Групата Renault-Nissan си е поставила за цел да увеличи продажбите си до 10 млн. автомобила през 2016 г. Това обяви в интервю за японското издание Nikkei президентът и главен изпълнителен директор на концерна Карлос Госн. 
Снимка: Ройтерс
До момента нито един производител не е достигнал подобен резултат, но се очаква съвсем скоро това да сторят Toyota, General Motors и Volkswagen. През миналата година Renault-Nissan успя да реализира 8.8 млн. продажби.
Госн е на мнение, че за да се изпълни подобна цел, на първо място трябва да се увеличат резултатите на пазари като Русия и Китай. Освен това компанията ще се опита да подобри значително присъствието си на развиващи се пазари като Мексико, Индия, Бразилия и др.
„Ще отделим сериозно внимание на тези страни, като ще повишим значително производството на луксозни автомобили – категоричен бе Карлос Госн. – Освен това ще продължим да налагаме в моделите си най-новите технологии, като ще обърнем голямо внимание на електромобилите.”
Очаква се съвсем скоро Госн да оглави и Борда на директорите на най-големия руски производител – АвтоВАЗ. Компанията е собственост на групата Renault-Nissan и ще играе важна роля в опита за достигането на продажби от 10 млн. автомобила годишно.


3