IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромобилите в Америка поевтиняват

Причината се крие в сриващите се продажбите

Електромобилите в Америка поевтиняват

През миналата седмица от Ford обявиха, че намаляват цената на електрическия си Focus с 4000 долара в Щатите. Ръководството на компанията мотивира решението си с неубедителните пазарни резултати на модела – едва 178 автомобила са били продадени през юни, а пласираните бройки за първите шест месеца са само 1037. Новата цена на колата е 35 200 долара,  пише BusinessWeek.
Електромобилите в Америка поевтиняват
Снимка: Reuters

През януари подобна стъпка предприе и Nissan, която понижи цената на електрическия Leaf със 6400 долара до 30 000 долара. По-рано същото направиха и в General Motors, понижавайки цената на Chevrolet Volt с 10 000 долара от първоначалните 30 000 долара.

"Данните за продажбите показват какво искат потребителите", коментира Глория Бергкуист от Съюза на автомобилните производители в САЩ. "Онези, които са по-отворени към нововъведенията, вече си купиха електрически автомобили, но масовите потребители все още не са ги последвали", допълва той.

Освен ако не става въпрос за луксозни марки, като Tesla Motors, привличането на купувачи, които вече така или иначе си имат удобен бензинов седан, е трудна задача, твърди Джеръми Асивидо от Edmunds.com. От най-продавания електрически модел в САЩ за миналия месец - Volt на Chevrolet, са продадени 2698 броя, до голяма степен благодарение на държавния стимул от 6200 долара. На второ място е Leaf с 2225 продажби за юни, като за този модел субсидията е 7000 долара.

Автомобилните производители вероятно вече са се уморили от съкращаването на цените и държавните стимули, за да осигуряват продажбите си, и вероятно ще се насочат към по-креативни начини да засилят резултатите си през идните години, ако пазарът остане така анемичен. Fiat например се очаква да пусне своя 500e с програма за безплатен автомобил под наем за 12 дни в годината, която позволява на клиентите да пътуват по време на ваканцията си, без да се притесняват от честата нужда да зареждат електрическата кола.

За да се наложат в САЩ, на хибридните автомобили им бяха нужни около 10 години, като в момента пазарът на хибриди държи около 4% от общите продажби на автомобили.

Според Асивидо подобно ще е развитието и на електрическите модели - особено като се има предвид, че никой производител не би искал да е в позицията на изоставащ, когато предпочитанията на потребителите се изместят в полза на този тип превозни средства. Най-малко 9 щата в САЩ до момента са последвали примера на Калифорния, чиято цел е до 2025 г. 15% от покупките на нови автомобили да са електрически, хибридни и захранвани с водород.

Още икономически новини четете в Investor.bg
 

Тагове: Nissan Leaf ford focus ev
0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Истината ( преди 12 години )
    Имате доста сериозна грешка - Волт на Шевролет в момента струва близо 40 000 долара в Щатите, така че нито първоначалната му е била 30 000, нито е свалена с 10 000 ... От къде ви е тази информация?
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не го сравних с Г4, защото Г4 е копира Айфон. По добре ти не сравнявай китайските реплики на Айфон с търгоско наеминование Г4 с Айфон.
  • #3
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не обиждай Тесла,като е сравняваш с *** Айфон!Тесла е, като Г4 при телефоните, за да сме най-точни, т.е. най-доброто при електромобилите.С Айфоня можеш немските бракми да сравняваш! Скъпи, надценени, некачествени и произведени в Китай. Доста дори си приличат.
  • #2
    2 rate up comment 8 rate down comment
    хАмерика ( преди 12 години )
    Братята хАмериканци трескаво печатат $, че иначе не могат да смогнат с тия субсидиики за боклучавите си електрички... колко са жалки само... :D
  • #1
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ще се сетите вие. А за Тесла, тя е нещо като Айфона при телефоните.