fallback

Фердинанд Порше – 6 факта от живота на гениалния конструктор

138 години от рождението на човека, конструирал първия електромобил в света

На 3 септември 1875 г. се ражда Фердинад Порше – човекът, създал една от любимите на милиони хора по света автомобилна марка. Неговите машини винаги са били различни и са изпреварвали времето си. Изданието Carsguru предлага 6 факта от живота на легендарния констуктор и неговата компания. Поръчката на Фюрера Фердинанд Порше едва ли щеше да бъде толкова известен в наши дни, ако не бе направил автомобил по личната заръка на Адолф Хитлер. През 1934 г. в Германия се разработва всекидневна и евтина машина, която трябва да стане бестселър в цял свят. „Народния автомобил” е кръстен Volkswagen Kafer, а по-късно става известен като Beetle. Твърди се, че самият Хитлер е нарисувал гърбавия профил на Бръмбара.След излизането на автомобила, кариерата на Порше тръгва нагоре. Знаменитият Бръмбар прави фурор на пазара с цената си от 990 марки, като се предполага, че всеки германски работник трябва да спестява по 5 марки на месец, за да може за 4 години да си купи нов Volkswagen.Първият космически дизайнПървият автомобил на компанията на Фердинанд Порше – Porsche 64, е твърде футуристичен дори по днешните стандартни. Всъщност това е копие на Volkswagen Käfer, от когото са заимствани голяма част от детайлите. От модела са изработени едва 3 екземпляра, които представляват тестови прототипи. Въпреки това един от тях достига скорост от 160 км/ч.В наши дни е съхранено само едно Porsche 64 – това, което е принадлежало на самия Фердинанд Порше. Да изпревариш времето сиПрез 1900 г. Фердинанд Порше работи във фирмата Lohner, където създава първият в света електромобил Lohner-Porsche. На автосалона в Париж същата година футуристичната машина, чиито електромотори са скрити в главините на предните колела, предизвика фурор и е определена за най-добрия автомобил. Така само за една нощ 25-годишният Порше става знаменитост.През същата тази година той създава още един фантастичен агрегат – състезателен автомобил с допълнителен електромотор. Това е първата хибридна кола в историята, което показва, че Фердинанд Порше е изпреварил времето си с близо цял векЖажда за скорост или защо ключът за запалване на Posrche е отлявоФердинанд Порше е влюбен в състезателните коли. Именно негова разработка през 1910 г. печели трите призови места състезанието в чест на пруския принц Хенрик, като не оставя шансове на съперниците си. Зад волана на една от колите е именно Порше, а негов механик (на снимката са двамата) е един млад човек, който се казва Йосип Броз Тито. Същият през 1943 г. става генерален секретар на комунистическата партия на Югославия.Защо обаче в автомобилите на Porsche ключът за запалване винаги е отляво на волана? Работата е в това, че за легендарното състезание „24 часа на Льо Ман” пилотите първо трябва да тичат до своите автомобили, да скочат в тях и след това да тръгнат. Времето от старта на състезателя се засича и Порше променя мястото на ключа, за да може пилотът по-бързо да запали автомобила.Знаменитият кон Колкото и да е странно, гербът на Porsche се появява едва през 1952 г. След смъртта на Фердинанд Порше синът му Фери пристига в Ню Йорк, където обядва с вносителя на Porsche в САЩ Макс Хофман. Именно последният поставя въпроса „Защо всички известни марки имат своите емблеми, а Porsche няма? Тогава Фери взима салфетка и за около минута рисува коня, който сега е известен на всеки любител на автомобилите.Това обаче е само една от много легенди, свързвани с Porsche. Всъщност емблемата е комбинация от ранния герб на град Вюртемберг и този на Щутгарт. А конят е символ на мощната и непокорна машина, която не прилича на останалите.Руски корени Малцина знаят, но Порше е можел да работи и за СССР. През 1932 г. Фердинанд е поканен в Съветска Русия, където му е предложен пост на генерален конструктор на автомобили, танкове и друга техника. Ръководството на държавата му обещава, че няма да се бърка в работата му. И дори му подготвя специален влак, с който да обиколи страната и да види мащабите на строителство. Единственото изискване на руснаците е Порше и семейството му да напуснат Германия и да се преместят в Москва. Това го отказва от идеята.Все пак в компанията Porsche има и руски корени. От 1969 до 1989 г. главен дизайнер на компанията е Анатолий Ляпин – син на руска емигрантка, който първоначално работи в САЩ, а след това и в Европа. Именно Ляпин (вторият отляво) създава модели като 924, 928 и 944.Снимки: Carsguru 

Тагове: Porsche
fallback
  • #10
    Анонимен ( преди 11 години )
    Лaдa Сaмaрa не беше ли конструирaнa с помощтa нa Порше или нещо бъркaм?
  • #9
    fsb ( преди 11 години )
    малее, колко ли струва това Порше 64?!
  • #8
    RRE ( преди 11 години )
    Porsche-nai-velikata marka v avto industriata.
  • #7
    Неук ( преди 11 години )
    А прави ли Ви пвпечатление, че всички на снимката с Хтилер имат Кърски тен. Айде сега намерете съвременен генерал с тен.Да ама не.
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    Какъв им е виското технологичния влак. :D Кво се пъните всичките ви ви-теци венкали и куп други неща са измислени през войната където водещи са били германия и доста околни страни около нея и русия. Япония с кво по точно са допринесли за инженерното развитие през войната воюват през един континент разстояние подобно на сащ. Цялата индустрия на япониия е започнала чрез копиране коли мотори техника и т.н.
  • #5
    Анонимен ( преди 11 години )
    Толкова са импотентни немците от Порше, че дори емблемата (кон) е трябвало да копират от Ферари.
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    И понеже японците "крадат" немски технологии, успяха да направят високоскоростен влак през 1964, а "гениалните" немци - чак през 1991. Сигурно японците имат машина на времето с която са прескочили в бъдещето за да я откраднат от немците, а? Ха-ха-ха!
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    Немците са най-големите копирачи на чужди технологии и в същото време най-нагло пропагандират че те са ги изобретили. През 1900 има вече десетки електромобили, дори рекорда за скорост се държи от електромобил, за какъв първи електромобил на Порше става въпрос тука??? А костенурката е копирана от Татра - двигател, шаси, окачване, и след войната ФВ изплаща десетки милиони марки обезщетение заради това. Това е исторически факт!
  • #2
    Анонимен ( преди 11 години )
    А жълтурите са копирали от немците ОТНОВО , ето , че тойота си бият в гърдите с технология която е разработена от германци???? Честно това не ме изненада , че мишките пак са откраднали.
  • #1
    Анонимен ( преди 11 години )
    2-рата снимка съм я виждал много пъти и всеки път ме побиват тръпки като гледам как Хитлер се е ухилил :D
fallback
Последни