IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 114d – не го подценявайте!

Тествахме най-слабата версия на 1-Series на баварския производител и...ни хареса

BMW 114d – не го подценявайте!

Когато стане дума за BMW, първото, за което се сеща човек, е мощни двигатели и съответно високи скорости. После в главата му се появяват и други думи като "лукс", "непосилна цена", "висок разход на гориво" и тем подобни. Може ли обаче нов автомобил на баварския производител да се окаже достъпен на сравнително приемлива цена, както и да предлага нисък разход на гориво? Отговорът е "да" – просто трябва да заложите на новата 1-Series.
BMW 114d – не го подценявайте!
Тук обаче изникват нови въпроси – този модел не е ли прекалено малък на размери и съответно на вътрешно пространство? Не му ли е прекалено висок годишния данък? Сега отговорът е "не", стига да заложите на версията 114d, която вече се предлага на българския пазар. Освен по-ниската цена, сериозно предимство при този модел е фактът, че мощността на мотора му е под 100 к.с., което съответно спестява немалка сума.

Решихме да проверим дали наистина този автомобил си струва. Няма да се спираме подробно на външния му вид, който е добре познат. Не можем обаче да отречем, че бъбрековидната решетка по средата в комбинация с хоризонтално скосените фарове има силно присъствие, което се подсилва и от не напълно кръгли светещи пръстени при версията с ксенонови фарове. Дългият преден капак, голямото междуосие и леко снишаващата се линия на покрива още повече подчертават компактното, пъргаво излъчване на автомобила.

В крайна сметка BMW 1-Series винаги и бил избиран от млади хора, които не се нуждаят от много багаж при пътуване. Трябва да се отбележи, че новата единица порасна отвътре и вече на задната седалка спокойно могат да седнат двама души. А багажникът е с цели 30 литра по-голям отколкото при старото поколение. Той вече достига 360 л, което за машина от този клас е отлично постижение.
BMW 114d – не го подценявайте!
Дали обаче този багажник може да поеме багажа на семейство, заминаващо на почивка. Оказва се, че може – в него влизат 3 куфара, като остава място и за чадъра. Общо взето напълно достатъчно, особено за летния сезон. Напълно достатъчно е и мястото в самия автомобил.

Когато обясняват дизайнерската концепция на интериора на 1-Series, дизайнерите на BMW говорят за т.нар. Layering Design. Когато трябва да опишат това усещане, водачите го определят като лекотата на пространството. Компонентите като арматурното табло или декоративните лайсни се съчетават в модерно цялостно излъчване и приятно обграждат основните уреди за управление.
BMW 114d – не го подценявайте!
В крайна сметка всичко това изглежда добре, но по-важното е, че на път версията 114d си е истинско BMW. Автомобилът разчита на на 1.6-литров, четирицилиндров мотор, който генерира максимална мощност от 95 к.с. и максимален въртящ момент от 235 Нм. Автомобилът е оборудван с технологиите EfficientDynamics и предлага ускорение от 0 до 100 км/ч за 12.2 сек., като максимална му скорост на движение от 185 км/ч. Посоченият от производителя среден разход на гориво е малко над 4 л/100 километра, а нивото на вредни емисии СО2 е 109 грама на километър.

Маршрутът ни е типично отпускарски – по магистралата София-Бургас, която по време на нашето пътуване още не беше отворена до морския град. Което значи, че отново се налага да преминем през кошмарното кръгово на Петолъчката край Сливен. На аутобана обаче 1-ицата е в свои води. Тези 95 к.с. са напълно достатъчни за поддържане на максимално позволената скорост, а когато се наложи изпреварване, то става без никакъв проблем. Пътуващите в автомобила не се оплакват от твърдостта на возенето, както и от вътрешното пространство. Със скорост от около 120-130 км/ч разходът при слизане от магистралата показва 4.8 л/100 км, което е почти идентично с показателите, давани от BMW.

BMW 114d – не го подценявайте!
На извънградски път машината също се представя отлично. До следващото качване на магистрала има 30-ина километра, които BMW-то превзема със същия устрем, който демонстрира на аутобана. Тук трябва да се отбележи, че тестовият автомобил разчита на 6-степенна ръчна скоростна кутия, която се справя перфектно. Малко по-късно ще разберем, че тя ще трябва да играе и основна роля при преминаването на Бургас, което се оказва истински кошмар по време на почивен ден в отпускарския сезон.

В големите задръствания на крайморския град разходът скача до 6 л/100 км и няма как да е различно, след като за измъкване от трафика в събота сутринта се нуждаехме от близо цял час. И най-използваните скорости по време на движение са първа и втора. В крайна сметка при достигане на крайната цел средният разход е около 5.0 л/100 км., което на практика означава, че с един резервоар BMW 114d може да ви закара до морето и да ви върне. При това доста удобно и без да ви напряга по време на пътуването. За постигането на подобен резултат важна роля играе системата за регенериране на спирачната енергия, функцията Auto Start-Stop за гасене/стартиране на двигателя, индикацията за оптимален момент на превключване на предавките, специалните гуми и други подобни трикове.
BMW 114d – не го подценявайте!
Трябва да се отбележи, че автомобилът предлага и много комуникационни възможности. В него можете да прегледате вашата стена във Facebook, да прочетете новите Tweets или да слушате любимото си Web radio по време на пътуване. В случая BMW приложенията съчетават гъвкавостта на вашия iPhone™ с комфорта на управление на BMW iDrive. С функцията Last Mile имате достъп до навигационните цели на вашето BMW дори и когато сте извън автомобила, а Vehicle Finder ще ви позволи бързо и безпроблемно да намерите пътя към паркирания си автомобил.

