fallback

Водородната кола на Toyota ще разполага със 136 коня

Ще изминава 500 км с едно зареждане

През 2014 година японската компания Toyota, която е водещ производител на хибриди, ще предложи своя първи сериен автомобил с водородни клетки, съобщава Bloomberg, позовавайки се на информация от производителя.Въпросният автомобил ще бъде вдъхновен от концепцията FCV-R (на снимката), а премиерата му ще се състои следващия месец на автомобилното изложение в Токио.Продажбите в Страната на изгряващото слънце ще стартират още в началото на следващата година, докато в САЩ и Европа моделът ще пристигне след около 12 месеца.Водородната кола ще бъде конструирана на платформата на хибрида Lexus HS 250h, като ще разполага на борда си с 5-килограмов резервоар с компресиран водород. Той ще доставя автономен пробег от поне 500 километра, а зареждането му ще отнема само 3 минути.Към момента липсва подробна информация за динамичните характеристики на бъдещата водородна кола, но се посочва, че мощността й ще бъде 136 к.с. Японски журналисти вече са имали възможността да направят тест драйв на модела, като споделят пред Bloomberg, че водородната машина демонстрира бързо ускорение и директно управление.Цените на модела ще стартират от около 50 000 долара, а плановете на Toyota предвиждат продажбата на десетки хиляди екземпляра от модела до 2020 година.*В масовия случай водородните автомобили се задвижват от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород (съхранява в резервоар под високо налягане) и кислород (от въздуха). При този процес се отделя единствено чиста вода.Снимка: Toyota

Тагове:
fallback
  • #23
    класната на Дошо ( преди 11 години )
    Като хърля 50к. за тая тойотка, после откъде ще си напълня 5-килограмовия резервоар с компресиран водород, за следващите 500км. Ще Ще Ще Ще Ще го дообмислим до 2020г. - много време.
  • #22
    Анонимен ( преди 11 години )
    Отново японците измислят и конструират за да има откъде след това германците да копират. А Тойота забавиха пускането на водородния си автомобил с цел да свалят цената и да го направят по-продаваем. Хондата и сега е по-скъпа.
  • #21
    Анонимен ( преди 11 години )
    Очевидно тук никой не е чувал за Honda FCX Clarity. Проверете откога съществува тази кола. Тойота изостава на този етап. Има БМВ7 на водород, но както беше отбелязано принципът на работа е различен. Двигателят е стандартен с вътрешно горене. Хондата е с електрически двигател. Това са фактите. Истината е свещена.
  • #20
    Анонимен ( преди 11 години )
    И за какво им е да лъжат че в БГ е най замърсен въздуха в Европа? За Токио не знам но съм обикалял из Европата и ти гарантирам че на по мръсно място от София не съм бил.Просто си смърди и то яко.Най много това се забелязва като се върнеш от чужбина.Първите 1-2 седмици ти дере на гърлото.А на Витоша качвал ли си се да видиш какъв смог има над София.Предлагам ти да пробваш да излезеш да се поразходиш по центъра в София с бяла риза и за няколко часа ще видиш каква е станала.
  • #19
    Анонимен ( преди 11 години )
    това с най-замърсения въздух е такава пародия и измама, че просто няма на къде повече. Само нека погледнем Токио. Този град е с четири пъти по-голяма площ от София, но за сметка на това с над пет пъти по-голямо население от България. Един град който е претъпкан от хора и автомобили. Само метана който ще изхвърлят 35 милиона пърдящи Токийци е в пъти по замърсяващ от всички автомобили в София. Тия легенди за най-мръсните Българи са като полския водопроводчик с който плашеха Европа.
  • #18
    ПП ( преди 11 години )
    Жалкото е, че в БГ тея коли ще дойдат поне 10г. след като евентуално са станали масови в по-развитите страни. До тогава ще подържаме лидерството в категория "Европейски градове с най-мръсен въздух". А и за форумни *** дето умират да се делят на БСП и СДС, ЦСКА и Левски, Германия и Япония и всякакви други абсолютно еднакви на практика неща...
  • #17
    ПП ( преди 11 години )
    Още преди 5-6 години гледах някакъв филм по дискавъри за коли на водород. От тогава смятам, че това е единствения наистина екологичен метод за придвижване с коли. Тоест при произвеждането на енергията не се отделят никакви ***. Много се надявам да види реализация тая идея, че тука само ни баламосват с разни ел. коли, дето били мн икономични и т.н., пък те харчат с 1-2 литра по-малко от стандартните.
  • #16
    Анонимен ( преди 11 години )
    Серийно производство от 300 бройки за Калифорния. Само там се осмисля до някъде подобен автомобил. Малко реклама да си направят - няма лошо.
  • #15
    Анонимен ( преди 11 години )
    не случайно китайците ги изхвърлиха тойотките, та да не им замърсяват пътищата или да се плашат децата им от "дизайна" на педито тойо
  • #14
    Анонимен ( преди 11 години )
    само като им видиш клиентите на тойотките - най-бедните емигранти в щатите и секакви бедняци - муджахидини и талибани по Азия и Африка
fallback
Последни