fallback

Новата суперкола на BMW

Моделът i8 ускорява до 100 км/час за 4.4 секунди, но има разход 2.5 л/100 км.

Суперколите на бъдещето ще са не само бързи, но и много икономични. Пример за това е BMW i8, чиято серийна версия се появи на автомобилното изложение във Франкфурт. Моделът на германската марка може да ускори от място до 100 км/час за 4.4 секунди, но изразходва по едва 2.5 литра бензин на 100 км. пробег. BMW i8 е plug-in хибрид, което в случая означава, че се задвижва от бензинов и електрически двигатели, а батериите му могат да бъдат заредени и в електрическата мрежа. Бензиновият двигател е TwinPower Turbo с три цилиндъра и обем 1.5 литра, но доставя цели 231 к.с. и 320 Нм. Той отговаря за задвижването на задните колела и работи с 6-степенна автоматична трансмисия. На предния мост пък е поставен електромотор, доставящ 131 к.с., който е куплиран с 2-степенна автоматична скоростна кутия. Той черпи енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 5 кВч. Общата мощност на хибридната система, която доставя задвижване към четирите колела, е 362 к.с. и 570 Нм. Ускорението от място до 100 км/час отнема 4.4 секунди, като в същото време средното потребление на гориво е само 2.5 л./100 км, сочи официалната информация от BMW. Общата маса е 1490 кг., като е разпределена между двата моста в съотношение 50 / 50. BMW i8 може да бъде управляван и изцяло на електрическа енергия. При този режим автомобилът може да измине разстояние до 35 км. и да развива максимални 120 км/час. Общата автономия на колата е над 500 км. Що се отнася до дизайна, серийният BMW i8 е много близък до концепцията, която видяхме на автосалоните през тази и през миналата година. Автомобилът продължава да разчита на карбонова конструкция и четири места в салона си, а основните разлики се откриват в малки детайли по екстериора. Така например, вратите вече не са прозрачни, но продължават да се отварят вертикално. Салонът също е загубил част от футуристичното си излъчване, но все пак запазва повечето от първоначално показаните решения. Срещу допълнително заплащане пък могат да бъдат поръчани дори джанти от карбон. Стартът на продажбите, както и цените, предстои да бъдат обявени. Снимки: BMW

Тагове: bmw i8
fallback
  • #31
    b.b. ( преди 11 години )
    Анонимния с най-дългия пост се е убил да обяснява за лъжи и накрая изтърсва:"много манипулации и лъжи,които съвсем скоро ще излязат наяве или като ВАГ ще кажат,че няма да е пуснат".От което става видно колко е компетентен.За пръв път чувам ВАГ да пуска БМВ!За разхода и аз съм скептичен, но предпочитам първо да излезе колата /до края на годината/да я тестват и тогава да се коментира, а не като анонимния - с л***йномета напред.
  • #30
    anonimen ( преди 11 години )
    Невероятен автомобил. Отстрани ми напомня на легендарния М1
  • #29
    Дошо ( преди 11 години )
    Ей тия откакто подписаха с Тойота се съдраха да показват хибриди
  • #28
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    kak gi o4akvam az tez nemski hybrid4eta da gi podhvanat spisaniqta na testove, osobeno za razhoda i da lusne golata istina koi kolko i za kolko har4i...i da, concepta be6e ot druga planeta, tva mi prili4a na novata 850-ka! samo deto farovete ne se otvarqt...
  • #27
    Kro ( преди 11 години )
    Колата ще струва 126 000 евро тия от Аутомедия пак некъде лапат мухите...за тия пари и вградените технологии си е съвсем нормално...
  • #26
    mua ( преди 11 години )
    То анонимния *** с дългия пост е много просто същество... всичко щело да се разбере като излезе колата. А добро утро бе мозък! Точно заради това няма никой да си позволи неверни данни най=вече за ускорението... разхода е ясен без газ 2.5 с газ 8-9..което си е пак постижение!
  • #25
    Анонимен ( преди 11 години )
    Стартът на продажбите, както и цените, предстои да бъдат обявени.----------------------А стига бе,нали уж е завършена и готова да излезе на пазара,а се оказва съвсем друга работата.Май пак си правят реклама и ще има да чакаме да излезе...много да чакаме.
  • #24
    ?!?!!? ( преди 11 години )
    Кой климатик гори 3/100?!?! Какво охлаждаш с него?Ако толкова горят това означава , че моята кола гори 2/100 или климатроника гори по-малко?
  • #23
    ха-ха ( преди 11 години )
    Онзи дето преизчислява к.с. на Приус в какво ги преизчислява , че не разбрах? Конската сила си е конска сила - без значение дали се произвежда от дизелов, бензинов , ел. двигател или от какъвто и да е.При Приус и дават мотора задвижват предния мост и има ПРЕПОКРИВАНЕ на мощността! Тук единият мотор задвижва предния мост , другият задвижва задния мост затова мощността е сумарна! Ако караш само с бензиновия мотор си със задно предаване ,ако караш само на ел. мотор си с предно.
  • #22
    паника ( преди 11 години )
    Щяло да струва 150 хил. евро- не ми се струва скъпо като сравня този автомобил с онова подобие на превозно средство от WV - XL1, което ще се продава за 110 хил. евро!
fallback
Последни