
Снимка: Ройтерс
Дългосрочната цел на американския автомобилен концерн Ford ще бъде да намали броя на доставчиците си с 40% в опит за редуциране на разходите, съобщи Bloomberg. В момента компанията има 1 260 подизпълнители, от които купува различни авточасти на обща стойност 100 млрд. долара годишно.
Плановете предвиждат доставчиците да бъдат сведени до 750. А според данните 80% от автомобилните части Ford купува от 100-те си най-големи доставчика.
„Искаме да имаме дългосрочно стратегическо партньорство с основните доставчици”, коментира вицепрезидентът Хау Тай-Тонг.
Намалението на броя на доставчиците ще свие разходите за производството на автомобили, убедени са от компанията. Ръководителите й планират да увеличат производството от 5,7 млн. до 8 млн. возила годишно. Тази цел трябва да бъде реализирана до няколко години.
Надеждата, че това може да бъде изпълнено, носят пазарите в Китай и Индия, където Ford печели все по-добри позиции. Компанията обаче няма да изостави и Северна и Южна Америка, както и Европа, обещава още вицепрезидентът на Ford.
Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg


2