Chevrolet публикува нова реклама за електрическата версия на Spark. Всичко щеше да е прекрасно, ако в нея не се казваше, че моделът има повече въртящ момент от Ferrari 458 Italia. Подобна информация едва ли би впечатлила някого.

Каталожните данни показват, че градският автомобил има 542 Нм, а шедьовърът от Маранело - "само" 540 Нм.
Основна разлика между двете коли остават динамичните характеристики. Ferrari 458 ускорява до 100 км/ч за 3.4 секунди, а на Spark му е нужно около три пъти повече време. Защото не е създаден да бъде спортен автомобил и при него единствената важна скорост е тази на зареждането на батерията.
Въобще нужно ли е да сравняваме ябълки с круши? И кой печели от това? Със сигурност не и Chevrolet.
Маркетинговата издънка в случая е базирана на основните разлики между електромоторите и двигателите с вътрешно горене.
Spark EV дори не се предлага в Европа, като пазарът му е ограничен до американските щати Орегон и Калифорния.
"Предлагаме на нашите клиенти най-добрата ефективност в класа на електромобилите, което винаги е било основна цел пред инженерния ни екип," коментира Пам Флечър, инженерен директор на GM за електрическите автомобили. "Доволни сме да пуснем на пазара електромобил, който е не просто ефективен, но и вълнуващ за каране, благодарение на високия въртящ момент на своя двигател."
Снимка: Chevrolet

