IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Богато наследство в нова опаковка

Toyota Corolla не иска да се променя, няма причина да го прави

Богато наследство в нова опаковка

Успешните модели не преминават през съществени промени току така. Нали не очаквате Golf да заложи на задно предаване или пък Серия 3 на BMW да направи обратното... Същото важи и за най-успешната кола на Toyota - моделът Corolla, чието 11-то поколение направи световната си премиера на тазгодишното изложение в София (да, в България).
Богато наследство в нова опаковка
Новата Corolla не прави изключение и продължава традициите на своите предци. А именно да бъде практична, подходяща и най-вече надеждна. Качества, които превърнаха името Corolla в най-продаваното в автомобилната история.

Традициите обаче в никакъв случаи не означават застой. Моделът има с какво ново да се похвали. Фундаментални промени, разбира се няма, но пък почти всичко е по-добро от преди. А при автомобил като Corolla това въобще не е малко.

Най-видимите разлики с предишното поколение се откриват в дизайна, който сега е по-динамичен и представителен. Основните му елементи са ни вече познати от други модели на марката - най-вече новите поколения на Auris и RAV4, като придават на колата по-масивна и забележима осанка.

Същото важи и за интериора, който е подложен на аналогична промяна. Салонът е напълно нов, отличава се с по-качествени материали, подобрена ергономия и нови мултимедийни системи. Но остава точно такъв, какъвто бихте очаквали от Corolla - удобен, разбираем и практичен, без да блести с излишни глезотии.
Богато наследство в нова опаковка
Глезотии, за съжаление, липсват и при двигателите. Към момента те са само три (Golf, например, разполага с над два пъти повече), като блестят най-вече с икономичност. Това са 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, също работещ на бензин.

Времената на версиите T-Sport явно са безвъзвратно отминали, като сега най-мощното бензиново предложение доставя 132 к.с. Именно този агрегат изпитахме ние. Ускорението му от място до 100 км/час отнема достойните 10 секунди, а максималната скорост достига 200 км/час.

Агрегатът работи много балансирано и тихо, като при спяло положение лесно може да се объркате, че е изключен. Динамиката му обаче не е достатъчна за някаква по-сериозна тръпка при шофиране. А при пълен автомобил е възможно дори да ви ядоса. Именно затова смятаме дизеловото предложение за по-добър избор.

Не бива обаче съвсем да го отписваме. Разходът на гориво, който показаха уредите, бе точно 5.8 л/100 км, което си постижение за толкова голям автомобил. Тестът ни премина през магистрала и първокласни пътища с четири човека на борда.
Богато наследство в нова опаковка
Липсата на достатъчна динамика, донякъде се компенсира от окачването и управлението на колата. При новата Corolla шасито е наистина добро - неизправностите по асфалта се поглъщат прецизно, като в същото време пътното поведение е стегнато и неутрално, а дългите пътувания не уморяват. Комфортът е на високо ниво за този ценови клас, а прецизната работа на волана донякъде ни кара да забравим за мудния агрегат.

За осезаемото подобрение при пътното поведение на Corolla основна заслуга има изцяло новата архитектура на колата. Тя е по-лека и по-твърда от старата, като освен возията, облагодетелства динамиката, потреблението на гориво и сигурността.
Богато наследство в нова опаковка
Новата платформа доставя и по-щедри размери. Corolla е станала по-голяма от всякога, като приближава габаритите на Avensis. Междуосието е увеличено със 100 мм. - до 2700 мм, дължина достига 4620 мм (+80 мм), широчина - 1775 мм (+15 мм), а височина, която е редуцирана с 5 мм., е 1465 мм. Всичко това доставя увеличено пространство в салона, като разстоянието за краката на задните места сега достига рекордните за класа 706 мм. Багажникът също се е облагодетелствал от новите размери, като вече предлага 452 литра обем.
Богато наследство в нова опаковка
По отношение на безопасността също е работено. Автомобилът покрива нормите за безопасност с 5 звезди от EuroNCAP, има високоякостна клетка за пътниците, множество енерго-абсорбиращи компоненти, както и 7 въздушни възглавници, система за контрол на сцеплението (TRC), система за динамична устойчивост (VSC) и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist Control, които присъстват още в базовото оборудване.
Богато наследство в нова опаковка
В заключение ще добавим, че също като предишните поколения, новата Corolla няма да ви заслепи нито с динамика, нито с невиждани джаджи. Нито пък с невиждан дизайн. Тя просто еволюира, оптимизирайки още повече най-сериозните си предимства. А това е напълно достатъчно, за да ни кара да вярваме, че 11-тото поколение ще бъде най-успешното до сега. За 47 години на пазара Corolla е реализирала рекордните 40 000 000 продажби. От 2002 година насам всяка година са се продавали по повече от 1 милион автомобила с името Corolla, а само през изминалата година ежедневно по шосетата са тръгвали нови 3180 автомобила Corolla.
Богато наследство в нова опаковка
В България цените на Corolla с 1.6-литров Valvematic агрегат и ръчна трансмисия стартират от 32 450 лв. с ДДС. Най-достъпният модел - 1.33 Dual VVT-i, има цена 30 290 лв. с ДДС, а дизеловите модификации започват от 34 200 лв. с ДДС.
Богато наследство в нова опаковка
Снимки: Automedia.bg

