Европейската комисия изрази подкрепата си към Франция, която през миналата седмица реши да блокира продажбата на някои модели от марката Mercedes, които използват забранен в Европейския съюз тип фреон, пише Reuters. Припомняме, че това се случи, след като Германия лицензира химикала за употреба в коли на Mercedes..jpg)
Решението на Комисията e удар по Берлин и концерна Daimler. Според анализатори то може да отвори вратата за подобни рестрикции към Mercedes и в други страни от Общността.
„В момента на европейския пазар има автомобили от същия производител, които, според предварителния анализ на Комисията, са в разрез с разпоредбите по отношение на охладителната течност в климатичните системи,“ заяви заместник-председателят на ЕК за промишлеността и предприемачеството Антонио Таяни. Той допълва, че трябва да бъде извършено допълнително разследване, което да покаже дали коли на Daimler, произведени от май насам също са незаконни.
В резултат на това, отказът на Франция да регистрира моделите Mercedes A-, B- и CLA-class, произведени след 12 юни, може да се счита за абсолютно легално, имайки предвид съществуващите правила в Eвропейския съюз. Правилните процедури са спазени, уверява още Таяни.
От Daimler коментираха, че не са прекратили използването на забранения фреон R134a – който е вреден за околната среда – защото смятат одобрения R1234y за опасен за потребителите, тъй като може да доведе до възникването на пожар на борда на колата.
Говорител на концерна заяви, че колите са одобрени от германския регулаторен орган KBA. “Автомобилите ни имат разрешение, което е валидно в рамките на Европейския съюз. Не би трябвало да има пречка за регистрирането им.“
По данни от 2012 г., френската блокада може да доведе до 2% спад в реализациите на концерна, което се отнася за около 29 000 автомобила.
В сряда официални лица от двете страни ще обсъдят спора в Брюксел.
Снимка: Reuters


5