fallback

Новата суперкола на BMW

Моделът i8 ускорява до 100 км/час за 4.4 секунди, но има разход 2.5 л/100 км.

Суперколите на бъдещето ще са не само бързи, но и много икономични. Пример за това е BMW i8, чиято серийна версия се появи на автомобилното изложение във Франкфурт. Моделът на германската марка може да ускори от място до 100 км/час за 4.4 секунди, но изразходва по едва 2.5 литра бензин на 100 км. пробег. BMW i8 е plug-in хибрид, което в случая означава, че се задвижва от бензинов и електрически двигатели, а батериите му могат да бъдат заредени и в електрическата мрежа. Бензиновият двигател е TwinPower Turbo с три цилиндъра и обем 1.5 литра, но доставя цели 231 к.с. и 320 Нм. Той отговаря за задвижването на задните колела и работи с 6-степенна автоматична трансмисия. На предния мост пък е поставен електромотор, доставящ 131 к.с., който е куплиран с 2-степенна автоматична скоростна кутия. Той черпи енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 5 кВч. Общата мощност на хибридната система, която доставя задвижване към четирите колела, е 362 к.с. и 570 Нм. Ускорението от място до 100 км/час отнема 4.4 секунди, като в същото време средното потребление на гориво е само 2.5 л./100 км, сочи официалната информация от BMW. Общата маса е 1490 кг., като е разпределена между двата моста в съотношение 50 / 50. BMW i8 може да бъде управляван и изцяло на електрическа енергия. При този режим автомобилът може да измине разстояние до 35 км. и да развива максимални 120 км/час. Общата автономия на колата е над 500 км. Що се отнася до дизайна, серийният BMW i8 е много близък до концепцията, която видяхме на автосалоните през тази и през миналата година. Автомобилът продължава да разчита на карбонова конструкция и четири места в салона си, а основните разлики се откриват в малки детайли по екстериора. Така например, вратите вече не са прозрачни, но продължават да се отварят вертикално. Салонът също е загубил част от футуристичното си излъчване, но все пак запазва повечето от първоначално показаните решения. Срещу допълнително заплащане пък могат да бъдат поръчани дори джанти от карбон. Стартът на продажбите, както и цените, предстои да бъдат обявени. Снимки: BMW

Тагове: bmw i8
fallback
  • #21
    Анонимен ( преди 10 години )
    Преди време немците писаха в Ауто Цайтунг,че колата ще бъде на цена около 150 000 евро.За тези пари май разхода на гориво ще е последен проблем пред собственика.Това както и да е да не ги мислим богаташите,а да помислим дали действително ще гори 2,5/100.Според мен е абсолютно невъзможно за автомобил с подобни характеристики.Дори двоен разход на обявеното звучи нереалистично.Четейки следните статии съм на мнение,че разхода е по-скоро х3:http://automedia.investor.bg/read/3425.htmlhttp://fakti.bg/technozone/67751-koi-s-kolko-laje-za-razhoda-na-gorivo
  • #20
    2втек ( преди 10 години )
    най красивия модел на марката според мен...поне за сега :)
  • #19
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тия глупости за разход 3/100 минават само пред тотално *** и фанатизирани германски фенчета, които никога не са имали кола през живота си. Всеки който е карал знае, че 3/100 гори само климатика през лятото.
  • #18
    Анонимен ( преди 10 години )
    БМВ тръгват с голямата кошница,но лъжите им и пошлата им реклама ми идват малко в повече.Разхода няма да го коментирам,защото е доста несериозно да се твърди,че може дори да се доближи до изложените стойности.Със сигурност,ако колата е видим някой ден в магазина да се продава ще разберем,че всъщност той ще е в ПЪТИ по-висок.Говоря за реален разход,а не на заредени батерии и изминати на тестово трасе в идеални условия 50-тина км.Другото нещо,което буди тревога е плоската лъжа за мощността на елекtromoбилите.За пример ще дам Приус,който има електродвигател с мощност 82 к.с.,но преизчислено са 36 к.с. реални.Та в случая конските сили са далеч от споменатите 131.Следващото нещо,което буди съмнение е спринта от 0 до 100 к.ч. за 4,4 сек.Само за сравнение ще дам един спортист Porsche 911 Carrera 4.Колата е с 6 цил. 3,8 л. двигател 400 к.с. по-ниско тегло,а въпросната дисциплина е прави за 4,5 сек.Вярно е че електродвигателя има макс.въртящ момент от 0 об/мин. и ускорява по-бързо,но да не забравяме,че говорим за 1,5 л. моторетка и+ електродвигателче далеч от мощността на Поршето.Изобщо нещата за мен са обвити с много манипулации и лъжи,които съвсем скоро ще излязат наяве или като ВАГ ще кажат,че няма да е пуснат,понеже нямало клиенти за такива коли,стрували скъпо и т.н.Само по този начи ще успеят да прикрият лъжите си.Пуснат ли колата в продажба всичко ще се разбере...
  • #17
    Чичето ( преди 10 години )
    Празноглавите фенчета си личат по това че всъщност вярват на мантрите за 3/100 разход. Колко ли трябва да нямаш никакво понятие от физика, че да се вържеш??? Ха-ха, фолк-певиците са истински интелектуалки в сравнение с празноглавите немски фенчета.
  • #16
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мухахахаххаха германец и хибрид, германците само прототипи изкарват каквито имат всички марки. Но на пазара само японците продават най-модерните автомобили. Тойота хибриди, Хонда водородни коли, Нисан ел.коли. Германчетата само прототипи представят и после се отказват от тпх както прави Ауди .
  • #15
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това бмв е тъпо
  • #14
    Анонимен ( преди 10 години )
    Три литра ще харчи само бензиновата запалка монтирана на таблото на това БМВ, останалото е закачено на ремарцето с бензинова цистерна. Бензин-мотор-вода хех ...
  • #13
    Анонимен ( преди 10 години )
    Пхахахахахаххах...това ли е бе БМВ? За това ли толкова говорихте? То не стига, че е мега грозно и дебело от където и да го погледнеш, ами е и бавно. Бих предпочел не приус, ами снимка на приус пред това. Ако искате спортна електрическа кола си вземете Mercedes-Benz SLS E-Sell. Бих предпочел Мерцедеса хиляда пъти пред този ***.Гледайте Топ Гиър и вижте какво казват за електричекият Мерцедес - 10 минути не спряха да го хвалят. Този *** на снимките е гавра.
  • #12
    Georgi ( преди 10 години )
    M-версията на модела ще е с мощност над 600кс. На купе 1490кг. можете да си представите за какво ще става въпрос :)
fallback
Последни