IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Скандалът с гумите във Формула 1 се разраства

От Pirelli не предупредили отборите и FIA, че са подменили състава на продукта си

Скандалът с гумите във Формула 1 се разраства

Избухналият по време на Голямата награда на Великобритания в неделя скандал с гумите Pirelli набира скорост. По време на старта от първенството на Формула 1 гумите на петима пилоти буквално се пръснаха.
Скандала с гумите във Формула 1 се разраства
Вчера испанският вестник Marca съобщи, че причината за спуканите гуми миналата седмица се крие в решението на производителя да достави на отборите неодобрени от тях комплекти. Според изданието, тимовете са получили гуми с кевларени нишки, вместо досега използваните модели със стоманени. От Pirelli се опитаха да отрекат, но представители на McLaren и Sauber са прибрали остатъци от пистата и са установили разликата.

Оказа се, че производителят на гуми е искал да достави новия си продукт още на предишното състезание - Голямата награда на Канада, но тогава част от отборите са били против. Затова и от Pirelli са се опитали да направят замяната нелегално преди състезанието на "Сивлърстоун". По този начин те са излъгали както тимовете, така и Международната автомобилна федерация (FIA), пише Marca.

От своя страна FIA е дала принципно съгласие италианският производител да организира допълнителни тестове на гумите. Това съобщи шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун само ден след като част от тимовете заплашиха с бойкот на предстоящото през уикенда състезание за Голямата награда на Германия на пистата "Нюрбургринг".

"Говорих с шефа на FIA Жан Тод и той каза "Нека тестват" - разкри Екълстоун. - Така че на практика той разреши на Pirelii да организират два тридневни теста от сега до когато пожелаят, за да се опитат да направят нещо за този и за следващия сезон. И точно това ще се случи. Могат да използват каквито коли намерят за добре. Няма ограничения. Така че могат да правят каквото искат."

Миналия месец отборът на Mercedes AMG бе признат за виновен заради участието си в подобен тест на Pirelli, но без разрешение от FIA. От италианския производител вече обявиха, че са резервирали пистата "Пол Рикар" край Марсилия (Фр) за следващата седмица и "Каталуня" край Барселона (Исп) за седмица по-късно. Освен това се заговори, че в предстоящия официален тест на Формула 1 за млади пилоти на "Силвърстоун" в края на месеца ще бъдат допуснати и топсъстезателите, а Pirelli ще може да използва случая и за своите изпитания.

Снимка: gpupdate

Тагове: pirelli
0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Официално Пирели са обявили, че причината е обръщането на гумите. За този сезон, фирмата е подгодвила гуми, които са за дясното и лявото колело и не трябва да бъдат сменяни, тъй като имат специфична конструкция. Някои екипи обаче не са спазили това. Друга причина била по-ниското налягане, което някои отбори използвали. Това е в официалното комюнике на Пирели...
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    96938 ( преди 10 години )
    Ако си бяха купили гуми VIDA, нямаше да имат такива проблеми!
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Вагнер ( преди 10 години )
    И пак чафутски номера!Навсякъде е така...аман от чафути!На бас,че има поне 5 производителя на гуми,които ще се справят по-добре от Пирели!!!!!!
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Не съм съгласен, че Пирели трябва да си ходи. За да си отиде, някой трябва да ги замести. Пирели доста време се трудиха за да навлязат във Ф1. Отначало бяха много зле, но след това се оправиха. Обаче изкуствено бяха ограничени от ръководството на Ф1. Ако трябва някой да си ходи, то това е ръководството! Защото те наложиха тия смешни гуми, за да печелят повече парички.
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    /// ( преди 10 години )
    Пирели трябва да си ходят, не заради типа гуми, който правят (все пак именно отборите решиха още през 2012 година гумите сега да са такива каквито са) ами защото гафовете им станаха прекалено много - първо теста с мерцедес, после с подмяната на типа на гумите без да знае никой (освен мерцедес и редбул), след това и с невъзможността този тип гуми да издържи 10 обиколки без да се пръсне. Кой знае още какво ще надробят до края на сезона.
  • #3
    15 rate up comment 5 rate down comment
    bmw e60 ( преди 10 години )
    как успя да сложиш в едно изречение гуми от формула 1 и 16 цола за сериен автомобил.
  • #2
    16 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    Трифорсе какво общо имат серийните гуми с Ф1 бре човек...
  • #1
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    От доста време, мои познати, купили нови и стари гуми на Пирели се оплакват. Не съм чул никой да каже нищо хубаво, поне не и в ниският клас до 16 цола гуми. Може високият клас да са добре, ама...И сега се излагат с Формула 1! Ами да ги купува някой и да се решава проблема!