fallback

Новата суперкола на BMW

Моделът i8 ускорява до 100 км/час за 4.4 секунди, но има разход 2.5 л/100 км.

Суперколите на бъдещето ще са не само бързи, но и много икономични. Пример за това е BMW i8, чиято серийна версия се появи на автомобилното изложение във Франкфурт. Моделът на германската марка може да ускори от място до 100 км/час за 4.4 секунди, но изразходва по едва 2.5 литра бензин на 100 км. пробег. BMW i8 е plug-in хибрид, което в случая означава, че се задвижва от бензинов и електрически двигатели, а батериите му могат да бъдат заредени и в електрическата мрежа. Бензиновият двигател е TwinPower Turbo с три цилиндъра и обем 1.5 литра, но доставя цели 231 к.с. и 320 Нм. Той отговаря за задвижването на задните колела и работи с 6-степенна автоматична трансмисия. На предния мост пък е поставен електромотор, доставящ 131 к.с., който е куплиран с 2-степенна автоматична скоростна кутия. Той черпи енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 5 кВч. Общата мощност на хибридната система, която доставя задвижване към четирите колела, е 362 к.с. и 570 Нм. Ускорението от място до 100 км/час отнема 4.4 секунди, като в същото време средното потребление на гориво е само 2.5 л./100 км, сочи официалната информация от BMW. Общата маса е 1490 кг., като е разпределена между двата моста в съотношение 50 / 50. BMW i8 може да бъде управляван и изцяло на електрическа енергия. При този режим автомобилът може да измине разстояние до 35 км. и да развива максимални 120 км/час. Общата автономия на колата е над 500 км. Що се отнася до дизайна, серийният BMW i8 е много близък до концепцията, която видяхме на автосалоните през тази и през миналата година. Автомобилът продължава да разчита на карбонова конструкция и четири места в салона си, а основните разлики се откриват в малки детайли по екстериора. Така например, вратите вече не са прозрачни, но продължават да се отварят вертикално. Салонът също е загубил част от футуристичното си излъчване, но все пак запазва повечето от първоначално показаните решения. Срещу допълнително заплащане пък могат да бъдат поръчани дори джанти от карбон. Стартът на продажбите, както и цените, предстои да бъдат обявени. Снимки: BMW

Тагове: bmw i8
fallback
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    3 литра разход - МУАХАХАХАХАХАХАХАХА - ОЩЕ МАЛКО ЩЕ ИЗКАРАТЕ НЕМСКИТЕ КАСКИ ЧЕ ГОРЯТ ПО-МАЛКО БЕНЗИН ОТКОЛКОТО МАСЛО ХАХАХАХАХАХАХ - ВИЕ СТЕ НЕНОРМАЛНИ БЕ - 3/100 РАЗХОД НА ГЕРМАНСКА КОЛА НЯМА - ДАЖЕ И НА ОНАЯ КОНСЕРВНА КУТИЯ *** Е 5/100 Е МИНИМАЛНИЯ РАЗХОД!!!!
  • #10
    RRE ( преди 10 години )
    Neznam kakvi filmi gleda6 ti,no az sam gledal video film na top gear,kadeto BMW 3 ta seria disel,har4i s litar po malko ot gordosta vi,onia urodliv plastmasov prius.Normalno e hybrida na BMW da har4i ne 3 litra a 3 pati po-malko ot nai-ikonomi4nata iaponska tro6la
  • #9
    Анонимен ( преди 10 години )
    Харесва ми повече от концепта. Разхода е просто убийствен. Не като някакви "хибридни" Тойотки с мижави 100к.с. с 5-6 литра разход.Гледах излиза Ес-класа с 3 литра разход, Х5 с 3 литра разход сега и това БМВ, в съседната статия гледах Поршето с близо 900к.с. и 3 литра разход. Просто Германеца като подхвана хибридите и Японските автомобилчета започнаха да идглеждат като някакви недоразумения.
  • #8
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това е разход ЗА 50 КМ затворен цикъл на писта ТОЕСТ НА ЗАРЕДЕНИ БАТЕРИИ После става 15 на 100 км тези филми сме ги гледали Аман от глупости ,
  • #7
    RRE ( преди 10 години )
    Dobre si se opisal,samo zi zabravil da spomene6,4e si ple6iv i s klun kato na garvan.Ama az sam tuk za da te dooopalvvaaammm
  • #6
    RRE ( преди 10 години )
    A cena?Verno,4e tuk 90% ot lapetata,tova ne gi interesuva,no ima i seriozni hora ne toyotodjii,koito mogat da se zamisliat
  • #5
    Анонимен ( преди 10 години )
    Странно как още разните му организации и комисии, позволяват да се пише разхода на plug-in хибридите за първите 100 км. При положение, че хем харчи бензин хем харчи и ток. Трябва да се дава разхода при незаредени батерии и пробега възможен само на ток. Всичко друго е пълен фалш. Ако се кара, така че да набира за 4.4 до 100, то със сигурност ще харчи в пъти повече! Само нз още кой се връзва на подобен род пошла реклама, предимно ползвана от немските производители...
  • #4
    Анонимен ( преди 10 години )
    без стъклените врати изглежда смешно. i8 Concept беше от друга планета направо...
  • #3
    rraptor ( преди 10 години )
    Футуристично изглежда, но никак не ме грабва. Като обикновена кола от някои филм за 2020та... НО страстта я няма! Не бих го предпочел пред никоя спортна кола от по-висок клас! Тоя кухненски уред, да го кара Уил Смит и Аз роботът! :D
  • #2
    мун_чо ( преди 10 години )
    БМВ да вземат купето и да му набодът един три-литров шестак без турбота и т.н. Ще стане ужасно хубава кола. Тия хибриди и батерии и темподобни струват сумати пари и накрая нама нито икономически нито екологични ползи от тях ...
fallback
Последни