fallback

Водородната кола на Toyota ще разполага със 136 коня

Ще изминава 500 км с едно зареждане

През 2014 година японската компания Toyota, която е водещ производител на хибриди, ще предложи своя първи сериен автомобил с водородни клетки, съобщава Bloomberg, позовавайки се на информация от производителя.Въпросният автомобил ще бъде вдъхновен от концепцията FCV-R (на снимката), а премиерата му ще се състои следващия месец на автомобилното изложение в Токио.Продажбите в Страната на изгряващото слънце ще стартират още в началото на следващата година, докато в САЩ и Европа моделът ще пристигне след около 12 месеца.Водородната кола ще бъде конструирана на платформата на хибрида Lexus HS 250h, като ще разполага на борда си с 5-килограмов резервоар с компресиран водород. Той ще доставя автономен пробег от поне 500 километра, а зареждането му ще отнема само 3 минути.Към момента липсва подробна информация за динамичните характеристики на бъдещата водородна кола, но се посочва, че мощността й ще бъде 136 к.с. Японски журналисти вече са имали възможността да направят тест драйв на модела, като споделят пред Bloomberg, че водородната машина демонстрира бързо ускорение и директно управление.Цените на модела ще стартират от около 50 000 долара, а плановете на Toyota предвиждат продажбата на десетки хиляди екземпляра от модела до 2020 година.*В масовия случай водородните автомобили се задвижват от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород (съхранява в резервоар под високо налягане) и кислород (от въздуха). При този процес се отделя единствено чиста вода.Снимка: Toyota

Тагове:
fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 11 години )
    те тойотките са пълен еФтинджос и пет пари не струват
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ти първо помисли откъде ще намериш парици да си купиш тази кола, а не откъде ще заредаш водород...
  • #11
    Анонимен ( преди 11 години )
    Доше, миличко, миризливичко, откъде ще зареждаме водород бе, пиле шарено. Компресиран водород.
  • #10
    doc ( преди 11 години )
    Kakvo im obyasnyavate na selskite galoshi za vodoroden avtomobil?!Pove4eto sa s kiliino obrazovanie i ne sa izu4avali fizika,kamo li atomna!
  • #9
    Germany ( преди 11 години )
    тук съм ама не съм фен на тия работи.за мене е важно да върви бързо.но ако това нещо е само с един мотор и един резервоар,а остатъците са само естествени продукти,както и ако цените -кола,гориво-са съпоставими с сегашните-голямо браво.хибридите са простотия,в това има хляб ,дано всичко да е наред и всички печелим.а кои ще е "наи" ще видим.
  • #8
    класната на Дошо ( преди 11 години )
    Като хърля 50к. за тая тойотка, после откъде ще си напълня 5-килограмовия резервоар с компресиран водород, за следващите 500км. Ще Ще Ще Ще Ще го дообмислим до 2020г. - много време.
  • #7
    Subarufan ( преди 11 години )
    Скъпи читатели по-долу, преди да обвинявате най-голямата фирма на автомобили в света, че е крала от друга фирма, помислете дали всичките факти са Ви известни, инъче думите Ви не се вземат на сериоазно, а Вие ставате меко казано смешни! Моля, правете разлика между обикновен ДВГ, приспособен да гори водород, нещо като повече двигатели, които горят газ, какъвто е двигателя на БМВ, и този на Тойота, който Е ВОДОРОДНА ГОРИВНА КЛЕТКА!Технологията и физичните принципи са коренно различни!
  • #6
    Дошо ( преди 11 години )
    Продажбите ще стартират още догодина в страната на изгряващото слънце........
  • #5
    nikito_blend ( преди 11 години )
    Много производители имат прототипи на водород но Тойота ще е първият който ще го пусне в серийно производство. Аз поне не знам в момента да се продава масово водороден автомобил, затова не ми пробутвайте БМВ.
  • #4
    Дошо ( преди 11 години )
    Каква чертожна маса бе?Следващата година го пускат в производство.
fallback
Последни