IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородната кола на Toyota ще разполага със 136 коня

Ще изминава 500 км с едно зареждане

Водородната кола на Toyota ще разполага със 136 коня

През 2014 година японската компания Toyota, която е водещ производител на хибриди, ще предложи своя първи сериен автомобил с водородни клетки, съобщава Bloomberg, позовавайки се на информация от производителя.
Водородната кола на Toyota ще разполага със 136 коня
Въпросният автомобил ще бъде вдъхновен от концепцията FCV-R (на снимката), а премиерата му ще се състои следващия месец на автомобилното изложение в Токио.

Продажбите в Страната на изгряващото слънце ще стартират още в началото на следващата година, докато в САЩ и Европа моделът ще пристигне след около 12 месеца.

Водородната кола ще бъде конструирана на платформата на хибрида Lexus HS 250h, като ще разполага на борда си с 5-килограмов резервоар с компресиран водород. Той ще доставя автономен пробег от поне 500 километра, а зареждането му ще отнема само 3 минути.

Към момента липсва подробна информация за динамичните характеристики на бъдещата водородна кола, но се посочва, че мощността й ще бъде 136 к.с.

Японски журналисти вече са имали възможността да направят тест драйв на модела, като споделят пред Bloomberg, че водородната машина демонстрира бързо ускорение и директно управление.

Цените на модела ще стартират от около 50 000 долара, а плановете на Toyota предвиждат продажбата на десетки хиляди екземпляра от модела до 2020 година.

*В масовия случай водородните автомобили се задвижват от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород (съхранява в резервоар под високо налягане) и кислород (от въздуха). При този процес се отделя единствено чиста вода.

Снимка:
Toyota

0 от 500
  • #33
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до долния умник ( преди 10 години )
    Абе баце хората къде зареждаха течност за електронни цигари като още нямаше електронни цигари а??? И къде зареждаха газ през 89-та като още нямаше коли на газ???? Ти кво искаш - първо да продават 10 години водород за да се успокоиш и после да пуснат колите на водород?!? До като има такива умници като тебе България никога няма да се оправи!
  • #32
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Slav78 ( преди 10 години )
    Как къде ще зареждаме компресиран водород? В Германия има няколко места, едно във Франция и в Дошо естествено.
  • #31
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Пора ( преди 10 години )
    Браво на Тойота страхотни коли правят, но дизайна им е ужасен - просто няма по грозни коли от тойотите... Иначе евала за иновациите, но няма дух в тия коли, много са масови и не се различават....
  • #30
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Удобно извинение, но много прототипи си остават на чертожните дъски или са непродаваеми.А за да пуснеш една технология на пазара е много години работа,за да се стигне до решението за пускане на пазара.Тойота има готов модел на водород от доста време насам, изчакваха да увеличат пробега и да свалят цената. Справили са се. Хонда продават вече модел на водород. Тоест Тойота и Хонда са най-напред във внедряването на тази технология. За ел.колите - Най-напред са Тесла/САЩ/ и Нисан/Япония/.
  • #29
    2 rate up comment 5 rate down comment
    M ( преди 10 години )
    Въпрос на управленско решение е кога да пуснеш даден модел или технология на пазара. И Мерцедес и Хюндай и Рено и ... т.е. всякакви производители, премиум и обикновени, имат готови и тествани модели с горивни клетки. Тойота пускат модела само в Япония през следващата година. Нека видим кой пръв ще пусне масов модел в Европа. А иначе за кражби какво да говорим - и Мерцедес и Тойота купиха дялове от Тесла за да имат достъп до технологията им. Правете си изводите дали Тойота са най- напреднали.
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Nev ( преди 10 години )
    Amigo, вярвай ми, тази бутилка с водород не е по-опасна от бутилка с пропан-бутан или метан! Колкото то водордните станции, инсталирането и разпространението им ще бъде определено само от тожа колко ще е цената на водорода...
  • #27
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Колата не е лоша като идея, но има една основна причина защо още няма водородни коли при положение че прототипи има още от средата на 90-те. За съжаление тези коли са доста опасни в случай на ПТП.. водорода под налягане си е буквално като бомба със закъснител. Ще видим в каква стоманена кутия ще го вкарат за да е сигурно че няма да се изпариш заедно с колата във въздуха!
  • #26
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 10 години )
    абе братчед, как така реши, че в България се продават 15000 коли годишно?!?!
  • #25
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Със сигурност знам за смога и не е нужно да ходя до витоша още от Симеоново се вижда. Въпроса е че няма как София да е най-***, защото населението на София е в пъти по-малко от населенията в другите столици. Освен това в Европа има в пъти повече коли отколкото в България. Няма как при продадени 15000 коли в България годишно да е по чист въздуха в Европа при продажби на 10 милиона коли. Ние нямаме индустрия и сме много под квотата за въглеродни емисии и продаваме голяма част от квотата си.
  • #24
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ами тази високотехнологична Тойота не е правена за теб селянино. В Япония си имат тия станции!