Ново дело срещу Toyota стартира в Лос Анджелис, съобщават местните медии. Ясухаро и Джефри Уно - съпруг и син на загиналата в катастрофа през 2009 г. Норико Уно, обвиняват японския производител за смъртта на жената.
Така изглежда вътрешността на автомобила след катастрофата. Според защитата, вдигната ръчна спирачка означава, че Норико Уно все пак се е опитала да спре колата, преди да загине. Снимка: Californianews
Според обвиненията, компанията Toyotа носи пряка отговорност за това, че автомобилът на Уно - Camry от 2006 г., не е бил снабден със система за приоритет на педала на газта, която при едновременно натискане на газта и спирачките намалява оборотите на двигателя, но не спира работата му. Адвокатът на Уно е категоричен, че именно 5-тото поколение на Camry, което е управлявала 66-годишната Норико, е автомобилът, срещу който са подадени най-много жалби за нежелателно ускорение. В сравнение с предишната генерация на модела, официалните оплаквания се нараснали с 400 %.
„В Toyota отлично са знаели за този проблем, но не са взели мерки за справяне със ситуацията. Вместо това компанията е извикала в сервизите за поставяне на тази система автомобили, произведени през 2007 г., и по този начин е оставила г-жа Уно и нейния автомобил без такава технология”, категоричен е адвокатът на ищците Гаро Мардиросян.
Според него и клиентите му, по време на инцидента колата на Норико е била ударена отзад от друг автомобил. Шофьорката се опитала да спре, но кракът и заседнал между двата педала и автомобилът започнал да ускорява. Г-жа Уно се опитала да натисне педала на спирачката с левия крак, но колата продължила да увеличава скоростта и се ударила в дърво.
От Toyota отричат обвиненията, като са на мнение, че стъпалото на Норико няма как да е заседнало между педалите за близо минута. Експертите на компанията са категорични, че жената изобщо не се е опитвала да спре и са довели 13 свидетели, които твърдят, че задните стопове на Camry-то така и не са светнали. Представителите на Toyota са на мнение, че Уно е объркала двата педала и е дала газ, вместо да натисне спирачката. Те посочват и като факт, че жената е имала няколко заболявания и най-вероятно и е станало лошо.
В момента само в съдилища в Калифорния се разглеждат 85 иска срещу Toyota за причиняване на вреди, телесни повреди или смърт заради непреднамерено ускорение на автомобили на марката. През миналия месец съдия в Ориндж Каунти одобри извънсъдебно споразумение по подобен иск, заради което компанията ще трябва да плати над $1 млрд.
Още по темата:
Електронната газ на Toyota няма дефект


1