Инсталирате съвместимото приложение – например "BMW Connected", на вашия iPhone и след това го свързвате с USB-интерфейса на iDrive на вашето BMW. BMW приложенията са специално разработени за потребителския интерфейс на iDrive. Можете сигурно и комфортно да управлявате всички функции на избраното приложение с контролера на iDrive в автомчобила. Общо взето сте напълно технологичен, където и да се намирате.
BMW 114d – не го подценявайте!

Колкото до цените, те стартират от 46 050 лв. и в зависимост от нивото на оборудване и екстрите може да скочат с още 10 000 лв. Общо взето за тази сума може да се купи автомобил от по-висок клас, ще кажат някои и ще бъдат напълно прави. Само, че няма да бъде BMW, чиято по-голяма – 3-Series, струва доста повече.

Факт е обаче, че най-малкият баварец спокойно може да се превърне в семеен автомобил. Защото изглежда добре, върви добре, не харчи много, а това е най-важното в наши дни. Пък и в крайна сметка, ако в един момент можете да си позволите кола от по-висок клас, винаги ще можете да го прехвърлите на някой друг от семейството.

Снимки: Automedia и BMW

Тагове: bmw 1-series bmw 114d
0 от 500
  • #22
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    Приятна е колата, но ако си купя базов автомобил от този клас, по-добър избор според мен е Volvo V40 D2 за 43к лв. По-просторно отвътре, по-добре оборудвано, също толкова икономично, но малко по-пъргаво.
  • #21
    25 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Може, но е кон за магаре. БМВ е в лукс сегмента, докато Шкода е бюджетното недоносче на ВАГ.
  • #20
    27 rate up comment 4 rate down comment
    bmw e60 ( преди 12 години )
    За тези пари по-добре друга марка и по-висок клас съответно. Примерно Шкода Супърб.
  • #19
    23 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Тоя *** какво ни занимава с PSA. Все пак говорим за коли, не за ***. Не случайно същите тия жабари са пред фалит. За нищо не стават, за нищо!
  • #18
    29 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "30-ина километра, които BMW-то превзема със същия устрем,..." ЛЕ ЛЕ, АМА ТО ЩЕ ДА Е БИЛО ЕДИН УСТРЕМ, НЕ ТИ Е РАБОТА, С 95 КОНЯ И ДРЪГЛИВИТЕ 235 НМ. НА 1400 КГ. ТЕГЛО.... ХАЙДЕ НЕ НА НАС, МОЛЯ!
  • #17
    20 rate up comment 3 rate down comment
    frankofon ( преди 12 години )
    Не знам какво ти е до колелене,ама май неправиш разлика м/у стария(евро4) DV6 мотор на ПСА новото DV6(евро5)двата мотораса толкова различни ,че нямам думи,второто което евро5(и този описан)в статия са със STOP/START С-ТЕМА И РЕГЕНЕРИРАНЕ НА КИНЕТИЧНАТА ЕНЕРГИЯ, затова, че 6-7 л/100(и то градско,ако е среден) дето си написал е няманищо общо с този мотор. Второ ц2 и ц3 дизел НЕ СА СЪС АВТОМАТИЧНИ СКОРОСТНИ КУТИИ,А С ПИЛОТИРАНИ(РОБОТОЗОРАНИ), ама не знам да ли правиш разлика м/у видовете трансмисии
  • #16
    23 rate up comment 2 rate down comment
    глок до колене ( преди 12 години )
    Не е толкова зле разходът - за справка малките С2 и С3 на Ситроен с автоматик хем дизел харчат около 6-7.
  • #15
    24 rate up comment 2 rate down comment
    до до:пффф ( преди 12 години )
    Колега , това че ти караш някой кошник с такъв като твоя разход на 300000+ км е твой проблем. А дали изобщо си карал такова? Или по справки от Пешо комшията?Имам такова и не мисля да споря с теб. Най верния разход е пълно-пълно. А най- много зависи разхода от задкормилното устройство.
  • #14
    33 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Статията е съшита с противоречия:"Може ли обаче нов автомобил на баварския производител да се окаже достъпен на сравнително приемлива цена? Отговорът е "да""! " 46 050 лв. и в зависимост от нивото на оборудване и екстрите може да скочат с още 10 000 лв. Общо взето за тази сума може да се купи автомобил от по-висок клас, ще кажат някои и ще бъдат напълно прави."!!!!по-важното е, че на път версията 114d си е истинско BMW 0 до 100 км/ч за 12.2 сек., като максимална му скорост на движение от 185 км/ч..!! Прочитайки изводите ми се струва, че не сте тествали истинско БМВ.
  • #13
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не го подценявайте, но не го и надценявайте.