IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В битка за клиенти по време на криза

Докато Jaguar скача в по-ниските сегменти, "масовата" Volkswagen подготвя лимузина

В битка за клиенти по време на криза

За да се измъкне от странните времена, в които попадна, автомобилният сектор има нужда от необичаен подход. Това личи в политиката на всеки производител, който се опитва всячески да увеличи продажбите си, дори ако това означава да предприеме крайни мерки. Така, например, стигнахме до момента, в който приемаме за съвсем нормално премиум марка като Jaguar да се стреми към постоянно понижаване на цените, а твърдо масов бранд като Volkswagen да иска парче от тортата на "големите", разработвайки луксозни лимузини.
В битка за клиенти по време на криза
Според източници на Reuters, цитирани от Business Time, британската компания Jaguar, която е известна с ексклузивните си седани и двуместни спортни купета, в момента обмисля създаването на базов седан в луксозния сегмент. Информацията не е потвърдена, но това означава, че можем да очакваме конкурент на някой от моделите на Audi, BMW и Mercedes, комбиниращ достатъчно лукс с достъпна цена. Новият модел се очаква да излезе през 2015 г., пише в публикацията си Reuters.

Подобно е и положението при Land Rover, която също като Jaguar, е собственост на индийския концерн Tata Motors. Британският производител на джипове все повече обръща внимание на компактните размери. След дълго опипване на почвата специалистите извадиха на пазара имиджовия Evoque, а Freelander традиционно отбелязва добри постижения на пазара.

"Логично е да се използва позитивната инерция на Land Rover за развитието на гамата на Jaguar," коментира пред Reuters анализаторът Кристоф Стърмър от IHS Automotive. "Капацитетът на Jaguar е по-малък от половината на Land Rover, така че нещо трябва да се случи. Още повече, че инвеститорите харесват навлизането в по-масови сегменти."

Точно обратното се случва в редиците на Volkswagen, които правят всичко възможно да навлязат в луксозния сегмент. През 2000 г. компанията взриви пазара с решението си да представи луксозната лимузина Phaeton. Тогава всички счетоха за много странно една марка, чието име означава "народна кола" да се занимава с производството на премиум модел, чиято цена по това време достига колосалните 80 000 долара в Щатите. Германците така и не успяха да наложат модела си отвъд Океана, като шест години след премиерата му го изтеглиха оттам. Сега обаче се появи информация, че следващото поколение на Phaeton ще се завърне в САЩ, където ще изиграе основна роля в стремежа на компанията да увеличи продажбите си.

„Голяма марка като Volkswagen има нужда от върхов модел в луксозния сегмент. Видяхме какво се случва с брандове, които не предлагат такъв,“ коментира Винтеркорн пред Bloomberg. Въпреки това експерти смятат, че има сериозен проблем в това да продаваш лимузина редом до масови модели като Polo и Golf.

Подобни проблеми срещат и премиум марките, които се опитват да привлекат по-малки и не толкова заможни клиенти. Mercedes, например, изпитва истински трудности в промотирането на базовия CLA, който трябва едновременно да впечатли младите, но и да не позволи на традиционните клиенти да марката да се запитат защо трябва да плащат много, при положение, че любимата им марка предлага качествени модели на половин цена.

Снимка: Reuters

0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Е са слизам от крузера в8 и скачам в на РРЕ на голфа - хахахаха - чесно не се базикам!!! Цял живот си мечтая за голф хахахаха!!! Колко мъка има по българските села не е истина тц тц тц тц...
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Problema na VW e 4e poslednite godini stanaha tolkovo premium,4e po4naha da kradat klienti ot Audi
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Vseki edin toyotadjia,me4tae za Golf na staro
  • #6
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Доволните клиенти на Тойота се увеличават предид растящите продажби, докато клиентите на "премиум" маркава Фолцвагин намаляват, въпреки че последните се продават на по-ниски цени от първите в САЩ. Светът е един голям парадокс, а празноглави ВАГончета?
  • #5
    9 rate up comment 13 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Lekcuscus e tolkova premium,kolkoto da4ia krasiva
  • #4
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Къде са тойотките ( преди 10 години )
    .... бълват МНОГО МИЛИОННИ СЕРВИЗНИ АКЦИИ, но сега вече ги ГЛОБЯВАТ САМИТЕ ПРЕДОВОЛНИ КЛИЕНТИ
  • #3
    26 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    RRE - порасни 10 години, изкъпи се, облечи си прани дрехи за пръв път в живота, купи си билет за влака от Казанлък до София и отиди в шоурума на Лексус да видиш какво е премиум кола. Тая каруца гоуф трудно може да се нарече автомобил, да не говорим пък за премиум.
  • #2
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Fenix ( преди 10 години )
    Трудна работа хем да си премиум марка хем да продаваш евтини модели и това да не води до спадане на имиджа ти като премиум бранд. Едно от значенията на премиум от тълковния речни: високо качество и цена (за стока).Истината е че за високо качество се иска висока цена иначе почват компромисите.
  • #1
    17 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Може би под ФВ имаш предвид Тойота, така се ***, че ги съдят милиони техни клиенти. Това се казва осерация. А Файтон който е карал знае, че е много дсобър автомобил, най-добрата климатична инсталация в света от Топ Гиър варяха чай вътре, за да видят дали няма да се запотят прозорците и въпреки кълбата пара в автомобила нито едно стъкло не се запоти. Шасито и окачването са от Бентли, двигателите от Ауди, единственото нещо което пречеше на Файтон, бе теглото и емблемата му.