покрива и големи джанти със спортен дух. При всяко положение той ще се опита да ви угоди.
 Ново начало за Opel
Купето на Opel Adam е толкова уютно, че ако се обърнете назад да паркирате, рискувате да ударите нос в задното стъкло. Багажникът е доста тесен, но дълбок, и може да побере два големи сака. Разбира се, с известно убеждаване от ваша страна. Задната седалка също става за товарене, в случай че предприемете епично пътуване до морето. Кой луд би тръгнал на дълъг път с Adam и повече от един човек компания?
Ново начало за Opel
На разположение са два двигателя: 1.2 със 70 к.с., както 1.4-литров с мощност 87 конски сили. Сравненията с MINI приключват до тук, но какво от това? С по-мощният от двата можете да поддържате магистралните ограничения без проблем, а в града просто нямате нужда от повече. Както вече стана ясно, да изкараш Adam извън града си е цяло кощунство. Проблемът е, че двигателите с малък работен обем се затрудняват при висока скорост, което се отразява негативно на разхода. В случая на Adam с пълен багажник, климатик, и темпомат на 140 км/ч, разходът е 8 на сто. Другият проблем в комбинацията малка кола/дълго пътешествие, е размерът на резервоара.
 
В какво е силен Adam. В това да те накара да забравиш, че воланът върти тежки и големи гуми. Маневрите се извършват с един пръст, окачването е комфортно за толкова малка кола, а 5-скоростната механична трансмисия превключва меко. Много го бива и да впечатлява. Ако интериорът можеше да се сравни с музика, този на Adam щеше да бъде смесица между актуална поп песен и диво техно. Всичко ти е под ръка, като при по-високите нива на оборудване имаш изключително интуитивен сензорен дисплей с нов интерфейс. Ей така, за да се чувстваш по-различен от останалите собственици на Opel. Все по-рядко се срещат дисплеи, които да не те изнервят и да вършат работата си с лекота. В Opel са се справили с този доста добре. Иначе, кабината е така проектирана, че да се хареса еднакво както на блондинката в мола, така и на студента, който не се разделя с лаптопа си. Общото между тях е желанието да бъдат модерни.
 Ново начало за Opel
Adam е страхотен свеж и забавен автомобил, който иска да бъде само твой и ще се задърпа настрани, ако го дадеш на някой приятел за кръгче. Той обаче едва ли ще се превърне в ново начало за Opel, просто защото кръгът от потенциални клиенти в този сегмент е много малък. А може и пазарът да ни опровергае.

Цените започват от около 21 000 лева.

Снимки: Opel
Тагове: opel adam
0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Alfist ( преди 10 години )
    fan, и двамата знаем, че не си прав, нали ;)Познавам доста хора каращи твоята марка и трябва да ти призная, че оставам с впечатлението, че доста повече ремонтират. Тук корозията не я намесвам. Разликата е не коя кола виси в сервизите повече, а цената на ремонта ;) Извинявай пич, ама това с трошливите Алфи е пълна ЗАБЛУДА!! Проблемите при тях се свеждат до периодични изчиствания на грешки в компютъра и дребни козметични пенизи ;) Поддържаш ли я, нямаш грижи
  • #16
    4 rate up comment 11 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Екотека е отличен двигател....това е доказано най-трошливия двигател of oll time...един път се прелъгах да си купя опел и изкара половин година след което биелите излезнаха през блока...зафира 1.8 бензин...после рзбрах че имало много като мен и как не съм знаел...при дизелите било същото преди да си купят изтински двигатели от Фиат...
  • #15
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Alfist ( преди 10 години )
    p.s. как може привърженик на Опел да ми говори за изгнили Алфи .... просто пълен смях. Абе пич, я се погледни в огледалото първо, защото аз в мойто виждам нещастния поглед на кОпел ... марката синоним на ръждата.
  • #14
    11 rate up comment 1 rate down comment
    fan ( преди 10 години )
    Ти си много зле честно. 2 Литра Екотек си е отличен двигател, тук че има на по 500 хил. е друга работа. C20XE е отличен двигател, виж и до днес в БГ драга и тайм атака в 2 литра кои коли са най-добри и най-бързи. Да гнила Алфа на 25 години няма да видиш, защото са 5 в София и 15 в цяла българия, другите са АУТ. За сметка на това има стотици Астри с неуспешните двигатели, който Ви пердашат под път и над път. С две думи, вие сте художници, притежавате красиви картини, останалото е инженерен смях.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Иии отново ръчни скорости.На таблот- часовниците със стрелките.Както предишният модел, по-предишният този предичетвърт век и този преди цял.Както този след един век.Не знам как им се е откъснало от сърцето цветният екран на централната конзола.Щедро,щедро, дори и за опел.
  • #12
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Alfist ( преди 10 години )
    Не говорим за Алфа, а за умопомрачителната марка кОпел. Явно повечето от вас не са запознати, но аз изгнила Алфа на 20-25г не съм виждал. И не изкривявайте темата за Адам с някакви неадекватни коментари и лични пристрастия с/у Алфа Ромео, защото сте смешни. Я ми кажете един свестен двигател на кОпел ... ЕкоТек??? че той е като Трабантите ... колкото гориво сипваш, толкова и масло. Пълни та**ци са повечето кОпели.
  • #11
    14 rate up comment 1 rate down comment
    fan ( преди 10 години )
    Пунто, мито, линеа, 500L, Добло,Комбо, Мареа всичко е на едни и същи железа...живеем в гаден свят. За съжаление на някои мишки, GM е един от много големите производители на автомобили от 100 години, Фиат е огромен концерн, автомобилите ги правят за забава между другото / те и за това са.../ , така че когато батковците си правят коли другите да си трайкат. По-добре да карам Опел/Фиат отколкото да Карам Киа или Тойота правени на майната си и да си мисля, че са "японско" производство.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    fan ( преди 10 години )
    По- скоро двете фирми си правят коли на тая платформа, защото двамата инженери са немец и италианец, познай...Алфа също я споделя защото правят МИто на нея, но не са им дали да мислят по инженерната част, че ще оплескат нещо...
  • #9
    3 rate up comment 8 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Не че нещо, ама това не се ли правеше на базата на Fiat 500? :D
  • #8
    20 rate up comment 4 rate down comment
    fan ( преди 10 години )
    Alfist, скрии се някъде, откога започнахте да разбирате от коли, като се занимавате само с ремонти а !! Гледайте си Вашата жалка марка. Там сте все художници, на хартия всичко е супер ама колите са Ви гола вода. Няма ви на картата на автомобилите. Стоите някъде в историята със един куп спорни инженерни решения и още по голям куп провали. Все ви бута някой и ви дава подаяния за да оцелеете. Опел няма претенцията, но се учи от грешките си, а е с къде по дълга история от тия гробове...