IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Драматичен финал и скандали украсиха „Рали България”

Украинецът Салюк измъкна победата от Димитър Илиев

Драматичен финал и скандали украсиха „Рали България”

Състезаващият се за Казахстан украински пилот Александър Салюк и навигаторът му Йевхен Червоненко (Skoda Fabia S2000) спечелиха едно най-оспорваните издания на „Рали България” в цялата му история. През тази година надпреварата е кръг от шампионата за Европейската купа с коефициент 20, както и от първенството на страната.
Драматичен финал и скандали украсиха „Рали България”
Състезаващият се с казахстански лиценз екипаж, който е лидер за Европейската купа, успя да изпревари с 20 сек. Димитър Илиев и Янаки Янакиев (Vivacom Rally Team) също с Skoda Fabia S2000. Трети, на 1:09.6 мин., финишираха Крум Дончев и Петър Йорданов (Globul Rally Team) с Peugeot 207 S2000.

Изходът от изпълненото с драматични промени на лидерството и скандални моменти състезание се реши едва в последните две отсечки. След първата част в събота Илиев имаше 22.3 секунди аванс пред Салюк. При второто преминаване на етапите същия ден украинецът успя да свали актива на Митко само на 4.6 сек.

Още в първия етап в неделя Илиев увеличи аванса си с още 1.1 секунди, но Салюк бе по-бърз в следващите 2 отсечки и излезе начело. Така всичко остана да се решава в последните 3 етапа. В първия Илиев си върна лидерството, но в следващия получи повреда в двигателя и остана без шансове да се бори за първото място. Българският пилот призна, че машината му е работила на 3 цилиндъра и предпочел да съхрани поне второто място в състезанието.
Драматичен финал и скандали украсиха „Рали България”
Битката между двамата не бе само на трасето, но и извън него. Причина стана решението на съдиите да анулират последния етап в събота - спускането на Белмекен заради силен дъжд. Според украинския екипаж, по този начин съдийските комисари са помогнали на Илиев, тъй като по това време Салюк бе на път да го настигне. Победителите в ралито подадоха контестация, като заплашиха, че са готови да напуснат състезанието заради липса на феърплей. Те бяха категорични, че повече никога няма да карат в България, но след победата в неделя бързо промениха мнението.

Бесен от решението на комисарите бе и Игнат Исаев с Mitsubishi Lancer Evo 9, който даде най-добро време в отсечката. Той не пожела да каже на кого помагат съдиите с подобно действие, но подхвърли, че бил сигурен в отмяната на етапа още преди да стартира. И то не заради лошото време. Самият Исаев остана четвърти в крайното подреждане.

Крум Дончев също не бе доволен от отмяната на етапа, тъй като според него е можело да се кара. След финала той обвини някои от конкурентите си, че гумите, с които карат, не са редовни. Но така и не пожела да каже имената им. Самият Дончев малко по-късно пък обвинен в същото от Лука Бети (Ит, Ford Fiesta S2000). Италианецът бе сред водачите в събота, но спука на 2 пъти гуми и в крайна сметка се смъкна до 5-о място в крайното класиране. Неговият протест също не бе уважен.

Снимки: Rallybulgaria.com

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 10 години )
    Като чета, съзтезателите масово са се изложили с това търсене на печеливш от съдийското решение, а преди всички украинския отбор.
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Todor ( преди 10 години )
    Благодарение на "компетентните" организатори на Рали "България" и Българска федерация по автомобилизъм , скоро интереса към ралитата ще бъде нула. Не знам има ли по красноречив пример за тотално обезличаване на спорт и прогонването на хиляди привърженици.
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абсолютно вярно изложихме се... даже и в книгите не го пише
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    az ( преди 10 години )
    Какво очакват от рали българия ... нормално , то това е най-голямата пародия на рали в страната ...