Спортното купе Toyota GT-86 се появи на пазара през миналата година, но в компанията вече работят усилено върху обновяването на модела, съобщава Autocar. Досега японците твърдяха, че не предвиждат пускането на по-мощни серийни версии, но това е на път да се промени.
Главният инженер на проекта GT86 Тецуя Тада съобщи пред изданието, че много иска да постави по-мощен мотор в модела и да го пусне в серийно производство. Идеалният момент за това ще бъде средата на жизнения цикъл на автомобила. Той излезе през 2012 г. и през 2015 г. ще претърпи фейслифт, който е много удобен за подобни промени.
В момента инженерите на Toyota работят върху 3 варианта за увеличение на мощността, признава Тада. Първият е поставяне на турбина, а вторият е увеличаване на обема на атмосферния мотор, който сега е 2.0-литров. Третият е използване на хибриден агрегат.
Според Autocar, най-вероятно ще бъде избран вторият, като ще бъде заложено на двигател с увеличен до 2.5 литра обем. Така мощността ще се покачи от 200 к.с. до 260 к.с. Този подход е най-изгоден икономически, тъй като няма да се променя теглото на автомобила (евентуалното поставяне на турбина и електромотор ще доведат точно до това). А именно масата на GT-86 – 1190 кг., играе основна роля за пътното поведение на автомобила.
В следващото поколение на модела обаче най-вероятно ще има както турбо-мотор, така и хибриден агрегат, който японците ще направят възможно най-лек. В неговата основа няма да бъдат литиево-йонни батерии, а суперкондензатори, които и сега се поставят в болидите на Toyota за „24 часа на Льо Ман”.
Според слуховете, в компанията замислят и още нещо революционно – за следващата GT-86 да се откажат от двигателя, тип боксер. Което ще постави под голяма въпросителна и бъдещето сътрудничество с партньорите от Subaru, който също участват в разработването на GT-86.
Снимки: Toyota