Тагове: Toyota Corolla
0 от 500
  • #123
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е не всички са богаташчета като теб да не ги бъркат тези пари.Ти си онзи дето сменяше Аудитата всеки ден,нали.Я кажи къде караш със 170 км/ч.?В Бг максималната скорост не беше ли 140 състезателю?Или за голфаджиите правилата не важат...
  • #122
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    Е ако най-голямото предимство икономичността , просто няма какво да говорим. Може ли да си купуваш нова кола от магазина и да те бъркат някакви 3-4 лв на сто разлика... Мизерна логика и това е. Сигурно на магистралата се влачите със 90 и се кефите че показала 4.5 /100, а в лява лента хората си правят кефа със 150-170 и не им дреме, че разходът им бил 7-8 / 100
  • #121
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ВАГиналче,пусни в някоя търсачка:" моят дом бе сервизът"и ела пак да си говорим!Глупостите ти за ръждите и ламарините можеш да ги разправяш на събора на глупаците любители на ВАГ! Там е възможно някой да ти повярва.
  • #120
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Някаква скъпа спартанска кола която не се чупела..Е, те всички не се чупят.Мисля,че митът "Купуваш я чисто нова и почваш да я ремонтираш и едно правиш а друго се разваля" умря със някои от по-гаднявите модели на фиат от преди 30-40 години.Но винаги ще си има хора които повтарят мантрата.. Нещо за ръждата и корозията?Щот по-старичките нечупливи тойотки можеха да засрамят и най-бързоръждясващият бойлер в тая дисциплина.
  • #119
    15 rate up comment 6 rate down comment
    питанка ( преди 11 години )
    Супер е колата.Много ми харесва.Карал съм предното поколение с мотора 1, 4 д4д.Много добър двигател, икономичен и здрав.Извън града съм под 4/100, а градското е около 5/100.Прилична динамика за такава кола и двг.Откакто се качих на Тойота преоткрих света на автомобилите и разбрах, че имало коли които не се чупят, а само ти служат без да ти правят извънаредни разходи за ремонти и части.Чудя се за разликата между Аурис и Корола.Не са ли от едн клас двете и кое да предпочета? Аурис или Корола?
  • #118
    10 rate up comment 5 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Anonim,za 14000 dolara moge da si kupish samo boklu4iv golf,kakto kia ili hyundai!Predpolagam,4e dumata protekcionizum ne ti govori nishto,koeto e harakterno za BG selyan4etata, izpadashti v logoreya na tema Toyota
  • #117
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ""Corolla с 1.6-литров Valvematic агрегат и ръчна трансмисия стартират от 32 450 лв. с ДДС.""ха ха ха, после от Тойота да не се учудват защо никой не ги купува в европа. Първо че за такъв *** никой няма да даде толкова пари. Второ че този ***, който е най-продаван в САЩ ще е с нулеви продажби в Америка ако го пуснат на такава цена. В САЩ е 14000 долара /20000лв./
  • #116
    6 rate up comment 5 rate down comment
    заралия ( преди 11 години )
    Няма твое, няма мое, всичко е Берое!
  • #115
    11 rate up comment 6 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Samo Liverpool i Roma ole ole ole
  • #114
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Premium marki mogat da badat samo nemski i angliiski avtomobili