IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

1.6-литров двигател с 507 к.с. влиза в серийни коли

Става дума за агрегатът на Cosworth, който задвижва Jaguar C-X75

1.6-литров двигател с 507 к.с. влиза в серийни коли

Компанията Cosworth продължава разработката на 4-цилиндровия бензинов двигател с обем 1.6 литра и мощност 507 к.с., който бе предвиден като част от хибридния агрегат на суперколата Jaguar C-X75. Впоследствие британците се отказаха от пускането на този автомобил, но това не означава, че моторът няма да види бял свят.
Cosworth не се отказва от супермощния 4-цилиндров двигател
Един от инженерите на Cosworth Анди Бол обяви пред изданието Piston Heads, че двигателят ще се появи при някои серийни автомобили. Той не пожела да уточни за кои точно модели става въпрос, но според експерти най-вероятно това ще бъде "заредената" модификация на Jaguar F-Type.

Според Бол, в сериен автомобил бензиновата би-турбо четворка с обем 1.6 литра спокойно може да предлага мощност от 300 к.с. Първоначално агрегатът е бил разработван от Cosworth за отборите във Формула 1, но по това време организаторите на шампионата се отказаха от подобни двигатели в полза на 6-цилиндрови мотори със същия обем. Това е накарало ръководството на компанията да търси автомобилни производители, които се интересуват от подобен проект.
Cosworth не се отказва от супермощния 4-цилиндров двигател
При суперколата Jaguar C-X75 "червената зона" на двигателя Cosworth започва при 10 000 об/мин. Освен агрегатът с мощност 507 к.с. машината разчита и на 2 електромотора и комплект литиево-йонни батерии. Общата мощност на модела е 780 к.с., като ускорението от 0 до 160 км/час трябваше да бъде за около 5.5 секунди. А максималната скорост да достигне 330 км/ч.

Jaguar планираше да пусне 200 бройки от C-X75. Цената на всяка една от тях бе определена на $1.15 млн. Именно тя отказа компанията от проекта.

Снимки: Piston Heads
 

Тагове: Jaguar C-X75 Cosworth
0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    То затова и Ягуара е щял да струва 1млн. Сигурно в цената влизат и планираните два основни ремонта годишно :)
  • #9
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    1.6-литров двигател с 507 к.с. влиза в серийни коли,ама таратанци.Влиза друг път.Толкова изпилен двигател няма как да влезе в серийно производство по простата причина,че изработката му е много скъпа.Който е учил за инженер и предмета Допуски и сглобки знае за какво говоря.От друга страна това е двигател,който има приоритет не дълго експлоатиране,а експлоатация за кратък период с максимално извличане на мощност.Все едно някой ДВГ взет от Ф1 да влезе в цивилен автомобил.
  • #8
    4 rate up comment 8 rate down comment
    RRE do PRE ( преди 12 години )
    Niama da sporia 6tom kazva6,4e si gei,takmo niama da se zasegne6 4e iztropah sestra ti 3 pati tazi sutrin.Nared e groznata ti maika
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    PRE ( преди 12 години )
    I oshte az sam nai dobria doktor i razbiram ot vsichko ama sam GEI.Muhahahahahah
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Последно 300 коня или 507? Или изказването на Бол е, че няма проблем да е 300 и ще се напънат на 507?И веднага се сещам за една мърдост на английски език:"There is no replacement for displacement!"
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ягуар нямат нищо общо с Косуърт освен този двигател който е разработен за новите правила във F1 и по-късно е сложен на C-X75!Иначе до преди 8 години Косуърт бяха собственост на Форд, но след като се оттеглиха от F1 ги продадоха на двама американци и май още те са собствениците
  • #4
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Пхуууу, колко са прости тия! Да кажат на Мазда да им направи двигател със същата мощност, супер "технологичен" с голяма кубатура 2.2 или дори 3.2...:)))
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До ПРЕ ( преди 12 години )
    Ягуар ли ги купиха? Що Ескорти Косуърд имаше на времето дори Скорпио съм виждал, да не споменаваме,Кадети,Астри,Калибри. Ауди Куатро и Мерцедес 190-ките, мисля че 90-те години бяха собственост на ФВ-Ауди, всъщност не мисля а съм сигурен само не знам дали не ги продадоха преди няколко години, не съм напълно сигурен, но мисля че вече ФВ-Ауди вече нямат общо с Косуърд но не знам на кой са го продали щом споменаваш Ягуар, може и Ягуар да са новия собственик на Косуърд.
  • #2
    29 rate up comment 0 rate down comment
    БТК ( преди 12 години )
    ПИШИ НА БЪЛГАРСКИ!!!
  • #1
    31 rate up comment 5 rate down comment
    Малко информация ( преди 12 години )
    НИЩО ново! През 1961г. БМВ създават двигателя М12 турбо които е базиран на двигателя М10 които се използва по късно през 80-те в М3 Е30. М12/М13 е четирицилиндров редови, директен инжекцион, два разпределителни вала, верига, турбо с интеркулер. Използван е в болидите от формула 1. През 1986 М12 с обем 1,5л. развива мощност от на 1300 кс. След това обаче променят правилата на формула 1 и тези двигатели отиват в историята. Сега отново излизат на бял свят като нещо "ново" и "иновативно".