.jpg)
Макар да използва същата платформа като A8, новият Phaeton ще има по-къса предна и задна части, за да се запази дистанцията до по-скъпия A8.
Сегашното поколение на Phaeton показа някои недостатъци, които не му позволиха да се превърне в успешен пазарен модел. За разлика от алуминиевата конструкция на Audi A8, Phaeton е доста по-тежък, липсва му динамика и има доста висок по съвременните стандарти разход на гориво. Сега при разработката на следващия модел, VW ще се опита да избегне тези недостатъци.
Една година след второто поколение на VW Phaeton, трябва да се появи и следващото поколение на Bentley Continental GT. Според Automobilwoche, британското купе ще бъде произвеждано по същата формула, като използва много от компонентите на А8.
През същата 2011 г Audi ще пусне и новото поколение на седана A6, а през 2012 ще се появи и новото Bentley Arnage. Повечето модели базирани на новата архитектура на марката ще бъдат с предаване на движението към четирите колела, AWD, но Arnage ще остане само с предаване към задните колела.

